Valorant 3.10 Yama Notları Belli Oldu!

Dolica

Elmas Üye
Katılım
27 Eki 2021
Konular
30
Mesajlar
80
Tepki puanı
94
Puanları
3,610

VALORANT 3.10 Yama Notları

Kısa bir gecikmenin ardından yeni ajan Chamber'ı oyuna eklemenin sevincini yaşıyoruz. Ayrıca, dereceli sıraya tüm kademeler için 5'li hazır grup oluşturma özelliği geri geldi. Fakat beş kişilik grup içinde kimin ne kadar kademe puanı kazacağına dair bazı şartlar var. Bu konuda aşağıya yazdıklarımızı ve rekabet yapımcılarının notlarını okumanızı kesinlikle tavsiye ederiz.

Birkaç milisaniyelik girdi gecikmesine sebep olan tuhaf 128 FPS sorununu da çözdük. Detaylar aşağıda.


Patch_Notes_Highlights_3_10_TR.jpg



AJAN GÜNCELLEMELERİ​



chamber.jpg


Chamber​


Yeni Gözcü ajan 3.10 güncellemesiyle oyunda boy gösteriyor!

Chamber'ın özelliklerine göz atmak için ajan sayfasına göz atın.


REKABET GÜNCELLEMELERİ​

Dereceli sırada tüm kademeler için 5'li hazır​

grup imkanı

İkincil hesapları azaltmak amacıyla dereceli sıradaki 5'li hazır grupların tüm kademe kısıtlamalarını kaldırıyoruz. Elimizdeki verilerden gördüğümüz üzere oyuncuların ikincil hesaplar açmasının en yaygın nedeni mevcut kademe kısıtlamalarına takılmadan arkadaşlarıyla birlikte oynamak istemeleri. 5'li hazır gruplar özelinde bu kısıtlamaların kaldırılması, daha küçük hazır gruplarla ilgili dereceli sıra kısıtlamalarına takılmadan arkadaşlarınızla birlikte oynayabileceğiniz anlamına geliyor.

Bu değişikliği uygularken bu tarz gruplar için belirlenen kuralları da ona göre ayarladık. Böylece, beceri aralığı geniş olan hazır grupların sebep olabileceği rekabet bütünlüğü sorunlarının önüne geçmeyi amaçladık.

Bu tarz bir 5'li hazır grupla oynarken şunlarla karşılaşabilirsiniz:

Gruptaki herkes Elmas 2 veya altındaki bir kademedeyse::


  • Takımınızı sadece benzer bir ortalama MMR değerine sahip başka bir hazır 5'li grupla eşleştireceğimiz için sırada bekleme süresi artabilir.
  • Mevcut kademe kısıtlaması kurallarına tabi olmadan 5'li hazır bir grupla oynarken kademe puanı kazanma ve kaybetme oranlarınız azalacak. Kazanacağınız kademe puanı oranı hazır grubun içindeki kademe farkına bağlı olacak.
  • Bununla ilgili birkaç örnek verelim:
    • Tane arkadaşınızla hazır grup kurdunuz diyelim. En düşük kademedeki oyuncu Gümüş 1'deyken en yüksekteki oyuncu Platin 1'de olsun. En yüksek ve en düşük kademedeki oyuncular arasındaki fark, standart grup kısıtlamalarının 1 kademe dışında olduğu için takımınız %50 daha az kademe puanı kazanır.
    • Aynı gruptaki bir arkadaşınız çıkmış ve onun yerine Bronz 1'den başka bir arkadaşınız gelmiş olsun. Bu durumda, kademe farkı standart grup kısıtlamalarının 4 kademe dışında kalır. Bunun sonucunda takımınız %75 daha az kademe puanı kazanır.
Grubunuzdaki bir veya daha fazla kişi Elmas 3 veya üstündeki bir kademedeyse:

