avnnn
Genel Moderatör
- Katılım
- 16 Şub 2020
- Konular
- 271
- Mesajlar
- 875
- Çözümler
- 2
- Tepki puanı
- 1,138
- Puanları
- 7,910
Pasif yaratıklar
Yarı Saldırgan Yaratıklar
- Tavuk: Tavuklar çimen bloklarının üzerinde, 2 blok boş alanda ve 9 veya daha yüksek ışık seviyesinde canlanırlar. Tavuklar ölünce 1 çiğ tavuk eti, 0-2 tüy ve 1-3 tecrübe düşürür. 2 kalp canı vardır. Düşürülen tavuk eti miktarı Ganimet büyüsünden etkilenmez. Oyuncular tavuk etini çiğ olarak yerse %30 ihtimalle yarım dakikalığına oyuncunun midesi bulanır. Tohum yerler. 2 tavuk yan yana ise tohum yedikten sonra çiftleşir. Her 5-10 dakikada bir yumurtlar. Yumurtaları atınca 8'de 1 ihtimalle 1 civciv, 32'de 1 ihtimalle bir yumurtadan 4 civciv çıkar. Oselolar tavuklara saldırırlar. Yere düşerken kanatlarını çırparlar ve düşme hasarı almazlar.
- İnek: İnekler çimen bloklarının üzerinde, 2 blok boş alanda ve 9 veya daha yüksek ışık seviyesinde canlanırlar. İnekler ölünce 1-3 çiğ inek eti, 0-2 deri ve 1-3 tecrübe düşürür. 5 kalp canı vardır. Kova ile üzerine sağ tıklandığında süt verir. İki inek buğday yerse çiftleşir ve yavru bir inek doğurur.
- Mooshroom: Mooshroomlar miselyum bloklarının üzerinde, 2 blok boş alanda, 9 veya daha yüksek ışık seviyesinde ve mantar adası biyomlarında canlanır. Ölünce 1-3 çiğ inek eti, 0-2 deri ve 1-3 tecrübe düşürür. 5 kalp canı vardır. Kırmızı renkte üzerinde mantar olan inektir. Üzerine kase ile sağ tıklandığında mantar güveç, kova ile sağ tıklandığında süt verir. Makas ile sağ tıklandığında 5 kırmızı mantar düşürür ve normal ineğe dönüşür. Buğday yerler.
- Koyun: Koyunlar çimen bloklarının üzerinde, 2 blok boş alanda ve 9 veya daha yüksek ışık seviyesinde canlanırlar. Canlanan koyunların %81.836'sı beyaz, %5'i gri, açık gri ya da siyah, %3'ü kahverengi, %0.164'ü pembedir. Ölünce 1-2 çiğ koyun eti, 1 yün ve 1-3 tecrübe düşürür. Makas ile kırkılırsa 1-3 yün düşürür. 4 kalp canı vardır. Koyunlar herhangi bir renge boyanabilir. Boyanan koyunlar kırkıldıklarında kendi renginde yün düşürür. Kurtlar koyunlara saldırır. Buğday yerler. Koyuna isim etiketi ya da çağırı ile jeb_ adını koyarsanız, koyun renkten renge geçiş yapar. Ancak bu düşen yüne etki etmez.
- Domuz: Domuzlar çimen bloklarının üzerinde, 2 blok boş alanda ve 9 veya daha yüksek ışık seviyesinde canlanırlar. Ölünce 1-3 çiğ domuz eti ve 1-3 tecrübe düşürür. 5 kalp canı vardır. Üzerinde eyer varsa öldüklerine eyeri yere düşürür. Bir domuza bindikten sonra havuç oltası yapıp havuç oltasını tuttuğunuz yöne domuzun gitmesini sağlayabilirsiniz. Havuç, patates veya pancar yerler.
- Tavşan: Tavşanlar çöl, çiçek ormanı, tayga, mega tayga, soğuk tayga, buzlu düzlükler, buzlu dağlar, buz dikenleri biyomları ve bu biyomların yükselti ve M çeşitlerinde 1 yetişkin, 1-2 yavru olacak şekilde canlanır. Öldüklerinde 1 çiğ tavşan eti, 1 tavşan postu ve 1-3 tecrübe düşürür. 1,5 kalp canı vardır. Ayrıca %10 ihtimalle tavşan ayağı düşürür. Havuç ve karahindiba yerler.
