Vahşi Güncelleme Bugün Java'da Çıkıyor | Minecraft: Java Edition

avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
Bazı sarmaşıkların arasından mangrov bataklığına bakıyorsunuz.  Sağ tarafta bir allay uçuyor ve solda zıplayan bir kurbağa var.  Suyun ortasında Alex sandıklı bir teknede oturuyor.

VAHŞİ GÜNCELLEME BUGÜN JAVA'DA ÇIKIYOR​

Minecraft Java Sürümü

Oh merhaba. Seni orada görmedim! Bu mangrov ağacı köklerini incelemekle çok meşguldüm. Hepsi birbirine karıştı! Olması gerekenler de ne demek? Bu çok güzel.
Konu açılmışken – bugün Minecraft'a eklediğimiz diğer tüm havalı şeylere göz atma şansınız oldu mu? Çünkü The Wild Güncellemesi resmi olarak başlatıldı ve şimdi Overworld kurbağalar, müttefikler, wardenlar (*titreme*), çamur, sandıklı tekneler, yeni müzik ve çok daha fazlasıyla dolu! Tüm ayrıntılar için aşağıdaki listeye göz atabilirsiniz, bu sevimli propagandalara hepsini gözden geçiremeyecek kadar kalp gözü yapmakla meşgulüm.

ÖZELLİKLER​

  • Mangrov Bataklığı biyomu eklendi.
  • Mangrov Ağaçları Eklendi.
  • Mangrov Blokları Eklendi.
  • Çamur ve Çamur Tuğla Blokları Eklendi.
  • Kil yenilenebilirliği eklendi.
  • Kurbağalar ve Kurbağa Yavruları Eklendi.
  • Deep Dark biome eklendi.
  • Antik Şehirler Eklendi.
  • Darkness mob efekti eklendi.
  • Disk Parçası ve Müzik Diski 5 Eklendi.
  • Yankı Parçası ve Kurtarma Pusulası Eklendi.
  • Swift Sneak büyüsü eklendi.
  • Sculk, Sculk Damarları, Sculk Shrieker ve Sculk Katalizör Blokları eklendi.
  • Warden mob'u eklendi.
  • Allay mob'u eklendi.
  • Sandıklı Tekne Eklendi.
  • Keçi Boynuzu Eklendi.
  • Yeni müzik eklendi.
  • Yapraklar artık su geçirebilir.
  • Ana menü arka planı artık bir Vahşi Güncelleme panoraması gösteriyor.
  • Sandık/Fırın/TNT/ Hazneli Minecart'ta küçük değişiklikler.
  • Bir dizi oyun öğesinin öngörülebilirliği iyileştirildi.
  • Oyuncu tarafından ateşlenen TNT'nin neden olduğu patlamalar artık kırık bloklardan (cevher ve sculk blokları gibi) deneyimin düşmesine neden oluyor.
    • Bu değişiklik için geri bildirimlere göz kulak olacağız, gelecekteki bir güncellemede değişebilir.
  • 3D Yönlü Ses simülasyonu için ses seçeneği eklendi.
    • Bu seçenek en iyi kulaklıklarla deneyimlenir.
  • Değiştirilen Diyarlar, net bir yeşil onay işaretiyle seçilen dünya.

MANGROV BATAKLIĞI​

Bulanık! Karanlık! Muhteşem! Minecraft'ın en yeni biyomuna hoş geldiniz - Mangrov Bataklığı
  • Normalde Minecraft'ta Bataklık biyomlarını bulacağınız daha sıcak, daha nemli yerlerde bulunur.
  • Burada Arıları ve Sıcak Kurbağaları bulabilirsiniz.
  • Bu biyomun zemini kalın bir Çamur tabakasıyla kaplanmıştır.
  • Mangrov ağaçlarının yaşamdan daha büyük köklerinin altında ve çevresinde güzel bir tekne gezintisi yapın.
  • Çamur, yüzeyden Taşa kadar tüm yol boyunca oluşur.
  • Uzun Mangrovlar, Kısa Mangrovlardan çok daha yaygındır.

MANGROV AĞAÇLARI​

Köklere dayalı olarak ortaya çıkan, suya adapte olmuş yeni bir ağaç türüyle tanışın.
  • Bir Arı Yuvası yumurtlama şansına sahip olun.
  • Mangrov Propagüllerinden Yetişir.
  • Yosun Halı, ağacın köklerinin üzerinde oluşur.

