VALORANT 1.10 Yama Norları

avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910

1.png


VALORANT 1.10 Yama Notları

Yeni haritamız Icebox'ı zaten biliyorsunuz. Hatta kendinizce bir deneme yapmak için kafanızı derin dondurucuya şöyle bir sokup çıkarmış olabilirsiniz. Derecesiz sıralarda Icebox'ın gelme şansını biraz arttırdığımızı (şimdilik bu yamanın ilk kısmı boyunca) duymanın hoşunuza gideceğini düşünüyoruz.

Rekabetçi oynayanların Icebox'ta kademe kazanmak için en az iki hafta daha beklemesi gerekiyor. Fakat tercih edilen sunucuyu seçme, daha sıkı kademe eşleştirmesi özelliklerinden faydalanmaya ve Kısım Kademesi Rozeti üzerinde çalışmaya hemen başlayabilirsiniz.

ASA Ölüm Kalım Savaşı iyileştirmelerini de es geçmeyin!

Patch_Notes_Highlights_1_10_V2-tur.jpg




2.png
icebox-banner.jpg


Yeni Harita: Icebox

ıcebox'ın Spike bölgeleri, arkasına saklanacak birçok siperden ve dikey yapılardan oluşan karmaşık çatışma alanlarından oluşuyor. Haritadaki çatışmalarda, keskin nişan alma ve oyuna adapte olabilme becerileri önemli bir rol oynuyor. Ayrıca, haritada bulunan ve bir yerden başka bir yere hızla gitmeyi sağlayan çelik halatlar hızlı şekilde aksiyona atılma hissini pekiştiriyor ve haritaya dikey anlamda hareketlilik katıyor.

Icebox'ı planlanandan daha önce oyuna eklediğimiz için en azından iki hafta sürecek bir "beta" sürecinde kalacak. Bu esnada harita derecesiz, Spike'a Hücum ve Ölüm Kalım Savaşı modlarında oynanabilecek. Haritanın performansını iyileştirmeye devam edeceğiz ve oluşabilecek hataları da düzelteceğiz. Eğer her şey yolunda giderse Icebox 27 Ekim'de rekabetçi oyunlarda da kullanıma açılacak.



  • Yamanın ilk başlarında, derecesiz oynayan oyuncular Icebox'la daha sık karşılaşacak.
  • Yükseltici Halatlar / Çelik Halatlar
    • Ani dönüşleri önlemek için hızlanma düzenledi (bu bir önceki yamada eklenmişti ancak çelik halatlarla ilgili sorular sormamanız için yama notlarında yer almıyordu).
    • Oyuncunun yükseltici halat üzerinde isabet alması durumunda vurulma etkisi eklenecek.
    • Bu değişiklikler yükseltici halatları ve çelik halatları kullanan oyuncuları çatışma esnasında daha az sıyrılgan hale getirmek için yapıldı.



      ascent-banner.jpg


      bind-banner.jpg


      Ascent, Bind​

      • Ascent ve Bind'da görüş konilerinin doğruluğu arttırıldı.
        • Haven ve Split de bu yamada güncellenebilir.



      3.png

      Kademeniz kaydedilecek ve 3. Kısım için yerleştirme karşılaşmalarına başlayacaksınız. 3. Kısım'daki yeni içerikler ve değişiklikler bakalım gidişatınızı nasıl etkileyecek. Bol şanslar!

      Dereceli oyuncuları 2. Kısım için Kısım Kademesi Rozeti alacak ve 3. Kısım rozeti için çalışmalara başlayacak. Oyuncuların Kısım Kademesi, en iyi dokuzuncu zaferlerinden oluşur. Bunun yanı sıra oyuncular ulaştıkları en yüksek beceri kademesini görmek için rozetlerinin üstüne de bakabilir. Rozet sadece dereceli oyunlardaki başarıları yansıtır ve rekabetçi oyun lobisinde, harita yükleme ekranında, oyun içi çatışma raporunda ve oyun sonu MVP ödülünde oyuncu kartının üzerinde gösterilir.

      - Kıdemli Yapımcı Ian Fielding

      • Artık oynamayı tercih ettiğiniz sunucuyu seçebilecek ve böylece oynamak istediğiniz sunucuda eşleşme ihtimalini arttırabileceksiniz.
      • Grup içi beceri kademesi farkı en fazla 3 aşama olacak şekilde sınırlandırılacak (eskiden 6 aşamaydı).
        • Ayrıca takımlar arasındaki beceri farkını azaltmak için rekabetçi eşleştirme sistemini de sıkılaştırdık.
      • Ölümsüzlük ve üzerinde sadece galibiyetler, mağlubiyetler ve kaç turun kazanıldığı/kaybedildiği göz önüne alınacak; fakat bireysel performanslar hesaplamalara doğrudan dahil edilmeyecek.
      • 3. Kısım'da test edip aldığımız sonuçları takip ederek gerekirse bu değişiklikleri tüm kademelere uygulayacağız.

        [Editörün notu: Unutmayın! 3. Kısım'da yeni gelen harita Icebox, oluşabilecek hatalara veya sorunlara zamanında müdahale edebilmemiz için bir sonraki yamaya kadar rekabetçi modda kullanılamayacak.]