- Mürekkep Balığı (Squid): Mürekkep Balıkları deniz seviyesi ile 42. seviye arasında Mobil Sürümünde sadece okyanus biyomunda, diğerlerinde tüm biyomlarda canlanabilir. Öldürürseniz 1-3 mürekep kesesi ve 1-3 tecrübe düşürür. 5 kalp canı vardır. Mürekkep kesesi siyah boya olarak kullanılır. Mürekkep kesesi, tüy ve kitap ile birlikte yazı yazmak için kullanılabilir. Gardiyanlar mürekkep balıklarına saldırırlar.
- Yarasa: Yarasalar 63. seviyenin altında, 3 veya daha az ışık seviyesinde canlanır. 20 Ekim-3 Kasım aralığında 6 veya daha az ışık seviyesi yeterlidir. Öldürürseniz ne bir eşya ne de tecrübe düşürürler. 3 kalp canı vardır.
- Köylü: Köylerde canlanırlar. Ayrıca igloların bodrumunda bir Rahip köylü bulunur. Öldürürseniz ne bir eşya ne de tecrübe düşürürler. 10 kalp canı vardır. Köylülerin kıyafeti ve ne alıp sattıkları mesleklerine göre değişir. Köylüler zombi tarafından öldürüldüklerinde normalde %50, zorda %100 ihtimalle köylü zombi ye dönüşürler. Köyler düzlük, savan, tayga (1.10'dan itibaren) ve çöllerde bulunur. Düzlük köyleri meşe tahtası ve kırık taş içerirken, tayga köyleri ladin tahtası ve kırık taş, savan çölleri akasya tahtası ve kırık taş, çöl köyleri ise kum taşından yapılmadır. 1.8'den itibaren çiftçi köylüler boş tarım arazilerine buğday, havuç, patates ve 1.9'dan itibaren turp eker ve bu bitkileri toplar. 1.8 öncesinde köylüler ve ticaretleri şu şekildedir:
- Rahip: İksir, ışık taşı, kızıl taş satarlar alet veya zırh büyülerler.
- Kasap: Deri zırh, eyer, ya da pişmiş et satarlar. Çiğ et alırlar.
- Demirci: Demir veya elmas eşya ya da zırhlar verir.
- Kütüphaneci: Kitaplık, büyülü kitap veya kalın cam satar. kâğıt, normal veya yazılı kitap alırlar.
- Çiftçi: Karpuz veya ekmek satar. Pişmiş balık, çiğ tavuk, buğday veya yün alırlar. 10 çakıl ve zümrüte 4-5 çakmak taşı verebilirler.
- 1.8 sonrasında köylülere alt türler ve tier sistemi eklenmiştir. Tier sistemi ile bir Köylü ilk başta yalnızca Tier 1 alışverişine açıktır ve ileriki Tierler ticaret yaptıkça açılır. 1.8 sonrasındaki köylüler ve ticaretleri şu şekildedir:
Köylü | Kıyafeti | Aldıkları | Verdikleri |
---|---|---|---|
Çiftçi | Kahverengi | Tier 1 18-22 Buğday 15-19 Patates 15-19 Havuç 1 Zümrüt Tier 2 8-13 Bal Kabağı 1 Zümrüt Tier 3 7-12 Karpuz 1 Zümrüt Tier 4 1 Zümrüt 1 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Zümrüt 1 Zümrüt 2-4 Ekmek Tier 2 1 Zümrüt 2-3 Bal Kabağı Turtası Tier 3 1 Zümrüt 5-7 Elma Tier 4 6-10 Kurabiye 1 Pasta - |
Çoban | Kahverengi | Tier 1 16-22 Yün 3-4 Zümrüt Tier 2 1-2 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Makas Tier 2 1 Renkli Yün - |
Balıkçı | Kahverengi | Tier 1 6 Çiğ Balık + 1 Zümrüt 15-20 İp 16-24 Kömür Tier 2 1 Zümrüt - | Tier 1 6 Pişmiş Balık 1 Zümrüt 1 Zümrüt Tier 2 1 Büyülü Olta - |