MANGROV AHŞAP BLOKLAR​

Yeni bir ağaç türü eklendi: Mangrov!
  • Mangrov Kütüğü ve Soyulmuş Mangrov Kütüğü.
  • Mangrov Ağacı ve Soyulmuş Mangrov Ağacı.
  • Mangrov Kökleri ve Çamurlu Mangrov Kökleri.
  • Mangrov Tekne, Düğme, Baskı Plakası, Kapı, Trapdoor, Tabela, Döşeme, Çit, Çit Kapısı ve Merdivenler.

MANGROV YAPRAKLARI VE PROPAGÜLLERİ​

  • Mangrov Propagule, Mangrov Yapraklarının dibinden büyüyen bir fidan türüdür.
  • Kemik Ezmesi Mangrov Yaprakları altında yeni bir Propagule büyümesine neden olur.
  • Propagüller 4 aşamada büyür ve büyüme kemik unu ile hızlandırılabilir.
  • Tamamen büyümüş bir Propagule'yi koparabilir ve bir fidan gibi dikebilirsiniz.
  • Propagüller, normal fidan desteğinin yanı sıra Çamur ve Kilin tüm normal bloklarına yerleştirilebilir ve büyüyebilir.
  • Propagüller su altında yetiştirilebilir.
  • Gezgin Tüccar şimdi bazen Propagülleri satılık olarak sunacak.

ÇAMUR​

  • Çamur, yaklaşmakta olan Mangrov biyomunda üretecek bir bloktur.
  • Çamur üzerinde yürürken, varlıklar Ruh Kumu gibi hafifçe içine batar.
    • Soul Sand'den farklı olarak, yavaşlama etkisi uygulanmayacak.
  • Kir üzerinde bir su şişesi kullanılarak, elle veya bir Dispenser ile çamur oluşturulabilir.
  • Paketlenmiş Çamur, Çamurdan üretilebilir.

ÇAMURDAN KİREMİT​

  • Mud Bricks, Packed Mud'dan üretilebilen bir yapı taşıdır.
  • Çamur Tuğlalar, bir Üretim Masası veya Taş Kesici kullanılarak Çamur Tuğla Merdivenler, Duvarlar ve Döşemelerde işlenebilir.

KİL YENİLENEBİLİRLİĞİ​

  • Altında Damlama Taşı olan bir bloğun üzerine Çamur yerleştirmek, sonunda Çamur Bloğu'nu Kil'e dönüştürecektir.

KURBAĞALAR​

  • Kurbağalar Bataklıklarda ve Mangrov Bataklıklarında Çim, Çamur, Mangrov Kökleri ve Çamurlu Mangrov Kökleri üzerinde yumurtlayabilir.
  • Kurbağalar vıraklayabilir.
  • Kurbağalar karada yürüyebilir, yüzebilir ve zıplayabilir.
  • Kurbağalar küçük Slimeları yiyebilir ve Slime Ball'un düşmesine neden olabilir.
  • Kurbağalar küçük Magma Küplerini yiyerek Froglight bloğunun düşmesine neden olabilir.
  • Her Kurbağa çeşidi, belirli bir Kurbağa Işığı Bloğu düşürür.
  • Bir tür ışık kaynağı bloğu olan üç Froglight bloğu eklendi.

İRİBAŞLAR​

  • Kurbağa yavruları suda yüzebilir.
  • Karadaki iribaşlar, karadaki balıklar gibi "zıplarlar" ve sonunda ölürler.
  • Büyüyen iribaşlar kurbağaya dönüşüyor.
  • Kurbağa yavruları, içinde büyüdükleri biyoma (Soğuk, Ilıman, Sıcak) bağlı olarak farklı bir kurbağa türüne dönüşürler.
  • Kurbağa yavruları bir kovaya yakalanabilir.
1654797066667.png
1654797087769.png
1654797092463.png
1654797097394.png

DERİN KARANLIK BİYOM​

Minecraft'taki en karanlık biyom olan Deep Dark'ı ortaya çıkarmak için yeraltındaki derinliklere inin.
  • Loş ışıklı ve ürkütücü Deep Dark, en cesur oyuncunun bile kalbine korku salacak.
  • Çevredeki alanlara göre daha az su bastı.
  • Deep Dark'ın zemini pislik içinde.
  • Deep Dark'ta mob'lar doğmaz.

