avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
warder_header.jpg

WARDEN İLE TANIŞIN​

Minecraft'ın en korkunç mob'u mu?

Minecraft'ın eskiden ürkütücü olduğu zamanları hatırlıyor musun? Maden tünellerinizde cadılar duvarlardan kıkırdadığında, gizemli ortam sesleri sizi titretecek ve hayaletler sizi gökten gelen çığlıklarla korkutacak mı? Aaah, o günlerdi!

Şimdi, hepsi Minecraft'ın korkutucu olmaması gerektiğine - ama kesinlikle korkutucu (en azından küçük bir kısmı) gerektiğine karar vermeden önceydi. The Wild Update'te Warden'ın tanıtılmasıyla birlikte, derin karanlık biyomları keşfedecek kadar cesur oyuncular yakında yepyeni bir deneyim yaşayacaklar! "At çetelerinizi tutun, neden Jeb adına Minecraft'ı daha korkunç hale getiresiniz ve 'muhafız' nedir ki zaten?!" Bazılarınızın sorduğunu duyuyorum. Bunu ele alalım!

Vanilla oyun geliştiricisi Brandon “kingbdogz” Pearce, “Bir Warden, doğanın bu durdurulamaz gücü ve geleneksel Minecraft oyunlarında alışık olmadığınız şekillerde üstesinden gelmeniz gereken bir meydan okumadır” diyor . "Bu, ezici bir engelin yeni bir tarzını temsil ediyor, ancak onu alt edebiliyorsanız, bazı ilginç ödüller elde edebilmeniz gerekir!"

warden-1.jpg


Bu ödüller kesinlikle kolay olmayacak çünkü warden, Minecraft dünyasında daha önce karşılaştığınız diğer mob'lara benzemiyor. Gözlerden uzak ve tamamen yeni derin karanlık biyomda yaşayan düşmanca ve inanılmaz derecede güçlü bir varlık... kulağa Ender Dragon veya Wither gibi bir patron çetesi olmalı gibi geliyor. Ama Brandon'a göre öyle değil.

"Bu yeni mob'a bir patron olarak yaklaşmamamızın nedeni, bir patronun savaşta savaşmak ve yenilmek için yaratılmış olmasıydı. Warden ile birlikte, gizliliğe ve gizlice girmeye odaklanan farklı ama zorlu bir oyun oynama fırsatımız olduğunu hissettik. Bazı insanlar için bu sizin oyun tarzınız olmayabilir, ancak Minecraft'ın en güzel yanı, hangi mekanik ve hangi içerikle uğraşmak istediğiniz konusunda bir seçeneğiniz olmasıdır!"

KÖR BİR TAKİPÇİ​

Yani warden, derin karanlık bir biyomu keşfederseniz yüzleşmeniz gereken bir şey olabilir. Ancak konsept aslında Nether Güncellemesi için tasarlanmıştı.

Brandon, "Yeni bir biyom için bu post-it notumuz vardı ve içine eklemek istediğimiz şeylerden biri, yalnızca seslere yanıt verebilen kör bir domuz yavrusuydu" diye açıklıyor. “O zaman keşfetmek için zamanımız yoktu, ancak Caves & Cliffs için bir oyun zirvesi yaptığımızda bu kör çete kavramını tekrar gözden geçirdik. Bu not bana verildi ve konsepti bulmam gerekiyordu.”

1654293627666.png


"Oyun zirvesi", Vanilla oyun ekiplerinin gelecek içerikteki özellikler için fikir üretmek üzere bir grup olarak buluştuğu bir toplantıdır. Yunusları değiştirmeye yönelik son büyük girişimimden sonra ben de bu zirvelerden men edildim , tabii ki rakipsiz oyun yeteneğimi takdir etmezlerse bu onların kaybı olur. Ama benden bu kadar ve o post-it hakkında daha fazlası!

“Bence 'korkutucu'dan da bahsedilmiş olabilir. Minecraft oynamaktan neden hoşlandığımı düşünmeye başladım ve benim için her zaman bu kadar zorlayıcı olan şey, ilk gece savunmasız hissetme deneyimiydi. Belki bu noktada bu oyunu oynamaya çok alıştığım içindir, ama bu savunmasızlık hissini kaybetmiş gibiyim. Böylece, 'Korkunç'u nasıl yeniden sunabilir ve oyunun sonlarına getirebiliriz?' şeklindeki somut fikirden yola çıktık. ve 'Göremeyen bir kalabalığa sahip olmak ne anlama geliyor?'”

1654293659691.png
1654293664278.png
1654293667533.png
1654293673084.png


"Korkutucu" yönün de Minecraft'taki yaşam boyu geçmişi nedeniyle özellikle önemli olduğu kanıtlandı ve bu nedenle yeni mob gelişiminde merkezi bir tema haline geldi.

“Büyüleyici dış görünüşüne rağmen, oyunun geçmişine bakıldığında, korkunun Minecraft'ın DNA'sının bir parçası olduğu çok açık bir şekilde ortaya çıktı. İlk kez karanlık bir mağaranın derinliklerine inme hissi; bir iskeletin kemiklerinin tıkırtısını veya bir zombinin acılı hırlamalarını duymak - tüm bu yönler, hayal gücünüzü sorgulayan bir deneyim yaratır. Üssünüzün derinliklerinde ne var? Bu dünya neden seni öldürmeye çalışan canavarlarla dolu? Minecraft'ı benzersiz bir deneyim yapan şey, yeniden şekillendirmeye teşvik edildiğiniz bir dünyadaki bu korku ve itiş gücüdür."