Okçu | Kahverengi | Tier 1 15-20 İp 1 Zümrüt Tier 2 10 Çakıl + 1 Zümrüt 2-3 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 8-12 Ok Tier 2 6-10 Çakmak Taşı 1 Yay - |
Kasap | Beyaz Önlük | Tier 1 14-19 Çiğ Tavuk Eti 14-19 Çiğ Domuz Prizolası Tier 2 16-24 Kömür 1 Zümrüt 1 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Zümrüt Tier 2 1 Zümrüt 5-7 Pişmiş Domuz Prizolası 6-8 Pişmiş Tavuk Eti - |
Deri İşçisi | Beyaz Önlük | Tier 1 9-12 Deri 2-4 Zümrüt Tier 2 7-12 Zümrüt Tier 3 8-10 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Deri Pantalon Tier 2 1 Büyülü Deri Zırh Tier 3 1 Eğer - |
Kütüphaneci | Beyaz | Tier 1 24-36 kâğıt 5-64 Zümrüt Tier 2 8-10 Kitap 10-12 Zümrüt 3-4 Zümrüt Tier 3 2 Yazılı Kitap 10-12 Zümrüt 1 Zümrüt Tier 4 5-64 Zümrüt Tier 5 5-64 Zümrüt Tier 6 20-22 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Büyülü Kitap Tier 2 1 Zümrüt 1 Pusula 1 Kitaplık Tier 3 1 Zümrüt 1 Saat 3-5 Cam Tier 4 1 Büyülü Kitap Tier 5 1 Büyülü Kitap Tier 6 1 İsim Etiketi - |
Haritacı | Beyaz | Tier 1 24-36 kâğıt Tier 2 1 Pusula Tier 3 7-11 Zümrüt Tier 4 1 Pusula + 12-20 Zümrüt 1 Pusula + 16-28 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt Tier 2 1 Zümrüt Tier 3 1 Boş Harita Tier 4 1 Okyanus Kaşifi Haritası 1 Orman Kaşifi Haritası - |
Rahip | Mor | Tier 1 36-40 Çürük Et 8-10 Altın Külçesi Tier 2 1 Zümrüt 1 Zümrüt Tier 3 1 Zümrüt 7-11 Zümrüt Tier 4 3-11 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Zümrüt Tier 2 1-4 Kızıl Taş 1-2 Lapis Lazuli Tier 3 1-3 Işık Taşı 1 Ender Gözü Tier 4 1 Tecrübe İksiri - |
Silahtâr | Siyah Önlük | Tier 1 16-24 Kömür 6-8 Zümrüt Tier 2 7-9 Demir Külçesi 9-10 Zümrüt Tier 3 3-4 Elmas 12-15 Zümrüt 9-12 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Demir Balta Tier 2 1 Zümrüt 1 Büyülü Demir Kılıç Tier 3 1 Zümrüt 1 Büyülü Elmas Kılıç 1 Büyülü Elmas Balta - |
Zırh Ustası | Siyah Önlük | Tier 1 16-24 Kömür 4-6 Zümrüt Tier 2 7-9 Demir Külçesi 10-14 Zümrüt Tier 3 3-4 Elmas 16-19 Zümrüt Tier 4 5-7 Zümrüt 11-15 Zümrüt 9-11 Zümrüt 5-7 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Demir Kask Tier 2 1 Zümrüt 1 Büyülü Demir Göğüslük Tier 3 1 Zümrüt 1 Büyülü Elmas Göğüslük Tier 4 1 Zincir Kask 1 Zincir Göğüslük 1 Zincir Pantalon 1 Zincir Bot - |
Alet Ustası | Siyah Önlük | Tier 1 16-24 Kömür 5-7 Zümrüt Tier 2 7-9 Demir Külçesi 9-11 Zümrüt Tier 3 3-4 Elmas 12-15 Zümrüt - | Tier 1 1 Zümrüt 1 Demir Kürek Tier 2 1 Zümrüt 1 Büyülü Demir Kazma Tier 3 1 Zümrüt 1 Büyülü Elmas Kazma - |
Nitwit | Yeşil | Hiçbir alışı yoktur | Hiçbir satışı yoktur |
Yarı Saldırgan Yaratıklar