ANTİK ŞEHİR​

Uzun zamandır unutulmuş bazı kalıntıları ortaya çıkarmak için Derin Karanlık derinliklerinde bu uzun süredir terk edilmiş yapıların salonlarında dolaşın.
  • Deep Dark biyomlarında ortaya çıkan Antik Şehir yapıları.
  • Sculk Sensörleri ve Sculk Shriekers tarafından korunan sandıklarda, yeni Swift Sneaking büyüsünü bulabilirsiniz.
  • Ayrıca Survival'da elde edilemeyen Reinforced Deepslate adlı yeni bir gizemli blok da burada bulabilirsiniz.
  • Moblar Antik Şehirlerde ortaya çıkamaz.

KARANLIK​

  • Warden ve Sculk Shrieker tarafından yakındaki oyunculara uygulanan yeni bir mob etkisi.
  • Bu etkiye sahipken gamayı “Moody” eşdeğerine düşürür.
  • Periyodik darbelerde, dünyanın genel parlaklığını düşürür, böylece karanlık ışık kaynaklarına doğru ilerler.
  • Karanlık efektinin simgesi yalnızca envanterde gösterilir.
  • Seçenekler menünüze “Karanlık Efekti” adlı yeni bir Erişilebilirlik kaydırıcısı eklendi.
    • Karanlık ışık efektinin gücünü kontrol eder.
    • Sis mesafesini etkilemez.

MÜZİK DİSKİ 5​

Oyuna yeni bir müzik diski eklendi.
  • Diğer disklerin aksine, yalnızca 9 Disk Parçasını birlikte bulup işleyerek elde edilebilir.
  • Bu Disk Parçaları, Antik Şehir Sandıklarında nadiren bulunabilir.

KURTARMA PUSULASI​

Yalnızca Antik Şehir Sandıklarında bulunabilen başka bir yeni öğe olan Echo Shards ile yeni bir Kurtarma Pusulası oluşturulabilir.
  • Normal bir Pusulanın aksine, Kurtarma Pusulası en son öldüğünüz yeri gösterir.
  • En son öldüğünüz boyutta değilseniz veya henüz kendi dünyanızda ölmediyseniz, rastgele dönecektir.
  • Antik Kentlerde bulunabilen 8 Yankı Parçası ile çevrili 1 Pusula ile üretilebilir.

HIZLI VE GİZLİCE​

Çömelirken normalde yürüdüğünüz kadar hızlı hareket etmek için tozluklarınıza bu parlak yeni büyüyü aşılayın!
  • Uygulandığında, gizlice hareket ederken hareket hızınızı artıracaktır.
  • Farklı hız artışları ile 3 farklı seviyeye sahiptir
  • Tozluk ekipmanlarına özgü ilk büyü!

SCULK​

Sculk Sensörlerinin tıkırdayan dalları bir yerden gelmek zorundaydı, değil mi? Deep Dark'ta yaşayan yeni bir blok ailesi olan sculk ile tanışın.
  • Yakınlarda ölmekte olan mob'ların altında Sculk yamalarıyla çiçek açan gizemli bir şekilde ruh yayan bir blok olan Sculk Catalyst Block eklendi
    • Sculk Catalyst'in huzurunda yok olan mob'lar deneyimlerini kaybetmeyecek
  • Sculk Blokları Eklendi
    • Bir Sculk Catalyst'in yakınında bir mob öldüğünde, bilinmeyen bir süreç altındaki blokları tüketiyor ve onları Sculk Blocks'a dönüştürüyor gibi görünüyor.
    • Yayılan bir Sculk yükü, bir Sculk Sensörü veya Sculk Shrieker yetiştirmek için yükünün bir kısmını tüketme şansına sahiptir.
    • Sculk Blokları çok düşük patlama direncine sahiptir
  • Sculk Damar Blokları Eklendi
    • Bu damarlar, Sculk yamalarının kenarında bulunur.
    • Glow Liken'e benzer şekilde, herhangi bir yöne yerleştirilebilirler.
    • Damarların yayılması, diğer blokların pislik tarafından ele geçirilmesine neden olur.
    • Sculk Ven su altında yayılabilir.
  • Sculk Shrieker Bloğu Eklendi
    • Sculk Shrieker'lar, bir Sculk Catalyst'in yükünden nadiren büyürken bulunabilir.
    • Sculk Shrieker su basabilir
    • Kemikli uzantılarıyla dikkat çeken bu blok, uzaktaki Wardenlara bir uyarı çağrısı göndererek titreşimleri algılayan Sculk Sensörlerine yanıt verir.
      • Üzerlerine basarken dikkat edin, onlar da bunu hissedecek ve sizi arayacaklardır!
    • Başlangıçta bir Wardenın gelmesi biraz zaman alabilir, ancak uzaktan yanıt verdiğini duyacaksınız…
    • Yeterince yaklaştığında, Sculk Shrieker'dan gelen bir çağrı yakındaki Warden'ı çağıracak - hazırlıklı olun!
  • Moblar'dan gelen ruhlar, beslenebilecekleri geçerli bir alt tabaka bulana kadar Sculk Damarları ve Sculk Blokları boyunca rastgele yönlerde yayılır.
    • Sculk Blocks ve Sculk Damarlarındaki ruhlardan gelen yük sonunda azalacaktır, ancak Sculk Catalyst'in yakınında daha yavaş ve ev sahibinden uzaktayken daha hızlı azalacaktır.
    • Yük, Katalizörün menzili dışına düşerse, bir Sculk Sensörü geliştirme şansı vardır.
  • Sculk, Sculk Vens ve Sculk Catalysts, edinmek için Silk Touch'a ihtiyaç duyar.
    • Silk Touch olmadan madencilik yapılırsa, bunun yerine deneyim düşecek.
  • Tüm Sculk ailesi blokları için etkili araç Çapa'dır.

