- Katılım
- 9 Eki 2022
- Konular
- 23
- Mesajlar
- 44
- Tepki puanı
- 69
- Puanları
- 1,610
Dead Space 2008
Dead Space bilim kurguyu çok iyi kullanan bir yapım. Özellikle insanların hayal gücündeki uzay ve uzaylı yapısı çok güzel işlerin ortaya çıkışına zemin hazırlıyor. Bakalım bu işlerin en güzellerinden Dead Space nasıl olmuş.
Hikayemiz Ishimura Maden Gemisi’nden gelen bir yardım sinyali ile başlıyor. Sinyali alan ana mürettebatımız derhal yola çıkar. Kız arkadaşının Ishimura’da çalıştığını bilen ana karakterimiz Isaac Clarke böylelikle bu kurtarma görevine ortak olur. Ana gemimiz ile Ishimura arasında oluşacak kenetlenme son anda bozulur ve gemimiz kaza geçirir. Ishimura gemisinde kısılı kalan Isaac ve mürettebatımız bu ölüm tuzağı içerisinden kurtulmaya çalışır. Aynı zamanda kız arkadaşını arayan Isaac’i çeşitli süprizler beklemektedir.
Silah tasarımları Dead Space’in atmosferini tam anlamıyla yansıtıyor. Bir mühendis olan Isaac düşmanları yok etmek için kendi aletlerini kullanır. Bununla beraber oyun sizi daha çok içine çekiyor çünkü Isaac sizin bizim gibi bir insan. Bu sebeple onunla bağ kurmak çok daha kolay.
Ses dizaynı hakkında konuşalım. Dead Space boyunca Isaac fısıltılar duyuyor. Hikaye ile bağlanan bu fısıltı mevzusu yeri geldiğinde arkanızı döndürecek kadar iyi verilmiş. Bunun yanında Ishimura gemisi içerisindeyken düşmanlarınızın havalandırmalardan geçerken seslerini duyacak ve irkileceksiniz. Aynı zamanda yerçekimsiz ortamlarda geçen bölümlerde Isaac’in aldığı nefes çok iyi aktarılmış.
Son olarak oyun ekranı üzerinde hiçbir gösterge bulunmamakta. Sağlığınızı sırtınızda bulunan barlardan takip ediyorsunuz. Cephanenizi ise nişan aldığınızda silahınızı üzerinde çıkan hologramdan anlayabiliyorsunuz. Böylelikle oyunun atmosferini iliklerimize kadar hissediyoruz.
Isaac bizler gibi bir insan, yaşadığı olay uzak bir gelecekte bizlerin de başına gelebilecek türden. Bu yüzden askeri eğitim almamış bir adamı kontrol etmek hantal ve ağır olmalı. İşte Visceral Games bu hissi çok iyi vermiş.
Dead Space içerisinde karakterinizi silahlarını ve canını geliştirebileceğiniz bir benchmark bulunmakta. Oyun, karakterinizin zırhını yükseltebileceğiniz, sağlık ve mühimmat alabileceğiniz bir mağaza sistemi barındırıyor. Teçhizatlar için kredi yeterliyken silah ve can geliştirmeleri için power node adı verilen kaynağı bulacaksınız.
Düşmanlar Dead Space içerisindeyken çok hızlı hareket ediyor. İlk bölümde bulduğumuz Stasis Modülü ile Necromorphları yavaşlatıp uzuvlarını daha rahat kesebilirsiniz. Aynı zamanda bu modül bazı bulmacaları çözmemize yarar sağlıyor. Bölüm iki içerisinde bulduğumuz Kinesis Modülü ise eşyaları hareket ettirmemize yarıyor. Bu modül ile çeşitli bulmacaları çözüp düşmanların üzerine bomba atabilirsiniz.
Dead Space çoğu şeyi iyi yapıyor. Belki de iyi yapamadığı tek şey boss savaşları. Bu oyundaki en büyük hayal kırıklığım boss savaşları oldu. Çünkü son boss savaşını saymazsak oyun içerisinde iki belki üç boss savaşı bulunmakta. Oyun boss savaşı eksikliğini normal olan düşmanları evrimleştirerek vermeye çalışıyor. Normal düşmanların daha fazla cephane ile ölen halleri ile kapışmak sizi bayacaktır.
Dead Space bilim kurguyu çok iyi kullanan bir yapım. Özellikle insanların hayal gücündeki uzay ve uzaylı yapısı çok güzel işlerin ortaya çıkışına zemin hazırlıyor. Bakalım bu işlerin en güzellerinden Dead Space nasıl olmuş.
Ishimura Maden Gemisi
Hikayemiz Ishimura Maden Gemisi’nden gelen bir yardım sinyali ile başlıyor. Sinyali alan ana mürettebatımız derhal yola çıkar. Kız arkadaşının Ishimura’da çalıştığını bilen ana karakterimiz Isaac Clarke böylelikle bu kurtarma görevine ortak olur. Ana gemimiz ile Ishimura arasında oluşacak kenetlenme son anda bozulur ve gemimiz kaza geçirir. Ishimura gemisinde kısılı kalan Isaac ve mürettebatımız bu ölüm tuzağı içerisinden kurtulmaya çalışır. Aynı zamanda kız arkadaşını arayan Isaac’i çeşitli süprizler beklemektedir.