- Enderman: Endermanlar 7 veya daha az ışık seviyesinde, endde 4'lü gruplar haline sık olarak, dünya ve netherda ise 1-4 arasında canlarır. Öldürürseniz 0-1 ender incisi ve 5 tecrübe düşürür. 20 kalp canı vardır. Eline bazı blokları alabilir ve Bilgisayar ve Mobil Sürümlerinde öldüklerine bu blokları düşürürler. Işınlanabilirler. Suyla temas halinde hasar alırlar. Gözüne baktığınızda, üzerine ok fırlattığınızda veya vurduğunuzda saldırır. Ender incisi fırlatılırsa düştüğü yere sizi ışınlar fakat 2,5 kalp hasar alırsınız. Ender incisinden ender gözü yaparsanız fırlatınca gittiği yeri takip ederek, end portalı bulursunuz. Portala ender gözlerini koyarak aktif edebilirsiniz. Endermanlar, kafanıza balkabağı takarsanız veya gözlerine bakmazsanız size saldıramazlar. Endermanlara elle ya da başka bir cisimle vururken gövdesine veya kafasına nişan alırsanız ışınlanır fakat ayağına nişan alırsanız ışınlanmaz. Ok veya başka bir atkı ile saldırmaya kalkarsanız kesinlikle ışınlanır ve size saldırmaya başlar. Endermitelara saldırırlar. Enderman sesleri aslında ters-çevrilmiş(hepsi değil) ve tizleştirilmiş İngilizce kelime veya kelime gruplarıdır.
- Örümcek: Örümcekler 3x3x2 blok boş alanda ve 7 veya daha yüksek ışık seviyesinde, 4'lü gruplar halinde canlanırlar. Öldürürseniz 0-2 ip, %33 ihtimalle 1 örümcek gözü ve 5 tecrübe düşürür. 8 kalp canı vardır. Gün ışığında örümcekler siz onlara saldırmadığınız sürece size saldırmaz. Bu yüzden yarı saldırgan yaratıklardır. Duvarlara tırmanabilirler. 1 blok yüksekliği ve 2 blok genişliğindeki aralıklardan geçebilirler.
- Mağara Örümceği: Mağara örümcekleri terk edilmiş madenlerdeki canavar yaratıcılarından canlanır. Öldürürseniz 0-2 ip, %33 ihtimalle 1 örümcek gözü ve 5 tecrübe düşürür. 6 kalp canı vardır. Normal ve zor zorluk derecesinde sizi ısırdıklarında zehirlenirsiniz. Bu zehir normalde 7 saniye, zorda 15 saniye sürer. Duvarlara tırmanabilirler. Normal örümceklerden daha küçüktürler. Yarım blok yüksekliği ve 1 blok genişliğindeki aralıklardan geçebilirler.
- Zombileşmiş Piglin: Zombileşmiş Piglin netherda, 4'lü gruplar halinde ve herhangi bir ışık seviyesinde; dünyada bir nether portalının yanında kolayda 1/2000, normalde 2/2000, zorda 3/2000 ihtimalle ve de bir domuza yıldırım çarptığında canlanırlar. Öldürürseniz 0-1 çürük et, 0-1 altın parçası, %2,5 ihtimalle 1 altın külçesi, %8,5 ihtimalle altın kılıçlarını ve 5 tecrübe düşürür. 10 kalp canı vardır. Ateşe karşı dayanıklılardır. Siz onlara saldırmadığınız sürece size saldırmazlar.
- Kutup Ayısı: Kutup Ayıları buzlu düzlükler, buzlu dağlar ve buz dikenleri biyomlarında canlanır. Öldürürseniz %75 ihtimalle 0-2 çiğ morina, %25 ihtimalle 0-2 çiğ somon ve 1-3 tecrübe düşürür. 15 kalp canı vardır. Yavrular size saldırmaz. Yetişkinler yakında yavru varsa ya da siz ona saldırırsanız saldırır. Kutup ayıları oyuncudan daha hızlı yüzebilir.