WARDEN​

Deep Dark'ın dehşeti! Derin Karanlık'ta bulunabilen Sculk'a kabaca benzeyen gözleri olmayan bir yaratık olan Warden, bu biyomda yaşayan durdurulamaz bir doğa gücüdür. Wardenlar güçlü yaratıklardır ve ortaya çıkan birinin etrafından dolaşmak yerine gizlice dolaşmak genellikle daha iyidir - uyarıldınız.
  • Sculk Sensörleri gibi, bu korkunç yaratıklar çevrelerinde gezinmek için titreşimleri kullanırlar.
  • Titreşimler yeterli olmadığında, avlarının izini sürmek için koku alma duyusunu da kullanırlar - şüphelenmeyen oyunculara ve mob'lara yaklaşmak için çevrelerini kokladıklarını gözlemleyebilirsiniz.
  • Bir şey çok yaklaşırsa, fark edilir
  • Derin Karanlıkta, Wardenlar her yerde görünebilir
    • Yeterince Sculk Shrieker varlığın konusunda uyarıldığında, bir Warden belirecek
  • Bir Warden ne kadar çok titreşim algılarsa o kadar sinirlenir.
    • Bunu göğsündeki ruhların ne kadar hızlı çarptığından duyabilir ve görebilirsin.
  • Bir mob, Warden 'ın öfke eşiğinin ötesine geçtiğinde, avıyla yüzleşecek ve saldırmadan önce kükreyecek.
  • Yükseklere çıkmak, duvarların arkasına saklanmak veya güçlü yakın muharebe saldırılarının menzili dışında olmak, Wardenların menzilli saldırılarına geçmesine neden olur.
    • Göğüs kafesleri, duvarları delip geçebilen sonik yüklü menzilli bir saldırı çığlık atmak için açılacak.
    • Bu saldırı, zırh ve kalkan korumasını atlar
  • Bununla birlikte, Wardenın sizi fark etmesini veya 60 saniye boyunca sinirlenmesini engellerseniz, yeraltına geri döner ve umutsuzluğa kapılır.
    • Warden bir sıvıya sıkışırsa, kazmak yerine umutsuzluğa düşer.
  • Fırlatılan mermilerle özel bir etkileşimleri vardır.
    • Warden 5 saniye arayla iki atış titreşimi alırsa, atıcıya daha da öfkelenir.
    • Warden , son atıştan 5 saniyeden daha uzun bir süre sonra bir atış titreşimi alırsa, atıcıya daha fazla kızmayacaktır.
    • Bu, yakındaki sandıklardan ganimet alırken, Wardenın sinirlenmeden stratejik olarak dikkatini dağıtmanızı sağlar.
  • Wardenlar , yumruklarıyla vurduklarında kalkanları da devre dışı bırakırlar.
  • Ölüm üzerine bir Sculk Catalyst düşürürler

