League of Legends | Arayüz Değişiklikleri

avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
Header-progression-changes.jpg


LoL'de bir oyuncu olarak kendinizi temsil etmenin çeşitli yolları var: oynayış tarzı, rol tercihi, sihirdar simgeleri, sihirdar adı, prestij seviyesi (çerçeve), derece, en sevdiğiniz şampiyon vs. Yani çok fazla! Tüm bu farklı yolları "ilerleyiş kimliği" adı altında gruplandırıyoruz.

Gelecekte kendinizi daha iyi temsil etmenizi sağlayacak daha fazla ilerleyiş kimliği unsuru eklemek istiyoruz. Ekleyeceğimiz her özgün unsurun mevcut League of Legends tarzına uygun olması ve hem fantezi hem de netlik açısından belirlediğimiz görsel kalite standartlarına ulaşması son derece önemli. Bunun yanı sıra, oynayış tercihlerinize uygun unsurları açıkça ve rahatlıkla seçebilmenizi istiyoruz.

Yine de ilerleyiş kimliği seçeneklerinin, League of Legends deneyiminin tüm unsurlarını ve LoL'ü her türde oyuncular için özel kılan şeyleri yeterince iyi yansıtamadığı bir noktaya geldik. Dolayısıyla şu anda gelecekteki kişiselleştirme seçenekleri için konsept ve tasarım aşamasındayız. Sizden geribildirim ve yönlendirme almak için bu yazımızda, üstünde çalıştığımız konseptlerin görünümlerini ve bağlamını paylaşarak incelediğimiz bazı farklı kimlik unsurlarından ve görsel geliştirmelerden kısaca bahsedeceğiz.

Hedefler
Size her türlü ihtiyacınızı karşılayabilecek, mümkün olan en iyi ilerleyiş kimliği seçeneklerini sunmak istiyoruz. Bu yüzden mevcut kişiselleştirme unsurlarımızı şunları göz önünde bulundurarak güncellemeyi düşünüyoruz:
  • LoL'ün kendileri için ne anlama geldiğini gösterebilmeleri için oyunculara kimliklerini kişiselleştirme konusunda daha fazla özgürlük sunmak
  • 2021 ve ötesi için yeni sistemler tasarlamanın yanı sıra, LoL'ün temel kimlik özelliklerinden bazılarını yenilemek
Üstünde Çalıştıklarımız
Yılın ilerleyen ayları ve sonrası için, yeni sistem içeriklerinin yanı sıra mevcut ilerleyiş sistemi bileşenleriyle de doğrudan ilgili birtakım uyarlamaları inceliyoruz. Bunları aşağıdaki bölümlerde görebilirsiniz.

Kimlik Kişiselleştirmesi: Dereceli süslemeleri ve prestij seviyesi değişikliklerini LoL ekosistemine getireli yıllar oldu ve hâlâ size en yakışan çerçeveleri seçmenin net bir yolunu sunmadık. Yıl sonuna doğru kapsamlı bir kimlik kişiselleştirme sistemi çıkarmayı planlıyoruz. Oyuncular bu sistemi kullanarak çerçeve, simge ve henüz açıklamadığımız yeni sistemlerin yanında geliştirdiğimiz birkaç yeni kişiselleştirme unsurunu seçebilecek.

Border.jpg

Oyun Akışına Getireceğimiz Arayüz Güncellemeleri: Oyun içi ve oyun dışı deneyime getireceğimiz büyük yeni sistemlerin yanı sıra, oyun akışı ekranlarındaki (lobi, yükleme ekranı ve oyun sonu ekranı) eski ve uzun süredir değiştirmediğimiz bazı arayüz stillerini temizlemek istiyoruz. Böylece eskiyen sanat tarzımızı 2021 standartlarına uygun hale getirebiliriz. Ayrıca bazı yeni ve özgün içerik türleri için de yer açabiliriz.

Aşağıdaki lobi ekranı konseptinde eski tarzın büyük etkisini görebilir, harita dekorasyonları ve arka plan görsellerine fazla dokunmadığımızı fark edebilirsiniz. Fakat aynı zamanda oyun akışı ekranlarındaki kullanılmayan sancaklar ve istemcideki kaba sayfa altlığı gibi belirgin unsurları daha sade hale getirerek arkadaşlarınızla sıraya girdiğinizde veya oyun yüklenirken öne çıkmanızı sağlayacak kimlik bileşenlerine odaklanabileceğiz.

Lobby.jpg

Bu ekranda bir oyuncunun kendisini ve diğerlerini lobi ekranında nasıl görebileceğine ilişkin farklı konseptler deniyorduk. Diğerlerinin sizi nasıl gördüğünü gerçekten de kişiselleştirebilme fırsatı sunan yeni kristaller ve sembollerle temsil edilen farklı dereceli aşamaları ve prestij seviyelerini fark etmişsinizdir.

Dereceli amblemleri, seviyeler, isimler ve simgeler gibi temel kimlik özelliklerine öncelik vererek istemcinin geri kalanını ve oyun dışı deneyimi, ileride çok fazla ekstra çaba harcamadan günümüz standartlarına ulaştırabileceğimizi düşünüyoruz. Bu çalışmalar, Vadi'deki kişiliğinizi temsil edebilmenizi sağlayacak.

Dereceli Amblemleri ve Süslemeler: Derecelideki başarınız, pek çok yönden temel League of Legends kimliğinizi şekillendiriyor. Hatta bunlar çoğu zaman eşanlamlı olarak görülüyor. Metalik çerçeveler ve süslü miğferler, rekabetçi becerinizi temsil ediyor ve zorlu dönüm noktalarına ulaşan oyuncular herkesçe tanınan bir yoldan kutlanıyor.