- Piglin: Piglinler size saldırırlar fakat üzerinizde altın bir zırh varsa size saldırmazlar. Yine 4'lü gruplar ile spawn olur. Fakat zomvileşmiş piglinlere göre arbalet de tutabilirler ve üzerinde zırh olma ihtimalı çok fazladır. Eğer açılırlar ise av yaparak Hoglin avlar ve yerler. Eğer piglinlerin yanında altın blok kırar, sandık-shulker-ender sandığı-varil-sandıklı vagon açar veya üzerinizde altın zırh varsa onun çıkarırsanız toplu olarak üzerinize üşüşürler.
- Yavru Hoglin: Bunlar tamamen hoglinlerile aynıdır. Sadece bunlar yavru Piglinler ile iyi anlaşır (hatta Piglin üstüne biner) ve size saldırır fakat eğer bir kere vurursanız uzaklaşır birkaç dakika sonra tekrar saldırır.
- Creeper: Creeperlar 7 veya daha az ışık seviyesinde, dünyada canlanır. Öldürürseniz 0-2 barut ve 5 tecrübe düşürür. 10 kalp canı vardır. Eğer iskeletler tarafından öldürülürse müzik diski düşürür. Sizi görürse yanınıza gelir ve patlar. Gün ışığında yanmaz. Üzerlerine yıldırım düşerse Charged Creeper olurlar ve daha güçlü patlarlar. Charged creeperlar bir zombi, creeper veya iskeleti öldürdüklerinde kafaları düşer. Örümcek ağına takılırsa patlayamazlar. /gamerule mobGriefing false komutu girilirse patlayınca bloklara zarar veremezler. Normal olarak, obsidyen, büyü masası, katman kayası, örs,basamak gibi patlama dayanıklıkları yüksek bloklara zarar veremezler.Aynı zamanda çakmakla patlatılabilirler.
- Zombi: Zombiler 7 veya daha az ışık seviyesinde, 4'lü gruplar halinde, dünyada canlanır. Canlanan zombilerin %5'i yavru, %5'i ise köylüdür. Öldürürseniz 0-2 çürük et; seyrek olarak havuç, patates, demir külçesi; varsa %8,5 ihtimalle zırhları ve aletleri ve de büyükleri 5, yavruları 12 tecrübe düşürür. 10 kalp canı vardır. Herhangi bir zırh, demir kılıç veya demir kürekle canlanabilirler. Bir zombinin etini yerseniz %80 ihtimalle mideniz bulanır. Güneş ışığında yanarlar. Kaskları varken güneş ışığından etkilenmezler. Tahta kapıları kırabilirler. Köylülere saldırırlar.
- Zombi Köylü: Zombi Köylüler zombilerin %5'ini oluşturacak şekilde, zombi köylerinde, köylüler normal(%50) ve zor(%100) zorluk derecesinde zombi tarafından öldürüldüğünde canlanır. Öldürürseniz 0-2 çürük et; seyrek olarak havuç, patates, demir külçesi; varsa %8,5 ihtimalle zırhları ve aletleri ve de büyükleri 5, yavruları 12 tecrübe düşürür. 10 kalp canı vardır Herhangi bir zırh, demir kılıç veya demir kürekle canlanabilirler. Farklı mesleklere sahip olabilirler. Zayıflık iksiri ve altın elma kullanılarak iyileştirilebilirler.. Güneş ışığında yanarlar. Kaskları varken güneş ışığından etkilenmezler.
- Zombi Kurusu (Husk): Zombi Kuruları 7 veya daha az ışık seviyesinde, 4'lü gruplar halinde, çöl biyomlarındaki zombilerin %80'ini oluşturacak şekilde canlanır. Öldürürseniz 0-2 çürük et; seyrek olarak havuç, patates, demir külçesi; varsa %8,5 ihtimalle zırhları ve aletleri ve de büyükleri 5, yavruları 12 tecrübe düşürür. 10 kalp canı vardır. Herhangi bir zırh, demir kılıç veya demir kürekle canlanabilirler. Zombilerden farklı olarak gün ışığında yanmazlar ve saldırdıklarında "7xYerel Zorluk" saniye açlık etkisi verirler.