TİTREŞİMLERDEKİ DEĞİŞİKLİKLER​

  • Yün Bloklar gibi halılar artık eşya olarak yerleştirilmesi, kırılması veya düşürülmesinden kaynaklanan titreşimleri azaltacak.
  • Halılar artık üzerinden atlamak ve koşmaktan kaynaklanan titreşimleri de azaltıyor.
  • gizlice girerseniz item_interact_start ve item_interact_finish titreşimleri yoksayılır.
1654797406779.png
1654797411569.png
1654797415536.png
1654797419586.png

ALLAY​

  • Allays, tuttukları öğeyle eşleşen tüm çevredeki öğeleri toplar.
  • Allays, kendilerine bir eşya veren ve topladıkları eşyaları sevdikleri oyuncuya getiren bir oyuncuyu sevecektir.
  • Allay, bir Nota Bloğu çalındığını duyarsa, bu Nota Bloğu, 30 saniye boyunca Allay'ın favori Nota Bloğu olur.
    • Allay, bu süre boyunca o Not Bloğunun yakınında kalacak ve topladığı öğeleri oyuncu yerine Not Bloğuna getirecektir.
  • Eliniz boşken bir Allay ile etkileşim kurmak, Allay'ın tuttuğu öğeyi kaldıracaktır.
  • Geçitler Pillager Karakollarında ve Woodland Malikanelerinde bulunabilir.
  • Allay'ler, sevdikleri oyuncudan gelen hasara karşı bağışıktır.
  • Allay'lerin saniyede 2 sağlık doğal sağlık yenilenmesi vardır.

SANDIKLI TEKNE​

  • Tekne maceralarınıza daha fazla şey getirmenizi sağlar.
  • Teknedeyseniz, Sandık içeriğine erişmek için envanteri aç tuşuna basın.
  • Teknede değilseniz, gizlice girip Sandık içeriğine erişmek için etkileşim anahtarınızı kullanın.
  • Tekneyi kırarsanız, diğer Sandıklarda olduğu gibi Sandık içeriği dışarı dökülecektir.
  • Ayrıca Hazneler, Damlalıklar ve Sandıklarla etkileşime giren diğer bloklarla da çalışır.
  • Diğer Sandıklar gibi, Sandıklı bir Tekne açmak veya Tekneyi kırmak, tüm Sandıkların kendilerine ait olduğunu düşündükleri için Piglinleri kızdıracaktır.

KEÇİ BOYNUZU​

  • Bir Keçi bir ağaca veya Keçilerin doğduğu yerde doğal olarak oluşan herhangi bir sert bloğa çarptığında bir Keçi Boynuzu düşer (Kültür, Taş, Paketlenmiş Buz, Demir Cevheri, Bakır Cevheri veya Zümrüt Cevheri)
    • Diğer katı bloklar keçiye yabancıdır, bu yüzden onları çarpmaz.
  • Uzaktan duyulabilen yüksek bir ses çalmak için Keçi Boynuzu'nu kullanın.
  • Her Keçi Boynuzu, kaynaklandığı Keçiye göre kendi sesine sahiptir.
  • 4'ü Screaming Goats'a özel 8 Keçi Boynuzu çeşidi vardır.
  • Keçi Boynuzları bazen Yağmacı Karakollarında bulunabilir.

GELİŞMELER​

  • Bir Sculk Catalyst'in yakınında bir mob'u öldürmek için "Yayılır" eklendi.
  • Bir Allay'ın size eşya teslim etmesini sağlamak için “İçimde Bir Arkadaşınız Var” eklendi.
  • Bir Allay'in Not Bloğuna Pasta düşürmesi için “Doğum Günü Şarkısı” eklendi.
  • Envanterinizde tüm Froglight'lara sahip olmak için "Güçlerimiz Bir Arada" eklendi.
  • Kovada Kurbağa Yavrusu yakalamak için “Bukkit Bukkit” eklendi.
  • Her Kurbağa çeşidini bir Lidere almak için "Takım Kasabaya Atladığında" eklendi.
  • Bir Sculk Sensörünün veya Warden'ın sizi algılamasını önlemek için yanına gizlice girmek için "Gizlice 100" eklendi.
  • “Buraya Nasıl Geldik?”e Karanlık efekti eklendi. ilerleme.

