Minecraft Snapshot 22w11a | Minecraft: Java Edition

avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
Soğuk bir biyomda iki kurbağa buz bloklarının üzerinde oturuyor.  Kurbağalar birbirine bakıyor ve solda kurbağanın üzerinde yüzen kırmızı kalpler var.

MİNECRAFT SNAPSHOT​

22W11A​

Minecraft: Java Edition, Wild Update trenine atlıyor! 1.19 için ilk snapshot artık mevcut. Kurbağalar, Karanlık Derinlikler ve bir sürü yeni blok içerir. Ayrıca 3D yönlü ses çağına girdik. Zamana ayak uyduruyoruz!

Mutlu madenler!

22W11A'DAKİ YENİ ÖZELLİKLER​

  • Deep Dark biome eklendi
  • Kurbağalar ve Kurbağa Yavruları Eklendi
  • Mangrov blokları eklendi
  • Çamur ve kerpiç bloklar eklendi
  • Sculk, Sculk Damarları, Sculk Shrieker ve Sculk Catalyst blokları eklendi
  • 3D Yönlü Ses seçeneği eklendi

DEEP DARK​

Minecraft'taki en karanlık biyom olan Deep Dark'ı ortaya çıkarmak için yeraltındaki derinliklere inin.
  • Loş ışıklı ve ürkütücü Deep Dark, en cesur oyuncunun bile kalbine korku salacak.
  • Deep Dark'ın zemini pislik içinde.
  • Deep Dark'ta mob2lar doğmaz

KURBAĞA​

  • Kurbağalar zıplayabilir.
  • Kurbağalar yüzebilir.
  • Kurbağalar karada yürüyebilir.
  • Kurbağalar vıraklayabilir.
  • Kurbağalar küçük balçıkları yiyebilir ve balçık topunun düşmesine neden olabilir.
  • Kurbağalar küçük Magma Küplerini yiyerek Froglight bloğunun düşmesine neden olabilir.
  • Her Kurbağa çeşidi, belirli bir Kurbağa Işığı Bloğu düşürür.
  • Üç Froglight bloğu eklendi, bir ışık kaynağı bloğu.

İRİBAŞLAR​

  • Kurbağa yavruları suda yüzebilir.
  • Karadaki iribaşlar, karadaki balıklar gibi "zıplarlar" ve sonunda ölürler.
  • Büyüyen iribaşlar kurbağaya dönüşüyor.
  • Kurbağa yavruları, doğdukları biyoma (Soğuk, Ilıman, Sıcak) bağlı olarak farklı bir kurbağa türüne dönüşürler.
  • Kurbağa yavruları bir kovaya yakalanabilir.

MANGROV AHŞAP BLOKLAR​

Yeni bir ağaç türü eklendi: Mangrov! Mangrov biyomu + mangrov ağaçları daha sonraki bir snapshot'da geliyor.
  • Mangrov kütüğü ve soyulmuş mangrov kütüğü.
  • Mangrov ağacı ve soyulmuş mangrov ağacı.
  • Mangrov kökleri ve çamurlu mangrov kökleri.
  • Mangrov teknesi, düğme, baskı plakası, kapı, kapak, işaret, levha, çit, çit kapısı ve merdivenler.

MANGROV YAPRAKLARI VE PROPAGÜLLERİ​

  • Mangrov propagule, mangrov yapraklarının altından büyüyen bir fidandır.
  • Kemik emiş mangrov yaprakları altında yeni bir yayılımın büyümesine neden olur.
  • Propagüller 4 aşamada büyür ve büyüme kemik unu ile hızlandırılabilir.
  • Tamamen büyümüş bir bitkiyi koparıp bir fidan gibi dikebilirsiniz. Şimdilik bir meşe ağacında büyüyecek, ancak bu yapıldığında elbette bir mangrov ağacına dönüşecek.