- İskelet: İskeletler 7 veya daha az ışık seviyesinde, 4'lü gruplar halinde, dünyada, nether kalelerindeki tüm iskeletlerin %20'ini oluşturacak şekilde ve düşük ihtimalle bir örümceğin üzerinde canlanır. Öldürürseniz 0-2 kemik, 0-2 ok, %8,5 ihtimalle varsa zırhları ve yayını ve de 5 tecrübe düşürür. 10 kalp canı vardır. Ok atarlar. Güneş ışığında yanarlar. Güneşte yanarsa gölge yapan bir nesnenin altına veya suya girerler. Güneş batana kadar çıkmazlar. Kaskları varken güneş ışığından etkilenmezler.
- Wither İskeleti: Wither İskeletleri 7 veya daha az ışık seviyesinde, nether kalelerinde iskeletlerin %80'ini oluşturacak şekilde canlanır. Ayrıca Wither Boss kalkan yaptığında normal veya zor modda 3 tane canlanır. Öldürürseniz 0-2 kemik, 0-1 kömür, %8,5 ihtimalle kılıcını, %2,5 ihtimalle kafatasını ve de 5 tecrübe düşürür. 10 canı vardır. Taş kılıçları vardır ve vurduklarında 10 saniyeliğine Solma etkisi verir. Ateşten etkilenmezler.
- Serseri (Stray): Serseriler 7 veya daha az ışık seviyesinde, 4'lü gruplar halinde, buzlu düzlükler, buzlu dağlar ve buz dikenleri biyomlarındaki iskeletlerin %80'ini oluşturacak şekilde canlanır. Öldürürseniz 0-2 kemik, 0-2 ok, %8,5 ihtimalle varsa zırhları ve yaylarını, %50 ihtlmalle yavaşlık oku ve de 5 tecrübe düşürür. 10 kalp canı vardır. Yavaşlık oku atarlar. Güneş ışığında yanarlar. Kaskları varken güneş ışığından etkilenmezler.
- Gümüşçün (Silverfish): Gümüşçünler iglolarda, sığınaklarda ya da yüksek tepeler biyomlarında bulunan gümüşçün bloklarının kazılması sonucu canlanır. Ayrıca end geçidinin yanında bir yaratıcısı bulunur. Taş blokların içine girebilirler. Bloklarının kazılmasıyla çıkarlar. İçinde gümüşün olan bloklar kazmayla yavaş kazılır ve kırıldığında blok çıkmaz. Öldürürseniz 5 tecrübe düşürür. 4 kalp canı vardır.
- Endermite: Endermitelar yalnızca ender incisi kullanıldıktan sonra %5 ihtimalle canlanır. Öldürürseniz 3 tecrübe düşürür. 4 kalp canı vardır. Endermitelar yakında oyuncu olup olmamasına bağlı olmadan 2 dakika sonra yok olur.
- Balçık: Balçıklar belirli yığınlarda 40. seviyenin altında ve de bataklıklarda, 7 veya daha az ışık seviyesinde 50-70. seviyenin arasında canlanır. Öldürürseniz küçükleri 0-2 balçık topu ve 1 tecrübe, ortaları 2 tecrübe, büyükleri 4 tecrübe düşürür. Büyüklerin 8, ortaların 2, küçüklerin ise yarım kalp canı vardır. Büyüklerini öldürdüğünüzde yarısı boyutundan 2-4 balçığa bölünür. Küçükleri hasar veremez.
- Magma Kübü: Magma Küpleri seyrek bir şekilde, herhangi bir ışık seviyesinde netherda canlanır. Nether kalelerinde canlama oranı daha fazladır. Öldürürseniz orta ve büyükleri 0-1 magma kremi ve küçükleri 1 tecrübe, ortaları 2 tecrübe, büyükleri 4 tecrübe düşürür. Büyüklerin 8, ortaların 2, küçüklerin ise yarım kalp canı vardır. Balçıklar gibi Magma Küpleride öldüklerinde daha küçük Magma Küplerine ayrılır.
- Alaz (Blaze): Alazlar 11 veya daha az ışık seviyesinde, nether kalelerinde canlanır. Ayrıca nether kalelerinde yaratıcıları bulunur. Öldürürseniz 0-1 alaz çubuğu ve 10 tecrübe düşürür. Konsol sürümünde ayrıca 0-2 ışık taşı tozu da düşürür. 10 kalp canı vardır. Ateşe karşı dayanıklılardır. Suyla veya kartopu ile temas halinde ve hasar alırlar. Ateş topu fırlatırlar.