Dolayısıyla dereceli kimliğin görünüş tarzını güncellerken izlediğimiz yaklaşımdaki ana hedefimiz, hangi aşamada olursa olsun hiçbir oyuncunun başarılarını daha değersiz hale getirecek değişiklikler yapmadığımızdan emin olmak. Ayrıca üstünde çalıştığımız tasarımların derecelerin hâlâ tek bir bakışta rahatlıkla anlaşılabilmesini sağlaması için dikkatlice çalışıyor ve eski, süslü, metalik tarzın aynı ölçüde etkileyici bir şeye dönüştüğünden emin olmak istiyoruz.

Banner-1.jpg

Bu olası tasarımda mevcut dereceli süslemelerinde gördüğünüz karmaşık dokuları ve bölgeleri temsil eden unsurları kaldırmaya çalıştık. Yaklaşımımız basit olsa da dokuları ve bölge unsurlarını kaldırmak, dereceli aşamalarını kimliğinizin temel bir parçası olarak pekiştirmemize olanak tanıyor. Daha sembolik bir kanat şekli tercih etmek, daha eksiksiz bir oyuncu hikâyesi anlatmak için oyun deneyiminde bunu yeniden ve diğer oyun sistemleriyle birlikte kullanabilmemize olanak tanıyor.

Banner-2.jpg
Test ettiğimiz konseptlerdeki amacımız, bir bütün olarak kimlik için atmak istediğimiz sonraki adımları belirginleştiriyor (konseptlerin önceki tasarımların izlerini taşımasını istiyoruz). Bu denemede miğfer şeklini kaldırmış olsak da hâlâ süslemelerin temelinin genel hissiyatını metalden yayılan ve gelişmeyi temsil eden yeni enerjiyle verdiğimizi göreceksiniz.

Prestij Seviyeleri: Prestij seviyesi çerçeveleri sanat açısından büyük bir umut vaat ediyordu; fakat kişiselleştirme açısından başarısız oldu. Kendisinde yankı uyandırdığını düşündüğü bir şey kazanan bir oyuncu, yeni bir prestij aşamasına ulaştığında artık bu içeriği gösteremiyordu. İlk olarak bu durumu düzeltmek için oyuncuların istedikleri çerçeveleri seçebilmelerini sağlayacağız. Ayrıca bu seviyelerin derecelideki kanat biçimindeki unsurlara benzer bir yönde ilerlediği ve bunların kimliğin öne çıktığı her yere aktarılabildiği bir sistemi test ediyoruz. Bu alanda önceki sistemlerin kalitesinden hiçbir şey kaybetmeyen ve diğer kimlik özelliklerine zarar vermeyen incelikli bir çözüm bulmaya çalışıyoruz.

Prestige_Level.png
Öncesi ve sonrası (kesin değil)

Yeni İçerik Türleri: Son olarak bu yıl ve sonrası için tasarladığımız bazı yeni sistemlerimizin yanı sıra, oyuncuların kimliklerinin bir parçası olarak diğerlerine gösterebileceği yeni ve kazanılabilir farklı içerik türleri eklemeyi planlıyoruz. Aşağıda da görebileceğiniz bu içerik türleri, LoL'deki oynayış tarzınızın farklı yönlerini temsil edecek.
  • Unvanlar, LoL'de zamanla yaptığınız farklı eylemler aracılığıyla kazanabileceğiniz yeni bir özellik olacak. Bu içerik türüyle hem becerinizi temsil etme fırsatı sunan hem de hikâyeler ve belli temalarla ilgili olan unvanlar getirerek LoL'deki özgürlük ve sürükleyicilik hissiyatını genişletmek istiyoruz.
Title.jpg
  • Bir kimlik içeriği olan ve Hextech Zanaatkârlığından kazandığınız Cevherlerle karıştırılmaması gereken kimlik kristallerinin, oyuncuların LoL'de bıraktığı ayak izlerinin bir özeti olması ve diğer rekabet sistemlerindeki aşamalara benzer kademelere sahip olması planlanıyor. Görüntülenen hextech kristalinin, LoL'deki gelişiminizin bir temsili olarak güçlenmesini istiyoruz.
  • Sancak dekorasyonları, yükleme ekranı ve lobideki kullanılmayan sancakların yerine getirmek istediğimiz bir şey. Bunların, oyuncuların oyun dışındaki kişiliklerinin ayrıntılarını yansıtmak için kullanabileceği güzel bir kişiselleştirme seçeneği olmasını istiyoruz.
Sonuç
Bu değişikliklerden tasarım sürecinin erken safhalarında bahsedebildiğimiz için çok mutluyuz. Böylece yalnızca izlediğimiz yaklaşım hakkındaki geribildirimlerinizi almakla kalmıyor, aynı zamanda değişikliklerin çıkış tarihine yaklaştığımızda başka konuşmalar için ortam hazırlayabiliyoruz.

Geribildirim demişken, bu yazımızda paylaştığımız şeylerle ilgili düşüncelerinizi Twitter'da @loldev hesabını etiketleyerek paylaşmaktan çekinmeyin! Fakat buradaki konseptlerin henüz kesinleşmediğini unutmayın. Buna rağmen sanatçılarımız ve geliştirme ekiplerimiz, doğru deneyimi sunmak için son derece istekli. Dolayısıyla yapıcı eleştirilerinizi ve yorumlarınızı dört gözle bekliyoruz.
Her zamanki gibi, Vadi'de görüşmek üzere!

-

Kaynak