RASTGELE OLAYLARIN TAHMİN EDİLEBİLİRLİĞİ​

Bazı rastgele olaylar artık daha öngörülebilir ve artık aşırı davranış olasılığı yok:
  • Damlalıklardan/Dağıtıcılardan düşen şeylerin yerleşimi ve hızı.
  • Yok edildiğinde konteynerlerden çıkan eşyaların yerleşimi ve hızı.
  • Mob'lar için rastgele takip_aralığı bileşen özelliği.
  • İskelet Tuzaklarından doğan Atların Hızı.
  • Blaze mermilerinin rastgele konumu ve rastgele hızı.
  • Okların hasar ve hızının rastgele kısmı.
  • Fireworks'ün rastgele uçuş düzeni.
  • Oltalar için bir Balık görünene kadar sallanan desenler ve süre.

DÖRT YENİ MÜZİK PARÇASI​

  • Yeni müzik parçalarının adı Ancestry, Aerie, Firebugs ve Labyrinthine.
  • Belirli biyomlarda oynuyorlar.

MİNECART ÇEŞİTLERİ​

  • Sandık/Fırın/TNT/ Hazneli minecart tarifleri artık şekilsiz.
  • Her Minecart çeşidi kırıldığında, iki öğeye (Güven ve Minecart gibi) bölünmek yerine kendisini öğe olarak bırakır.

CANAVAR YUMURTLAMA​

  • Endermen, Skeletons, Wither Skeletons ve Piglins artık Nether'de daha geniş bir ışık seviyesinde ortaya çıkıyor (ışık seviyesi 0'dan 11'e kadar)
    • Bu, Nether Portals içinde daha fazla mob'un ortaya çıkmasını mümkün kılar, bu da onların doğduktan sonra anında boyutları değiştirmelerine neden olur.
    • Geleceğe yönelik amacımız, çoğu mob'un Nether Portallarında ortaya çıkmasını engellemek ve bunu yapanlar hemen portal üzerinden seyahat etmeyecek - bu değişiklikleri bir sonraki sürümde görmeyi bekliyoruz.

TEKNİK​

  • Veri paketi formatı artık 10.
  • Kaynak paketi biçimi şimdi 9.
  • Veri ve kaynak paketlerine, altındaki paketlerden dosyaları seçerek gizleme yeteneği eklendi.
  • kill_mob_near_sculk_catalyst ilerleme tetikleyicisi eklendi.
  • thrown_item_picked_up_by_player ilerleme tetikleyicisi eklendi.
  • allay_drop_item_on_block ilerleme tetikleyicisi eklendi.
  • Kaçınma_titreşim ilerleme tetikleyicisi eklendi.
  • Tetikleyiciler konumu, sleep_in_bed, hero_of_the_village ve gönüllü_exile'dan saha konumu kaldırıldı - tam olarak player.location ile aynı şekilde işlendi.
  • Varlık yüklemindeki (player, fish_hook, yıldırım_bolt ve catType) bazı birbirini dışlayan testler türe özgü alana daraltıldı.
  • Yer özelliği komutu kaldırıldı.
  • Yer komutu eklendi.
  • Konum bulma komutu artık yapıyı bulmak için taşınır, konum biyomu biyomu bulmak için taşınır.
  • Konum bulma noktası eklendi. <type: point_of_interest_type>
  • Yağma tablosu işlevi set_instrument eklendi.
  • Paketlenmiş Java çalışma zamanı 17.0.3'e güncellendi.
  • M1 ARM64 mimarisi artık destekleniyor.
  • LWJGL kitaplığı 3.3.1 sürümüne güncellendi.
  • Tezgahta bulunan afiş desenleri artık etiketlerle kontrol edilebilir. (desensiz öğe için banner_pattern/no_item_required ve belirli afiş desen öğeleri için banner_pattern/pattern_item/*)
  • Boşluklar için yeni yazı tipi glif sağlayıcısı eklendi.
  • Yeni oyun etkinlikleri eklendi.
  • Bazı oyun etkinliklerini yeniden adlandırdı.
  • minecraft:cat türündeki enititelerdeki CatType alanları varyantla değiştirildi, sayısal değerler dize kimlikleriyle değiştirildi. (yani, örneğin 5, minecraft:calico olur)
  • Mob efekt yapısındaki (örneğin, varlıklar üzerindeki ActiveEffects listesindeki) alan kimliği türü bayttan int olarak değiştirildi.
  • Minecraft eklendi: karanlık mob efekti.
  • Sonic_explosion parçacığı eklendi.
  • “Dünya Oluştur” ekranındaki dünya ön ayarları/türleri ve düz dünya ön ayarları artık veri paketleri tarafından kontrol edilebilir.
  • Sunucular artık sohbet düzenleme kutusunun üzerinde sunucu kontrollü bir önizleme görüntüleyen Sohbet Önizleme'yi etkinleştirebilir.
  • Sunucular artık istemciler için farklı sohbet stili biçimleri tanımlayabilir.
  • Ek güncellemeleri atlamadan önce ardışık komşu güncellemelerinin miktarını sınırlamak için sunucu özelliği maksimum zincirleme komşu güncellemeleri eklendi.
    • Negatif değerler sınırı kaldırır.
  • Sunucular artık bir oyuncu bağlandıktan sonra ek bir simge ve MOTD paketi gönderecek.
    • Bu, etkinleştirme durumu=yanlış olan sunucuların başarılı bir şekilde bağlanan oyuncular için bir simge ve MOTD ayarlamasına olanak tanır.