- Ghast: Ghastlar en az 5x4x5'lik boş alanda, herhangi bir ışık seviyesinde netherda canlanır. Öldürürseniz 0-2 barut, 0–1 ghast gözyaşı ve 5 tecrübe düşürür. 5 kalp canı vardır. Ateşe karşı dayanıklılardır. Patlayıcı ateş topu atarlar. 100 blok mesafeden oyuncuya saldırabilir.
- Örümcek Jokeyi: Örümcek Jokeyleri örümceklerin %1'ini oluşturacak şekilde canlanır. Öldürürseniz örümcek ve iskelet ile aynı eşyaları düşürür. İskeletin 10, örümceğin 8, kalp canı vardır. Örümceğe binen iskeletlerdir. Jokey, normal iskeletin yanında, wither iskeleri ya da serseri de olabilir. Ancak örümcek normal olarak wither iskeleti ile aynı yerde canlanamayacağından wither iskeleti jockeylerinin hayatta kalma modunda normal olarak eldesi imkansızdır.
- Tavuk Jokeyi: Tavuk Jokeyleri, yavru zombi, zombi kurusu ve zombi domuz adamların %5'ini oluşturacak şekilde canlanır. Öldürürseniz tavuk ve yavru zombi ile aynı eşyaları düşürür. Yavru zombinin 10, tavuğun 2 kalp canı vardır. Tavuğa binen yavru zombilerdir. Jokey, normal yavru zombinin yanında, yavru zombi kurusu ve yavru zombi domuz adam da olabilir.
- İskelet Atlı: İskelet Atlılar yağmur ve yıldırımlı havada, bölgesel zorluğa da bağlı olarak kolayda %0.75–1.5, normalde %1.5–4 ve zorda %2.8125–6.75 ihtimalle canlanırlar. Tetiklenmedilerse 15 dakika (18,000 tick) sonra kaybolurlar. Öldürürseniz at 1 kemik ve 1–3 tecrübe, iskelet 0-2 kemik, 0-2 ok, %8,5 ihtimalle demir kasklarını, yaylarını ve varsa diğer zırhlarını ve de 5 tecrübe düşürür. İskelet at tuzağında oyuncu 10 bloktan yakına geldiğinde atın üzerine yıldırım düşer ve iskelet at tuzağı iskelet atlıya dönüşür. Ayrıca yanında 3 tane daha iskelet atlı canlanır. Her atlı büyülü yay ve demir kask taşır. Kaskın ve yayın büyüsü, bölgesel zorluğa da bağlı olarak, 5-22 arası büyü masası seviyesinde olur. Kolayda büyüler her zaman 5. seviyedir.
- Gardiyan: Gardiyanlar okyanus anıtlarının etrafında ve içinde canlanırlar. Öldürürseniz 0-2 prizmarin parçacığı, %40 ihtimalle çiğ morina, %40 ihtimalle prizmarin kristali, %2.5 ihtimalle herhangi bir balık ve 10 tecrübe düşürür. Yanarak ölmesi düşürdüğü balıkları pişirmez. 15 kalp canı vardır. Gözlerinden lazer atarak saldırırlar ve bu lazer efekti zırhtan pek etkilenmez (tam elmas zırh hasarı ancak 4,5 kaplten 3,5 kalbe düşürür). Ayrıca dikenleri dışarıdayken saldırdığınızda 1 kalp hasar verir. Oyuncuların yanında mürekkep balıklarına da saldırırlar.
- Yaşlı Gardiyan: Yaşlı Gardiyanlar her okyanus anıtında 3 tane olacak şekilde canlanırlar. Öldürürseniz 0-2 prizmarin parçacığı, %50 ihtimalle çiğ morina, %33 ihtimalle prizmarin kristali, %2.5 ihtimalle herhangi bir balık, 1 ıslak sünger ve 10 tecrübe düşürür. Yanarak ölmesi düşürdüğü balıkları pişirmez. 40 kalp canı vardır. Normal gardiyanlar gibi lazer ve dikenlerini kullanarak saldırır ama lazerin hasarı daha fazladır. Ayrıca 50 blok mesafedeki oyunculara Madenci Yorgunluğu III etkisini verir.
