avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
070721_InsightsAkshan_Banner_v1.jpg

ŞAMPİYON BİLGİLERİ: AKSHAN
Alçaklar arasında bir kahraman.

Akshan'ın çok işi var. Muazzam güce sahip eski bir silahla savaşa giren bir Işık Nöbetçisi. O, bedeli ne olursa olsun doğru olanı yapmaya inanan bir adam. Ve güzel bir gülümsemesi var.

Oh, kıskaçlı, gizli ve canlandırıcı bir orta şerit nişancısı olduğundan bahsetmiş miydik? Endişelenme, buna sonra geleceğiz.

Yeni Bir Suikastçı Türü​

Hayalperest gözlerinde kaybolmadan önce, kökenleriyle başlayalım. Akshan'ın oyun geliştirme hedefi, haydut bir suikastçı yaratmaktı. "Haydi bu lüksü oynayan aptalın hayatını perişan yapalım" oyun tarzına uyan biri. Sinsi birisi.

070721_01AkshanW_Image.png

Suikastçıları etkili kılan şeylerden biri, siz karşılık vermeden önce size saldırabilme yetenekleridir. Lig'de bu, Akali'nin örtüsü şeklinde hedef alınamazlık, Pyke'ın sersemleticisi gibi kalabalık kontrolü ve Talon'un ultisi gibi görünmezlik gibi görünüyor. Hepsi kaygandır ve hepsi, bir düşmanı patlatıp hiçliğe kaybolmadan önce gerilla tarzı saldırıları teşvik eder. Ekip, kaba bir suikastçı kiti yaptığından, gizlilik bariz bir seçim gibi görünüyordu. Ancak gizlilik, bir Lig suikastçısı için tam olarak yeni bir kavram değil, bu yüzden bir sonraki sorumuz “Onu nasıl farklı hissettiririz?” oldu.

Cevap, oyun tasarımı hakkında düşünmekten değil, oyuncuların metayı tanımlamasını izlemekten geldi.

Oyun tasarım lideri Jeevun “Jag” Sidhu, “Bir süredir nişancıların profesyonel ve normal oyunun ortasında ilerlemesini izliyoruz, ancak hiçbiri kendilerini oraya ait hissetmiyor” diyor. "Kalabalık kontrolü veya hedef erişimi gibi şampiyonların orta düzeyde olması gereken şeyleri sağlamıyorlar. Bu yüzden, farklı bir suikastçı tarzı gibi hissettiren ama aynı zamanda açıkça bir nişancı gibi hissettiren bir deneyim yaratmak istedik... ve bu iki dünyayı orta koridorda bir araya getirdik."

070721_02AkshanIngame_Image.png

Konumlandırma, hem suikastçı hem de nişancı oynamanın inanılmaz derecede önemli bir parçasıdır. Bir suikastçı olarak, şişirilebilir bir hançerle beceriksizce sığır eti ön cephelerini dürtmek değil, kanatlardan uçmak ve yumuşak taşıyıcıları yok etmek istersiniz. Ve bir nişancı olarak, sen olan bir yanlış misstep insta-ölüm anlamına gelebilir, böylece arkasında büyük hedefle squishy taşıma. Akshan bunların her ikisidir, bu yüzden takım ona dövüşlerdeki konumu üzerinde daha fazla kontrol vermek istedi. Bu düşünce çizgisi, ekibi yüksek uçan, süper havalı, tatlı bir oyun oynamaya yönlendirdi.

"Güney Asya kültürünün bir bölümünü Akshan'da temsil etmek istedim, çünkü bu birlikte büyüdüğüm bir şeydi - annem biz gençken bir sürü Bollywood filmi izlerdi. Ve Bollywood filmlerinin bir imza unsuru, tamamen gösteri ve eğlence ile ilgili abartılı aksiyon stiliyle dramatik olmalarıdır ” diyor Jag. "Lig'in kendine özgü hareket büyüleri genellikle oyunun en havalı kısmıdır ve üzerinde çalıştığım her şampiyon için benzersiz bir hareket stili oluşturmaya çalışmak için hafif bir tasarım hedefim var. Akshan'ın özgün anlatı yazarı David “Interlocutioner” Slagle ve ben sürecin başlangıcında uzun bir süre güç kaynağı olarak iplerden bahsettik – tripwires ve tuzaklar gibi şeylerden bahsettik. Bunlar işe yaramadı ama bir kanca kesinlikle işe yaradı.”

070721_03Hook_Gif.gif

Ve tüm bunlar olurken ekibin hareketlerin arkasındaki adamı da düşünmesi gerekiyordu. Akşan nasıl bir insan? Düşmanlarla kafa kafaya savaşmak için neden gizliliği ve kancayı kullansın ki? Ve nasıl bu hale geldi?

Kurallar Bozulmak İçindir​

Suikastçıları düşündüğünüzde, akla gelen şampiyonlar bir çok xXshad0wslayrXx 2edgy4me suikastçısı, çok arkadaş canlısı bir succubus , şeytani bir palyaço ve aptal bir balık şeyidir . Ama bunların hiçbiri Akshan için doğru gelmiyordu. Pete aşkına, bir çengel üzerinde savaşa giriyor. Kesinlikle daha... havalı olmalı .