GELİŞMELER​

YENİ TETİKLEYİCİLER​

ALLAY_DROP_İTEM_ON_BLOCK

  • Bir Allay bir bloğa bir öğeyi düşürdüğünde tetiklenir
  • Koşullar:
    • player - Allay'a toplaması için eşyayı veren oyuncu için bir yüklem
    • location - öğenin bırakıldığı blok için bir yüklem
    • item - düşürülen öğe için bir yüklem

AVOİD_VİBRATİON

  • Kaynak oynatıcı gizli anahtarı tuttuğu için bir titreşim olayı yok sayıldığında tetiklenir
  • Koşullar:
    • player - bu tetikleyicinin çalıştığı bir oyuncu

KİLL_MOB_NEAR_SCULK_CATALYST

  • Bir oyuncu, Sculk Catalyst'in yanındaki bir varlığı öldürdüğünde tetiklenir
  • Koşullar:
    • player - varlığı öldüren oyuncu için bir yüklem
    • entity - öldürülen varlık için bir yüklem
    • killing_blow - varlığın nasıl öldürüldüğüne dair bir yüklem

THROWN_İTEM_PİCKED_UP_BY_PLAYER

  • Bir oyuncu, bir varlık tarafından fırlatılan bir öğeyi aldığında tetiklenir
  • Koşullar:
    • player - öğeyi alan oyuncu için bir yüklem
    • entity - öğeyi atan varlık için bir yüklem
    • item - öğe için bir yüklem

OYUN ETKİNLİKLERİ​

EKLENEN ETKİNLİKLER​

  • teleport5 titreşim frekansı ile
  • note_block_play6 titreşim frekansı ile
  • instrument_play15 titreşim frekansı ile

BİRLEŞİK ETKİNLİKLER​

Aşağıdaki olaylar daraltılmıştır block_activateve block_deactivate:
  • block_press
  • block_unpress
  • block_switch
  • block_unswitch

DİĞER DEĞİŞİKLİKLER​

Oyun etkinliklerinde yapılan diğer çeşitli değişiklikler:

YENİDEN ADLANDIRILMIŞ ETKİNLİKLER​

Bazı oyun etkinlikleri, dilbilgisi açısından daha tutarlı olmaları için bu değişikliklerden bazıları ile yeniden adlandırıldı:
  • drinking_finish->drink
  • entity_killed->entity_die
  • entity_damaged->entity_damage
  • elytra_free_fall->elytra_glide
  • mob_interact->entity_interact
  • ravager_roar->entity_roar
  • wolf_shaking->entity_shake
 

Dolica

Elmas Üye
Katılım
27 Eki 2021
Konular
30
Mesajlar
80
Tepki puanı
94
Puanları
3,610
Derin karanlık biyom çok ilgimi çekti. o_O
 
  • Beğen
Tepkiler: Sayko

Sperayz

Yönetici
Katılım
13 Mar 2022
Konular
70
Mesajlar
405
Tepki puanı
400
Puanları
4,811
Oyun içerisindeki görseller gerçekten çok güzel olmuş, emeklerine sağlık.
 
Katılım
10 Haz 2022
Konular
5
Mesajlar
47
Tepki puanı
9
Puanları
810
Detaylı ve güzel bir yazı olmuş elinize sağlık,görseller çok dikkatimi çekti loş ve karanlık ortamlar çok hoş gözüküyor.