Atmosfer
Dead Space bir uzay gemisi içerisinde olduğunuzu iliklerinize kadar hissettiriyor. Çevre tasarımları ve mekanlar normal bir korku oyunun üzerine çıkartıyor. Bununla beraber salgının baskın olduğu yerlerdeki küf ve mantar yapıları sizleri her an burada bir şey olabilir diyerek diken üstünde tutuyor.Silah tasarımları Dead Space’in atmosferini tam anlamıyla yansıtıyor. Bir mühendis olan Isaac düşmanları yok etmek için kendi aletlerini kullanır. Bununla beraber oyun sizi daha çok içine çekiyor çünkü Isaac sizin bizim gibi bir insan. Bu sebeple onunla bağ kurmak çok daha kolay.
Ses dizaynı hakkında konuşalım. Dead Space boyunca Isaac fısıltılar duyuyor. Hikaye ile bağlanan bu fısıltı mevzusu yeri geldiğinde arkanızı döndürecek kadar iyi verilmiş. Bunun yanında Ishimura gemisi içerisindeyken düşmanlarınızın havalandırmalardan geçerken seslerini duyacak ve irkileceksiniz. Aynı zamanda yerçekimsiz ortamlarda geçen bölümlerde Isaac’in aldığı nefes çok iyi aktarılmış.
Son olarak oyun ekranı üzerinde hiçbir gösterge bulunmamakta. Sağlığınızı sırtınızda bulunan barlardan takip ediyorsunuz. Cephanenizi ise nişan aldığınızda silahınızı üzerinde çıkan hologramdan anlayabiliyorsunuz. Böylelikle oyunun atmosferini iliklerimize kadar hissediyoruz.
Bölüm Tasarımları
Dead Space bölüm bölüm ilerleyen bir yapıya sahip. Her bölüm başında bölüm ismi veriliyor. Her bölüm Ishimura içerisinde ki bir yapıya gidip onarıyorsunuz. Bunun yanı sıra Dead Space’in yaptığı bir önemli işte backtracing. Bu dizayn tercihi geçtiğiniz mekanlar üzerinden tekrar geçmenizi sağlıyor. Geçtiğiniz mekanlardan tekrar geçmek sizi sıkacaktır ama aynı mekanın farklı bir yerini keşfetmek ayrı bir tat veriyor. Kısacası Ishimura’yı hangarından kaptan suitine kadar keşfedeceksiniz.Oynanış
Bakın arkadaşlar herhangi bir oyun içerisinde yaptığınız şeyleri Dead Space üzerinde yapmayacaksınız. Normal bir oyunda düşmanınızı öncelikle Kafasından ve gövdesinden vurursunuz. Dead Space tam tersi yöne giden bu olayı ana mekaniği haline getirmiş. Oyun başından itibaren bizlere uzuvlarını kesmemiz gerektiğini öğütlüyor. Böylelikle Dead Space diğer oyunlardan bir yönüyle daha ayrılıyor.Isaac bizler gibi bir insan, yaşadığı olay uzak bir gelecekte bizlerin de başına gelebilecek türden. Bu yüzden askeri eğitim almamış bir adamı kontrol etmek hantal ve ağır olmalı. İşte Visceral Games bu hissi çok iyi vermiş.
Dead Space içerisinde karakterinizi silahlarını ve canını geliştirebileceğiniz bir benchmark bulunmakta. Oyun, karakterinizin zırhını yükseltebileceğiniz, sağlık ve mühimmat alabileceğiniz bir mağaza sistemi barındırıyor. Teçhizatlar için kredi yeterliyken silah ve can geliştirmeleri için power node adı verilen kaynağı bulacaksınız.
Düşmanlar Dead Space içerisindeyken çok hızlı hareket ediyor. İlk bölümde bulduğumuz Stasis Modülü ile Necromorphları yavaşlatıp uzuvlarını daha rahat kesebilirsiniz. Aynı zamanda bu modül bazı bulmacaları çözmemize yarar sağlıyor. Bölüm iki içerisinde bulduğumuz Kinesis Modülü ise eşyaları hareket ettirmemize yarıyor. Bu modül ile çeşitli bulmacaları çözüp düşmanların üzerine bomba atabilirsiniz.
Boss Savaşları
Dead Space çoğu şeyi iyi yapıyor. Belki de iyi yapamadığı tek şey boss savaşları. Bu oyundaki en büyük hayal kırıklığım boss savaşları oldu. Çünkü son boss savaşını saymazsak oyun içerisinde iki belki üç boss savaşı bulunmakta. Oyun boss savaşı eksikliğini normal olan düşmanları evrimleştirerek vermeye çalışıyor. Normal düşmanların daha fazla cephane ile ölen halleri ile kapışmak sizi bayacaktır.