        4.png
        Ölüm Kalım Savaşı
        • Oyuncu sayısı arttı: 10 >>> 14 oyuncu
        • Dirilme algoritması oyuncuları daha güvenli noktalarda diriltecek şekilde güncellendi.
        • Arka planda çalışan bazı teknolojik şeyleri düzelttiğimize göre artık 128 tick oranına sahip sunuculardan feragat etmeden 14 oyunculu karşılaşmaları destekleyebiliyoruz. 10 oyuncu varken bir çatışmaya girebilmek için 10, hatta 15 saniye boyunca koşmanız gerekebiliyordu. Bu da oyun akışını olumsuz etkiliyordu. Bazen rakiplerin çok yakınında diriliyordunuz. Bu, düşük oyuncu sayısı nedeniyle dirilme yoğunluğunu yapay olarak arttırmamız gerektiği için oluyordu. Artık oyuncu sayısı arttığı için daha güvenli ve istikrarlı olacak şekilde dirilme algoritmamızı yeniden düzenledik.
        • Periyodik konum dalgası kaldırıldı. Artık yalnızca dirildikten sonra bir dalga yayılacak.
          • Haritada 14 oyuncu olduğuna göre konum dalgası tamamen gereksiz hale gelmiş gibi duruyor. Etrafta olup biteni anlayıp hazırlıksız yakalanmadan hızlıca çatışmaya girebilmeleri için, oyuncular dirildiğinde tek bir dalga yayılmaya devam edecek.
        • Karşılaşma süresi arttırıldı. 40 skora ulaşıldığında (eskiden 30'du) veya 9 dakika sonra (eskiden 6'ydı) karşılaşma sona eriyor.
          • Karşılaşma süresinin çok kısa olduğunu ve oyuncular tam ritme oturamadan karşılaşmaların sona erdiğini düşünüyoruz. Oyuncu sayısının da artmasıyla süre ve skor limitlerini biraz yukarı çekiyoruz.
        • Birini Katledince Otomatik Silah Doldurma: Oyuncular birini katlettiğinde ellerindeki silah otomatik olarak tamamen dolar (Ares ve Odin'de 30 mermi dolar).
          • Ölüm Kalım Savaşı modunda silah doldurma zorunluluğu halihazırda can sıkıcı bir durumdu. Artık oyuncu sayısı da arttığına göre silah doldurmak, kısa yoldan katledilmenin bir yolu sayılabilir.
        • XP artışı 500 XP'den 900 XP'ye çıkarıldı.
          • Dürüst olmak gerekirse 500 XP Ölüm Kalım Savaşı için düşük bir miktardı. Artan maç süresini de hesaba katarak bu sayıyı 900'e çıkarıyoruz.


            5.png
            • Savaş Bileti'nde artık Elektro kaplama setine ait stiller bulunuyor. Bunlara bedelsiz Elektro Sheriff de dahil.
            • Mini harita performansı iyileştirildi.
            • Turnuva modu etkin olan özel oyunlara artık toplamda 12 gözlemci katılabiliyor.
            • İstenen silahlar artık dükkâna geri satılabiliyor. Bunu yapınca silahın bedeli satın alan oyuncuya iade ediliyor.
            • Gözlemciler artık serbest kamera modundayken hızı azaltmak için yürüme tuşunu basılı tutabilir (hızlı ve yavaş seçenekleri Ayarlar menüsünden değiştirilebilir).
            • Gözlemciler artık oyun içindeki sinyalleri takımların renklerine göre görüyor.
            • Gözlemciler artık Reyna ve Phoenix'in ulti zamanlamalarını doğru şekilde görüyor.
            • Mevcut izleme hedefi aracındaki tuş ataması metni gözlemciler için kaldırıldı.
            • Gözlemciler için parlama etkisi altında olmayı belirten göstergenin tasarımı değiştirildi.
            • Gözlemciler için nişangâh ayarlarına, nişangâh rengini takımlara göre sabitleme seçeneği eklendi.
            • Oyuncular artık havalandırmadaki halatları kullanarak aşağı inerken takılı kalmayacak (A Kule'den çıkarken).
            • Gözlemciler için, farklı oyuncuya geçerken doğrudan serbest kameraya geçmeye yarayan yeni bir tuş ataması eklendi (varsayılan olarak sol Shift tuşu).
            • Yerleştirme/imha etme gösterge arayüzü artık gözlemciler için her zaman görünür olacak ve eylemi gerçekleştiren oyuncuyu da dahil edecek.
            • Gözlemci serbest kameradayken oyuncuya özel arayüz göstergelerini (örn. hasar alma göstergesi) artık görmeyecek.
            • Yetenek zamanlayıcıları artık ölü/izleyen oyunculara ve gözlemcilere düzgün görünecek (örn. Reyna ve Phoenix ulti süreleri).


              6.png

            • Oyuncular artık arkadaşlarına not ekleyebiliyor ve bunları görebiliyor. League of Legends'daki notlar VALORANT'ta da aynı şekilde görünecek. Oyuncular bu notları VALORANT üzerinden düzenleyebilecek.
            • Sosyal panel, panelle etkileşime girerken artık kısa süreliğine duraklayacak.



              KAYNAK