Oyun tasarımcısı Glenn “Riot Twin Enso” Anderson, “Akshan'ın oynanışını gerçekten ayrıntılı olarak incelemeye başladığımızda, çok çekici bir haydut olduğu ortaya çıktı” diyor. “Peki çekici haydutlar ne yapar? Bir kancaya takılmış bir cam pencereyi kırarlar, bir parkur hareketi yaparlar ve ardından kötü adamları suratlarından vururlar. Bu kişilik onun oyununa çok yakışıyor! Ama Ezreal gibi ukala değil. Dikkat çekmek için yaptığı tüm iyi işler hakkında övünmeyecek, onları sessizce yapacak ve belki de sadece sana göz kırpacak.”

Akshan, seni dizlerinin üzerinde zayıflatacak türden bir adam olmanın ötesinde, oyunu kurallarına göre oynamıyor. O kesinlikle “f$%^ kurum” tipinde bir adam. Bu kuruluş, saygı duyulan kadim düzen, Işığın Nöbetçileri olsa bile.

070721_04AkshanOrtho_Image.png

Kıdemli konsept sanatçısı Justin “Riot Earp” Albers, “Her zaman Akshan'ın Sentinels üyesi olmasını amaçlamıştık” diyor. "Ama iş Sentinels'e geldiğinde bile, onun kuralları çiğneyen kişiliğini yakalamamız önemliydi. Kendi giyim tarzı var - kim olduğu dışında hiçbir şey tarafından tanımlanmadı. Eski ve son derece güçlü Sentinel silah bile silahını, o muharebe tarzınıza uygun şekilde modifiye bir şeydir diye istiyor. Diğer Sentinel'ler tarafından saygı duyulması ve korkması önemli değil - Akshan, MacGyver'ı bir çengel takarak buna ikna etti."

070721_05AkshanStudy_Image.png

Esben Rasmussen tarafından illüstrasyon araştırması

Ama kimse bu kadar basit değil ve o için için yanan şeyin arkasında acı var. Bir ömür zorluk. O kadar büyük bir kayıp ki, olmak için çok uğraştığı adamı neredeyse mahvedecekti.

Akshan, bir Shuriman köyünde bir sokak çocuğu olarak büyüdü. Küçük yaşta bile etrafındaki adaletsizliklere göz yummak için mücadele etti ve eylemlerini yanlış olarak görürse en korkutucu savaş ağalarına bile karşı koyabilirdi. Ta ki bir gün yanlış adamı kızdırana kadar.

Sokakta dövüldü ve ölüme terk edildi ve hatta ölümün tatlı kucağına yenik düştü. Çocuğu diriltmek için hem korkunç hem de güçlü bir silah kullanan nazik bir kadın Shadya tarafından kurtarıldı. Sonunda onun akıl hocası oldu ve onu Sentinellere katılması ve inançlarını iyi bir şekilde kullanması için eğitti.

İkisi birlikte antik Sentinel silahlarını stoklamak için Shurima'yı geçtiler. Bilirsiniz, Viego'nun nihai dönüşüne ve iyi ile kötü, aydınlık ile karanlık arasındaki son savaşa karşı yardım etmek için. Her zamanki şeyler. Ve sonra Shadya öldürüldüğünde her şey aniden durdu. Akshan bir zamanlar kendisini kurtaran silahı aldı ve Shadya'nın yaklaşan Yıkımı durdurma konusundaki tüm konuşmasını unuttu. Tek bir şey istiyordu ve tek bir şey vardı: intikam.

Baş anlatı yazarı John “JohnODyin” O'Bryan, “İntikam ve kahraman arasında doğru dengeyi bulmakta zorlandık” diyor. "Geliştirme sırasında, onun kim olduğu konusunda ufak bir ayarlama yaptığımız noktalar oldu ve o, kötülüğe çok fazla kapıldı ve onunla ilgili iyi yanını kaybetti. Onun destek olmak isteyeceğin türden bir adam olmadığı bir zaman dilimi oldu. Bence ahlaki açıdan gri bir yere düştü. Güçlü bir ahlakı ve iyi bir motivasyonu var ve onu avladığı türden bir adam olmaktan alıkoyan da bu.”

070721_06AkshanTargetface_Image.png

Kin ve adalet arasında bir denge bulmak, Akshan'ın kişiliğini bulmanın anahtarıydı, ki bu onun kolayca kim olabileceğini düşündüğünüzde özellikle önemlidir...

İki Adam, Aralarında Gömlek Değil​

Akshan ve Viego aynı madalyonun iki yüzüdür. Onlar sevdikleri insanları kaybetmiş iki adam. Onları geri alma ihtiyacıyla yönlendirilen iki adam. Onları ayıran şey, hayatları boyunca yaptıkları seçimlerdir.