  • Sırada bekleme süreniz çok değişiklik gösterebilir. Hatta, benzer bir MMR değerine sahip 5'li bir hazır grupla eşleştirileceğiniz için sırada bekleme süreniz ciddi anlamda artabilir.
  • Minimum düzeyde bu kademelerdeki oyuncular da dahil olmak üzere 5'li hazır gruplardaki herkes %50 daha az kademe puanı kazanır ve kademe arasındaki farka bağlı olarak %90'a kadar daha az kademe puanı kazanılabilir.
  • Bununla ilgili birkaç örnek verelim:
    • Hazır grubunuzdaki 4 kişi Ölümsüzlük kademesinde, 1 kişiyse Elmas 2 kademesinde olsun. Kademe farkından dolayı tüm takım %75 daha az kademe puanı kazanır veya kaybeder.
    • Elmas 2'deki arkadaşınız Elmas 3'e çıkana kadar kastınız diyelim. Takımdaki herkes %50 daha az kademe puanı kazanır veya kaybeder. Bunun sebebi Elmas 3 ve üzerindeki 5'li hazır gruplara uygulanan kısıtlamadan kaynaklıdır.
Grubunuzdaki bir veya daha fazla kişi Radyant'ta olduğunda:

  • Elmas 3 ve üzerindeki takımlarda olduğu gibi benzer MMR değerine sahip başka bir 5'li hazır grupla eşleştirileceğiniz için bekleme süresi çok fazla uzayabilir.
  • Minimum düzeyde bu kademelerdeki oyuncular da dahil olmak üzere 5'li hazır gruplardaki herkes %75 daha az kademe puanı kazanır. Radyant kademesinin altındaki oyuncularla oynamak otomatik olarak potansiyel kademe puanı kazancınızı %90 azaltır.

5'li hazır gruplara yönelik değişikliğin yanı sıra rekabet sırasındaki 4'lü grupları tamamen kaldırıyoruz. Bu tarz gruplar genelde geride kalan tekli oyuncunun normale oranla çok daha kötü bir deneyim yaşamasına sebep oluyor. Bu seçeneği kaldırarak zararlı davranışlara yönelik raporları ciddi oranda azaltacağımızı düşünüyoruz.

Bu değişiklikler ve berberinde getirecekleri potansiyel iyileşmeler bizi heyecanlandırıyor. Öte yandan, bu gibi değişikliklerin berberinde getirdiği risklerin de farkındayız. Önümüzdeki haftalarda rekabet sırasını çok yakından takip edeceğiz ve gerektiğinde çabucak düzenleme yapacağız.



ESPOR ÖZELLİKLERİ​


  • Gözlemciler Minimal Yayın Arayüzü'nü kullanırken, ajan simgelerinin aynı ajanın üstünde takılmasına sebep olan sorun çözüldü.
  • Gözlemcilere artık saldıranlar ve savunanlar için farklı arayüz renkleri görünecek.
    • Saldıranların yetenekleri kırmızı renkte, savunanlarınkiyse mavi renkte olacak.
  • Artık hangi oyuncunun gözlemcinin odağında olduğunun görünmesi adına mini haritadaki oyuncu simgelerinin etrafında sarı çerçeve görünecek.

HATALAR​

Oyun Sistemi​


Saniyede 128 kare hızıyla oyunu oynadığınız sırada paket gönderi oranının 128 FPS sınırının altına düşmesine sebep olan ağ/simülasyon tik senkronizasyonu sorunu çözüldü.
  • İstemcinin yüksek kare hızında çalıştığı durumlarda sunucu oyuncunun girdisini uygulayana kadar birkaç milisaniyelik bir gecikmeye sebep olabiliyordu.

Sosyal​


  • Zaten davet etmiş olduğunuz oyuncuları lobide tekrar davet edebilmenize imkân tanıyan sorunlar çözüldü.

Espor Özellikleri​


  • Gözlemcinin mini haritayı yakınlaştırma özelliğinin çalışmamasına sebep olan bir hata giderildi. Bunu raporladığı için Melanie_mhs'ye teşekkürler!
  • Koçların kısayol tuşlarını kullanarak oyunu bir oyuncunun yerleştirdiği cihazın (Cypher'ın Gizli Kamera'sı, Skye'ın Av Peşinde'si veya Sova'nın Baykuş Dron'u) gözünden görememesine sebep olan bir hata giderildi.
  • Shift'e bastıktan sonra bir oyuncunun numarasına basıldığında, o oyuncu zaten o anda seyrediliyorsa doğru sinematik kameraya geçiş yapılmamasına sebep olan bir hata giderildi.