"Warden sürekli olarak etrafınızda kalması için bir şeye ihtiyacımız vardı - sizi takip etmek değil - böylece sürekli tetikte olmanız ve 'Uyarmadan bu mobdan nasıl gizlice kaçabilirim' diye düşünmeniz için?"

Warden'ın son tekrarı gözlerden yoksun olabilir, ancak evine tökezleyebilecek herhangi bir davetsiz misafirin izini sürmek için hem sesi hem de kokuyu kullanarak gelişmiş duyularla bunu telafi ediyor. Bu tehditkar çeteyle karşılaşmaktan kaçınmanın püf noktası, derin karanlık biyomun kendisiyle etkileşiminizde yatmaktadır. Bol miktarda deepslate'in yanı sıra, benzersiz özelliklere sahip uzaylı görünümlü bloklar olan “sculk ailesi” de var.

Bu bloklar arasında, ortamda herhangi bir ses çıkardığınızda kardeş bloğu olan pislik çığlığını uyaran sculk sensörü de bulunmaktadır. Serseri çığlık atan kişi ise tam olarak adından da anlaşılacağı gibi bağırıyor: Çığlıklar. Dört çığlıktan sonra... Güzel, bloklu suratınızda 45'lik bir darbe ya da sonik patlama istemiyorsanız, hoş geldiniz demekten daha fazlasını istemeyeceğinizi söyleyelim. Şansına, bir wardenı çağırmamak için yapman gereken tek şey sessiz kalmak.

1654293779229.png


Brandon, "Başlangıçta, Warden'in derin karanlıkta rastgele ortaya çıkmasını sağlayacaktık" diyor. “Bazı şirket içi tartışmalardan sonra, oyuncuların bu konuda bir seçeneği olmadığını ve bundan kaçınmanın derin karanlık bir biyomu asla ziyaret etmemekten başka bir yolu olmadığını anladık. Ama çığlık atan tamirciyle, bir warden doğurduğun için hatalı olan sensin."

KÖTÜ TİTREŞİMLER​

Ses temalı bloklar ve çeteler konsepti Minecraft için yeni bir girişimdir ve uygulanması kolay bir mekanik olmamıştır. Brandon detaylandırıyor.

"Warden'in sürekli etrafınızda dolaşması için bir şeye ihtiyacımız vardı - sizi takip etmek değil - böylece sürekli tetikte olmanız ve 'Bu çeteyi uyarmadan nasıl gizlice kaçabilirim' diye düşünmeniz için? ' adlı sağlam bir konsept bulduk. "Ses" ile ilgili sorun, çizgiyi nereye çektiğinizdir. Başınızı çekerken bu bir titreşim oluşturmalı mı? Bunu motor ve tasarım düzeyinde anlamak zordu, ancak bir Önemli hareket. Titreşim yaratabilmesi için bir hareketin tamamlanması gerekir. Örneğin, bir bloğu yerleştirmek veya yok etmek bir titreşim yaratır, ancak bir blok madenciliği yapmaya başlamak olmaz - bu yalnızca bir eylemi tamamladığınızda olur. bir mob ile sesler ve çevreleri arasında bir tür etkileşimi nasıl yaratabileceğimizi bulmamız için bize meydan okuyor.”

warden-7.jpg


Bir Warden sinirlendiğinde onunla yüzleşmek istemezsin. Yazık, her zaman kızgın.

Derin karanlığı doğru bir şekilde keşfetmeyi hedefliyorsanız, gizlice girme sanatı, ustalaşmanız gereken bir şeydir. Muhafız, deneyim puanı ve ganimet açısından pek bir şey sunmayabilir, ancak antik şehirler olabilir. Bu gizemli mega yapıların çok çeşitli efsunlu kitaplar içerdiğine dair söylentiler var, bunlara gizlice girerken daha hızlı yürümenizi sağlayan yeni "hızlı sinsi" efsun da dahil - bir warden tarafından tespit edilmekten kaçınmak veya iki kat daha hızlı bir hava köprüsü oluşturmak için mükemmel bir araç. hızlı. Sonra "yankı parçaları" var, bir kurtarma pusulası oluşturmanıza izin veren bir kaynak, en son öldüğünüz yeri gösteren özel bir pusula türü. Peki, bu ödüller çabaya değer mi? Günün sonunda belki de asıl hazine ganimet değil, yolda karşılaşacağımız wardenlardır. değil mi Brandon?

“Bence oyuncuların warden ile yüzleşmekten veya onu yenmekten gerçekten kurtulmak istedikleri şey, tamamen yeni sürükleyici bir deneyim, daha çok dikkatli olmaya ve yaptığınız titreşimler gibi şeyleri dinlemeye güvenmek zorunda kalmak. Tek başına bu bile benim için çok ilgi çekici bir şey ve umarım oyuncuların kendilerine "Zorluğa hazır mıyım?" diye sormasını sağlar.

Biliyor musun, sanırım hayaletlerden kaçmaktan ve o kıkırdayan cadıları dinlemekten mutluyum. Şans cesurlardan yanadır ve ben o kadar cesur değilim. Öte yandan, sen olabilirsin.
 
Katılım
12 Kas 2019
Konular
1
Mesajlar
302
Tepki puanı
111
Puanları
4,110
Ciddi mânâda korkutucu bir mob olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: avnnn