Weird West Oyununun Başlangıç Hikayesi!

Sperayz

Yönetici
Katılım
13 Mar 2022
Konular
70
Mesajlar
405
Tepki puanı
400
Puanları
4,561
Video oyunları, bugünkü popülerliğine ulaşmadan önce başında bulundukları oyun stüdyolarıyla sektöre birer tuğla eklemek yerine devasa duvarlar ören isimler vardır. Raphaël Colantonio gibi. Türünün en iyi örnekleri konumundaki Arx Fatalis (2002), Dark Messiah of Might and Magic (2006) ve Dishonored (2012) oyunlarıyla fırtınalar estiren Arkane Studios’un kurucu ortağı olan Colantonio, kendine has bir hayran kitlesi bulunan Prey’in (2017) yayımlanmasının ardından Arkane’den ayrıldı. İsmi geçen oyunlarda hem yönetmen koltuğunda oturan hem de bazılarının tasarımcılığını üstlenen Colantonio, “yaratıcı kaygı” olarak nitelendirdiği durumla mücadele etse de oyun yapma tutkusu, onu bırakmadı ve Arkane’den ayrılmasından çok değil iki sene sonra bir başka Arkane emekçisi Julien Roby ile birlikte WolfEye Studios’u kurdu. Böylesi önemli ve vizyoner yapımlarda doğrudan görev almış, bu oyunları tasarlamış isimlerin, yine sıra dışı bir işle çıkagelmeleri, hiç de tesadüf olmayacaktı. İşte Weird West’in hikâyesi de böylece başladı
1650807479134.png

Weird West, Sürükleyici Simülasyon Türünün En İyi Temsilcilerinden​

İlk defa The Game Awards 2019’da tanıtılan yapım, Amerikan sınırındaki beş karakterin doğaüstü olaylarla karşılaşmasını konu ediniyor. Kuşbakışı kamera açısına sahip olan ve aksiyon rol yapma elementlerine sırtını yaslayan oyun, bizi, aldığımız kararlara ve attığımız adımlara göre benzersiz biçimde değişen bir dünya ile baş başa bırakıyor. Etkileşim düzeyinin de en üst mertebede seyrettiği Weird West, çevre unsurlarına hasar verilebilmesine imkân tanıyor. Yangın çıkarmak, barikatları yıkmak ya da sakince kasaba meydanında gezinmek, bizim inisiyatifimize bırakılıyor. Az önce de belirttiğimiz gibi hamlelerimiz hangi ölçekte olursa olsun, âdeta kelebek etkisi gibi oyunun ilerleyen aşamalarında karşımıza, pozitif veya negatif sonuçlar çıkarıyor. Son yıllarda gerek oyun basınında gerekse oyuncular arasında yaygın şekilde kullanılan sürükleyici simülasyon (Immersive Sim) ifadesinin içini rahatlıkla doldurabilecek yapıdaki Weird West, konusundan bağımsız olarak oyuncuları alıyor ve hikâyenin merkezine koyuyor.
1650807507337.png

Oyuncuya Bağlı Kalmayan, Yaşayan Bir Karanlık Fantezi Dünyası​

Sürükleyici simülasyon oyunlarında karşılaşabildiğimiz, bir olayın, yaptığımız bir eylem neticesinde tetiklenerek meydana gelmesi durumuna, yarı açık karanlık fantezi dünyasına sahip Weird West’te denk gelinmiyor. Zira çevremizdeki birtakım vakalar, bizim varlığımızdan bağımsız olarak gelişiyor. Beş farklı ama yazgıları birbiriyle bağlantılı karakteri kontrol ettiğimiz yapımda, kalıcı ölüm (permadeath) gibi işleri iyiden iyiye zorlaştıracak oyun mekanikleri de bulunuyor. Kendilerine has yetenekleri, gelişim aşamaları bulunan karakterler, bölüm bölüm kontrol edilebiliyor ve her bir bölüm sonrasında bir diğer karakterin imza attığı durumların sonuçlarıyla yüzleşiliyor.

Cadıcılıkla uğraşan topluluklar, kanunsuzlar, büyücüler ve ansızın karşımıza çıkacak canavarların yanı sıra oyun kurgusal Vahşi Batı’da geçtiği için doğal olarak Amerikan yerlileriyle de doğrudan veya dolaylı yoldan muhatap oluyoruz. Weird West’in geliştirilme aşamasında oyunun yazar ekibine destek veren Chris Avellone (Planescape: Torment, Fallout: New Vegas, Star Wars Jedi: Fallen Order…) oyunun özgün senaryosunun olgunlaşmasına katkıda bulunuyor. Amerikan yerlilerinin otantikliği ve oyunda, bu kültür grubuna dair anlatı hatası olmaması için WolfEye Studios, Kızılderili halk grubu mensubu olan, Michigan Eyalet Üniversitesi’nde yardımcı doçent Elizabeth LaPensée’den yardım alıyor. Kısacası, Weird West, ne kadar karanlık fantezi temelli bir oyun olsa da anlatı ögelerinin yerli yerinde olmasına azami özen gösteriyor.
1650807459836.png

Keyifli oyunlar dilerim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rospia