ÇAMUR​

  • Çamur, yaklaşmakta olan Mangrov biyomunda oluşacak bir bloktur.
  • Çamurda yürürken varlıklar biraz batar. Ruh kumu gibi ama yavaşlama olmadan.
  • Kir üzerinde bir su şişesi kullanılarak, elle veya bir pınarla çamur oluşturulabilir.
  • Paketlenmiş çamur, çamurdan üretilebilir

ÇAMURDAN KİREMİT​

  • Çamur tuğlaları, paketlenmiş çamurdan üretilebilen bir yapı taşıdır.
  • Çamur tuğlalar, bir işçilik masası veya taş kesici kullanılarak Çamur tuğla merdivenler, duvarlar ve levhalar haline getirilebilir.

SCULK​

Sculk Sensörlerinin tıkırdayan dalları bir yerden gelmek zorundaydı, değil mi? Deep Dark'ta yaşayan yeni bir blok ailesi olan Sculk ile tanışın.
  • Yakınlarda ölmekte olan çetelerin altında Sculk yamalarıyla açan gizemli bir şekilde ruh yayan bir blok olan Sculk Catalyst bloğu eklendi
    • Katalizörün varlığında yok olan çeteler deneyimlerini düşürmezler.
  • Sculk blokları eklendi.
    • Bir Sculk Catalyst'in yakınında bir mafya öldüğünde, bilinmeyen bir süreç altındaki blokları tüketiyor ve onları Sculk bloklarına dönüştürüyor gibi görünüyor.
    • Yayıldığında Sculk yükü, üzerindeki Sculk Sensörleri gibi belirli blokları büyütme ve yükünü tüketme şansına sahip olacaktır.
  • Sculk Damar blokları eklendi.
    • Bu damarlar, Sculk yamalarının kenarında bulunur.
    • Glow Liken'e benzer şekilde, herhangi bir yöne yerleştirilebilirler.
    • Damarların yayılması, diğer blokların pislik tarafından ele geçirilmesine neden olur.
    • Sculk Ven su altında yayılabilir.
  • Sculk Shrieker bloğu eklendi.
    • Sculk Shrieker'lar, bir Sculk Catalyst'in yükünden nadiren büyürken bulunabilir.
    • Sculk Shrieker su basabilir
    • Sculk Shrieker, kazıldığında düşme deneyimi elde etmek için Silk Touch'a ihtiyaç duyar

  • Çetelerden gelen ruhlar, besleyebilecekleri geçerli bir alt tabaka bulana kadar Sculk Damarları ve Sculk Blokları boyunca rastgele yönlerde yayılır .
    • Sculk Blocks ve Sculk Damarlarındaki ruhlardan gelen yük eninde sonunda azalacaktır, ancak
      Sculk Catalyst'in yakınında çok, çok daha yavaş ve ev sahibinden çok daha hızlı bir şekilde azalacaktır.
    • Yük, Katalizörün menzili dışına düşerse, bir Sculk Sensörü geliştirme şansı vardır.
  • Sculk, Sculk Vens ve Sculk Catalyst'leri edinmek için Silk Touch gereklidir. Aksi takdirde, mayınlı olduklarında deneyimlerini düşürürler.
  • Tüm Sculk ailesi blokları için etkili araç Çapa'dır.

3D YÖNLÜ SES​

  • 3D Yönlü Ses simülasyonu için ses seçeneği eklendi.
  • Bu seçenek en iyi kulaklıklarla deneyimlenir.

22W11A'DAKİ TEKNİK DEĞİŞİKLİKLER​

  • Veri paketi formatı artık 10.
  • Kaynak paketi biçimi şimdi 9.
  • 3D Karıştırma eklendi.
  • Boşluklar için yeni yazı tipi glif sağlayıcısı eklendi.
  • Performans profili oluşturma metriklerine ve F3 hata ayıklama ekranına tahmini GPU kullanım yüzdesi eklendi.
    • Bu, yalnızca GPU zamanlayıcı sorgularını destekleyen grafik aygıtları için kullanılabilir.
  • Veri ve kaynak paketlerine, altındaki paketlerden dosyaları seçerek gizleme yeteneği eklendi.
  • “Create World” ekranındaki dünya ön ayarları/türleri ve düz dünya ön ayarları artık veri paketleri tarafından kontrol edilebilir.
  • Ek güncellemeleri atlamadan önce ardışık komşu güncellemelerinin miktarını sınırlamak için sunucu özelliği maksimum zincirleme komşu güncellemeleri eklendi. Negatif değerler sınırı kaldırır.