- Cadı: Cadılar 7 veya daha az ışık seviyesinde, bazen 3'lü gruplar halinde, dünyada ve de bir köylüye yıldırım çarptığında canlanırlar. Ayrıca cadı çadırlarında 1 tane cadı bulunur. Öldürürseniz cam şişe, ışık taşı tozu, barut, kızıl taş, örümcek gözü, şeker ve çubuktan 0-2 tanesinden 1-3 adet ve 5 tecrübe düşürür. İksir içmeye kalkarken %8.5 ihtimalle iksiri düşürür. 13 kalp canı vardır. Yavaşlık, zehir, zayıflık ve hasar iksiri atarlar. Gerektiğinde suda nefes alma, ateş direnci, iyileştirme, ve hız iksiri içerler.
- Shulker: Shulkerlar end şehirlerinde canlanırlar. Öldürürseniz 0-1 shulker kabuğu ve 5 tecrübe düşürür. 15 kalp canı vardır. Kabuğu purpur bloğuna benzediği için kapalıyken fark edilmesi zordur. Kapalıyken oklardan etkilenmezler. Işınlanabilirler. Aynı anda sadece bir eksende hareket edebilen toplar atarlar. Toplar çarptıklarında yükselme etkisi verir. Bu etki yavaşça uçmanıza sebep olur ve etki bittiğinde düşüp hasar alırsınız. Shulker Topları vurularak parçalanabilir. Saldırgan bir yaratık olmasına rağmen barışçıl zorluk derecesinde de bulunurlar ama saldırmazlar.
- İntikamcı (Vindicator): İntikamcılar orman konaklarının belirli odalarında tek seferde canlanırlar. Öldükten sonra yeniden canlanmazlar. Öldürürseniz 0–1 zümrüt, %8,5 ihtimalle demir baltasını ve 5 tecrübe düşürür. 12 kalp canı vardır. Köylüye benzerler. Saldırmazken köylüler gibi elleri bağlı dururlar. Oyunculara ve köylülere saldırırlar. Adı "Jonny" olan ya da "Jonny:1b" NBT değerine sahip olan intikamcılar diğer intikamcılar ve uyandırıcılar hariç tüm canlılara saldırır.
- Uyandırıcı (Evoker): Uyandırıcılar orman konaklarının belirli odalarında tek seferde canlanırlar. Öldükten sonra yeniden canlanmazlar. Öldürürseniz 0–1 zümrüt, 1 ölmeme totemi ve 10 tecrübe düşürür. 12 kalp canı vardır. Köylüye benzerler. Saldırmazken köylüler gibi elleri bağlı dururlar. 16 blok mesafedeki oyuncu, köylü ve demir golemlere saldırırlar. İki çeşit saldırısı vardır. Biri 2-4 sinirbozan çağırma diğeri ise kapanlardır. 16 blok mesafedeki mavi koyunların rengini kırmızıya çeviriler.
- Sinirbozan (Vex): Sinirbozanlar, uyandırıcılar tarafından çağrılırlar. Öldürürseniz 3 tecrübe düşürür. 7 kalp canı vardır. Demir kılıç taşırlar. Uçarlar ve blokların içinden geçebilirler. Uyandırıcılar tarafından çağrılan sinirbozan 33 ila 108 saniye sonra hasar almaya başlayıp ölürler.
- Yağmacı (Pillager): Yağmacılar, yağmacı karakollarında bulunur. Ellerinde yaylı tüfek tutarlar. 12 kalp canı vardır. Öldürürseniz 0-1 zümrüt, yaylı tüfeklerini veya ok düşürürler. Eğer üzerilerinde flama olanı öldürürseniz size Kötü Kehanet etkisi verir. Eğer Kötü Kehanet etkisiyle bir köye giderseniz o köye baskın yaparlar. Baskında Cadılar, Uyandırıcılar, Yağmacılar, Çapulcular ve İntikamcılar gelir. Yağmacılar orman konaklarında bulunmazlar.
- Hoglin: Hoglinler kızıl ormanda buluna 2li gruplar ile oluşan saldırgan yaratıklar ve domuza benzerler!
- Çapulcu: Çok güçlüdür, yağmacıların evcil hayvanıdır. Yağmacı, cadı,uyandırıcı ve baltalı köylü üstüne baskında binebilir.
Son düzenleme: