Meli
Özel Üye
- Katılım
- 20 Kas 2019
- Konular
- 47
- Mesajlar
- 138
- Tepki puanı
- 191
- Puanları
- 2,910
Selamlar değerli forum sakinleri, bugün sizlere "world edit" nasıl kullanılır ve komutları nelerdir onları göstereceğim. Öncelikle "World Edit" genellikle Mimarların işlerini oldukça kolaylaştıran mod/plugin'dir. İçinde bir çok komut bulunup, yapıları hızlı ve düzgün yapmanıza yarar.
KOMUTLAR
//wand yazıp, world edit baltasını elinize alarak başlayabilirsiniz.
Örnek: //wand
//schematic load (isim) yazıp, sunucunuza eklemek istediğiniz şematiği belirtip ekleyebilirsiniz.
Örnek: //schematic load "belgeismi"
//copy yazarsanız, balta ile sağ ve sol tıkladığınız alanı kopyalar.
Örnek: //copy
//paste yazarsanız, kopyaladığınız veya kestiğiniz alanı yapıştırırsınız.
Örnek: //paste
//rotate yazıp, balta ile seçtiğiniz alanı belirlediğiniz yönde döndürmenizi sağlarsınız.
Örnek: //rotate 360 - 180 - 90 - -180 (herhangi biri)
//cut yazarsanız, balta ile sağ ve sol tıkladığınız alanı keser.
Örnek: //cut
//desel yazıp, seçtiğiniz işlemi iptal edebilirsiniz.
Örnek: //desel
//schematic save (isim) yazarsanız, şematik kaydetmenizi sağlarsınız.
Örnek: //schematic save "belgeismi)
//undo yazıp, yaptığınız herhangi bir işlemi geriye alabilirsiniz.
Örnek: //undo
//redo yazarsanız, undo yaptığınız işlemi geri alırsınız.
Örnek: //redo
//pos1 yazıp, baltayı kullanmadan üstüne durduğunuz bloğu işaretlersiniz.
Örnek: //pos1
//pos2 yazıp, balta ile tıklamadan üstünde durduğunuz bloğu seçersiniz.
Örnek: //pos2
//hpos1 yazarsanız, balta kullanmadan baktığınız bloğu seçersiniz.
Örnek: //hpos1
//hpos2 yazarsanız, balta kullanmadan baktığınız bloğu seçersiniz.
Örnek: //hpos2
//set (Blok ID) yazarsanız, balta ile seçtiğiniz alanları o block ile doldurursunuz.
Örnek: //set 2 (çimen döşer)
//replace ( Değiştirilen Block ID) (Yerine Gelecek Block ID) yazarak, sadece ID'sini yazdığınız blockları değiştirebilirsiniz.
Örnek: //replace 2 5 (çimen'i tahtaya çevirir)
//walls (Block ID) yazarak, köşeden köşeye seçtiğiniz alanın sadece kenarlarına duvar döşersiniz.
Örnek: //walls 2 (çimen duvara döşer)
//outline (Block ID) yazıp, seçtiğiniz alanın sadece üst ve alt kısımlarını doldurur. İçi boş kalır.
Örnek: //outline 2 (çimen ile doldurur)
//flip yazarak, belirlediğin alanı tersine çevirebilirsin.
Örnek: //flip
//schematic list yazarak, yüklediğiniz şematikleri listelersiniz.
Örnek: //schematic list
//hcyl (Block ID) (Yarı Çapı) (Boy) yazarsanız, yukarıya doğru çıkan içi boş bir silindir oluşturursunuz.
Örnek: //hcyl 5 5 5 (meşe ağacı tahtasında yarı çapı ve boyu 5 olan bir içi boşsilindir oluşturursunuz.)
//cyl (Block ID) (Yarı Çapı) (Boy) yazarsanız, yukarıya doğru çıkan içi dolu bir silindir oluşturursunuz.
Örnek: //cyl 5 5 5 (meşe ağacı tahtasında yarı çapı ve boyu 5 olan bir içi dolu silindir oluşturursunuz.)
//sphere (Block ID) (Yarı Çapı) yazarsanız, içi dolu bir küre yaparsınız.
Örnek: //sphere 2 10 (10 yarı çap boyutunda çimenden küre oluşturursunuz)
//pyramid (Block ID) (Boyut) yazarsanız, girdiğiniz boyut ve blokta içi dolu bir piramit yaparsınız.
Örnek: //pyramid 2 10 (10 boyutunda çimenden içi dolu piramit oluşturursunuz)
//hpyramid (Block ID) (Boyut) yazarsanız, girdiğiniz boyut ve blokta içi boş bir piramit yaparsınız.
Örnek: //hpyramid 2 10 (10 boyutunda çimenden içi boş piramit oluşturursunuz)
//pumpkins (Boyut) yazarsanız, bulunduğunuz alana girdiğiniz boyutta balkabağı ormanı yaparsınız.
Örnek: //pumpkins 5
//fill (Block ID) (Yarı Çapı) (Derinlik) yazarsanız, seçilen blok, derinlik ve yarı çapına göre bulunduğunuz alanı doldurursunuz.
Örnek: //fill 2 10 10 (çimenden yarı çapı ve derinliği 10 olarak alanı doldurursunuz)
//butcher (Yarı Çapı) yazarsanız, girdiğiniz yarı çapındaki yaratıklarını öldürürsünüz.
Örnek: //butcher 10
//green yazarak, bulunduğunuz alanı yeşilleyebilirsiniz.
Örnek: //green
Konu sürekli güncellenip yeni komutlar eklenecektir. Şimdilik bu kadar, umarım faydalı ve yardımcı olmuştur. World edit ile yaptığınız yapıları yorumlara atarsanız birlikte yorumlayabilirsiz, iyi günler iyi forumlar dilerim...