KARIŞTIRMA​

  • Karıştırma artık 3 boyutlu biyom harmanlamayı desteklemektedir, bu nedenle yeraltı biyomlarını da harmanlayacaktır.
  • blending_data.old_noise kaldırıldı , artık yığın verilerinde blending_data varlığı, bir yığının eski olarak kabul edilip edilmediğini belirler
  • Harmanlama için veriler için hangi bölümlerin kullanılacağını belirleyen blending_data.min_section ve blending_data.max_section eklendi

UZAY GLİF SAĞLAYICISI​

  • Uzay benzeri gliflerin oluşturulmasına izin vermek için yeni glif sağlayıcı türü alanı eklendi.
  • Yeni sağlayıcı, kod noktasının glif ilerlemesine (genişlik) haritası olan, ilerlemeler adı verilen tek bir argümana sahiptir.
  • Boşluk glifinin oluşturulması artık sabit kodlu değildir. (yazı tipinde manuel olarak bildirilmesi gerekir)

PAKET FİLTRELERİ​

  • Veri ve kaynak paketleri pack.mcmeta içinde filtre bölümüne sahip olabilir .
  • Bu bölümde, ad alanları ve yollar için bir kalıplar (normal ifadeler) listesi olan zorunlu alan bloğu vardır.
  • Filtre bölümü olan birinden önce eklenen paketlerdeki dosyalardan herhangi biri blok içindeki herhangi bir kalıpla eşleşirse , filtrelenir (yani ilk başta yokmuş gibi değerlendirilir).
  • filtre bölümü, onu içeren bir paket için geçerli değildir - yalnızca ondan önce yüklenen paketler için geçerlidir.
  • Hem ad alanı hem de yol atlanabilir. Eksik alan her değerle eşleşir.
  • Örneğin pack.mcmeta'da vanilya paketinden sonra bu bölümü içeren paket eklemek, vanilya paketi tarafından tanımlanan tüm tarifleri ve gelişmeleri gizleyecektir.
Kod:
"filter": {
    "block": [
        {
            "namespace": "minecraft",
            "path": "recipes/.*"
        },
        {
            "namespace": "minecraft",
            "path": "advancements/.*"
        }
    ]
}

DÜNYA ÖN AYARLARI​

  • Veri sürücüsü hediyelerine worldgen/world_preset ve worldgen/flat_level_generator_preset yeni kayıt türleri eklendi ("Güçlendirilmiş" veya "Tek Biyom" gibi)
  • "Dünya Oluştur" ekranında "Dünya Tipi" düğmesinde gösterilen değerleri kontrol etmek için eklenen dünya ön ayarları için iki etiket eklendi ( normal ve alternatif )
  • “Düz Dünyayı Yapılandır” ekranında görüntülenen öğelerin sırasını kontrol etmek için düz dünya hediyeleri ( görünür ) için bir etiket eklendi
  • Dünya ön ayarları, server.properties'de seviye tipinin bir değeri olarak da kullanılabilir.

YÜKLEMLER​

  • Konum tahminlerindeki özellik alanı artık yapı olarak adlandırılıyor.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
  • Beğen
Tepkiler: Rospia ve Dolica

Sperayz

Yönetici
Katılım
13 Mar 2022
Konular
70
Mesajlar
405
Tepki puanı
400
Puanları
4,811
Tek kelime ile mükemmel ve bilgi dolu bir konu, emeğine sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: avnnn