Viego, bir kadını kendisininmiş gibi gören şımarık bir prensti. Akshan, doğru olanı savunduğu için kelimenin tam anlamıyla dövülerek öldürülen bir sokak çocuğuydu. Viego, kederini ve bencilliğini bir kenara bırakmayı reddedince binlercesini öldürdü. Akshan, kendilerini savunamayanları savunmak için bir Işık Nöbetçisi olarak eğitildi. Viego dünyayı yok etmek istiyor ve Akshan'ın onu kurtarması gerekiyor.

Bunların hepsi iyi ve güzel, ancak Lig bir MOBA, görsel bir roman değil. Yani bu iki adam arasındaki farklar ve benzerlikler ne kadar fazla olursa olsun, oyunda ele geçirilmedikçe hiçbiri önemli değil.

Jag, " Akshan'ı orta şerit nişancısı olarak düşündüğümde , onlarla oynamaktan ne kadar nefret ettiğimi düşünmeden edemedim ," diye itiraf ediyor. “Üst şerit de! Ya rakiplerini ikinci seviyede öldürürler, kartopu yaparlar ve sadece oyunu taşırlar ve tüm krediyi alırlar... Ya da geride kalırlar ve tamamen işlevsizdirler. CC'ye bir büyücü kutusu sağlamazlar ve ölçeklenmeleri daha uzun sürer. Temel olarak, tek başına şerit nişancılar, takım arkadaşları için korkunç oyun deneyimleri olabilir. Akshan'da böyle olmasını istemedim. Oyunculara birlikte çalışmanın eğlenceli olduğunu ve ödülleri olduğunu hatırlatan şampiyonlar yaratmayı seviyorum... Ve Akshan'ın bir insan olarak kim olduğu mantıklı.”

Akshan'ın benzersiz hedef erişimi var ve bu, ekibin henüz sormadığı bir sorunun yanıtı haline geldi: Kimi hedefliyor?

Cevap kolay görünüyor. Akshan kötü adamların peşine düşer. Katiller. alçaklar . Ama tek tek insanları avlamanın bir ödülü olmalı. Müttefiklerini önemsediğini ifade eden bir ödül. Ya onları hayata döndürdüyse?

070721_07AkshanWeapon_Image.png

Riot Earp, “Akshan'ın gücünün çoğu silahından ve silahta yaptığı değişikliklerden geliyor” diye açıklıyor. "Okumasını kolaylaştırmak ve 'alet adam' olarak karşılaşmasını önlemek için kancasını ve bumerangını silahının bir parçası olarak tuttum, ancak bu aynı zamanda silahının önemini göstermeye de hizmet ediyor."

Diriliş, Lig'de tam olarak elde edilmesi oldukça zor bir mekaniktir. Özellikle de bir şampiyonun böylesine oyunun kurallarını değiştiren bir mekaniğe sahip olması için kitinin başka bir yerinde güç kaybetmesi gerektiği düşünüldüğünde. Bir şampiyon kitle kontrolüne, hareket kabiliyetine veya başka bir araca sahip olduğunda, gücü başka şekillerde bırakması gerekir. Dolayısıyla Akshan'ın düşen takım arkadaşlarını diriltme yeteneğinin karşılığı, gerçek savaş gücünün bir kısmından vazgeçmesiydi.

Bunun oyun içinde anlamı, Akshan'ın gücünün gerçekten patlama ile sınırlı olduğu - geleneksel bir nişancının sürekli önden arkaya takım dövüşü tarzı değil - ve birçok suikastçının aksine, hiçbir yavaşlama veya kalabalık kontrolü biçimine sahip değil. Ancak bir takım savaşına getirdiği şey eşit derecede güçlüdür. Ayrıca, hoş bir gülümsemeye sahip çekici bir delikanlı tarafından kötü bir durumdan kurtarılmayı kim sevmez ki?

070721_08Revive_Gif.gif

Kıdemli VFX sanatçısı Kelvin “Riot Faybao” Huynh tarafından Akshan'ın müttefiki diriliş görsel efektleri

Akshan, müttefikleri onun etrafında inanılmaz derecede baskın bir rakibe ölürken en güçlü halindedir - tıpkı bir quadra almış bir düşman Viego gibi. İşte o anlarda gerisi kaybolur ve Akshan kaderinde yazılı olan kişi olur: bir kahraman.

JohnODyin, “Akshan'ın diriliş teknisyeni sadece onun kim olduğuyla değil, aynı zamanda kişisel gelişimiyle de konuşuyor” diyor. Shadya'nın isteklerine karşı takım arkadaşlarını canlandırmak için kullandığı silahını aldı. Çünkü Sentinel kurallarını umursamadı. Ancak kararlarının gerçekliğiyle yüzleştiğinde, onun intikamını almak yerine hayatını onurlandırması gerektiğini anlar. İntikamından vazgeçmesi gerektiğini biliyor.”
 
Katılım
30 Kas 2020
Konular
9
Mesajlar
25
Tepki puanı
33
Puanları
810
Yeni şampiyonum belli oldu. Eline sağlık çok güzel olmuş. 👌
 
Katılım
15 Tem 2021
Konular
0
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Puanları
60
Sanki yıllardır bu karakteri bekliyormuşum gibi hissediyorum. Çok açıklayıcı bir konu olmuş. Şampiyon başlıca bir harika zaten, eline sağlık dostum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuverti