Minecraft Snapshot 21w37 | Minecraft: Java Edition

avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
1631808137902.png

MİNECRAFT SNAPSHOT 21W37A

Muhteşem dağlar ve devasa mağaralar, bu enstantane her şeye sahip! Bugün Overworld yenilemesini normal anlık görüntülere getiriyoruz. Yayınladığımız deneysel anlık görüntüleri oynuyorsanız veya kontrol ediyorsanız, gördüklerinize aşina olmalısınız. Değilse, bir tedavi içindesiniz!

Dünya yüksekliğini genişlettiğimizden ve kaportanın altında epeyce değişiklik olduğundan, oyunun nasıl çalıştığını izliyoruz ve hala yapılacak iyileştirmeler var. Bununla birlikte, bu anlık görüntünün performansını nasıl algıladığınızı anlayabilmemiz için bu anketi yanıtlayabilirseniz memnun oluruz.

Bu anlık görüntüde şu anda mevcut dünyalar için bir yükseltme yolu bulunmadığına da dikkat edilmelidir. Bu, bu anlık görüntüde yalnızca yeni dünyalar yaratabileceğiniz ve mevcut dünyalarınızdan hiçbirinde oynayamayacağınız anlamına gelir. Bunun üzerinde çalışıyoruz ve çok yakın bir gelecekte olmayan bir anlık görüntüde mevcut dünyalarınızda oynayabilmelisiniz.

Tüm bunlar, umarız bu yeni eklemeleri incelerken iyi vakit geçirirsiniz. Çok derin bir deliğe düşmemek için ayaklarına dikkat et ve kendi işine bakan bir keçi tarafından dağdan aşağı atılmamaya dikkat et.

Mutlu MADENLER!

21W37A'DAKİ YENİ ÖZELLİKLER​

  • Gürültü mağaraları ve akiferler eklendi
  • Damla Taşı Mağaraları yeraltı biyomu eklendi
  • Grove biyomu eklendi
  • Yüce zirveler biyomu eklendi
  • Yemyeşil Mağaralar yeraltı biyomu eklendi
  • Çayır biyomu eklendi
  • Snowcapped zirveleri biyomu eklendi
  • Karlı yamaçlar biyomu eklendi
  • Taşlı tepeler biyomu eklendi
  • Yeni cevher dağılımı ve büyük cevher damarları
  • Overworld inşa ve üretim limitleri genişletildi

BLOKLAR​

  • Büyüleyici Tablolar artık düşük miktarda ışık yayıyor
  • Cave Vine, Twisting Vine, Weeping Wine veya Kelp'in ucunda makas kullanmak artık büyümesinin durmasına neden oluyor

DAMLA TAŞI MAĞARALARI BİYOMU​

  • Zeminlerde ve tavanlarda bol miktarda Sivri Damla Taşı ve Damla Taşı Bloğu ve küçük su havuzları içerir
  • Bazı yerlerde Damla Taş Bloklarından yapılmış daha büyük dikitler, sarkıtlar ve sütunlar bulacaksınız.
  • Ekstra bakır cevheri içerir

KORU​

  • Büyük ladin ağaçları ve toz kar tuzakları ile karlı arazi. Deri çizme giymek isteyebilir!
  • Dağ zirvelerinin altında veya tepelerin üzerinde yüksek irtifalı arazide üretme eğilimindedir.
  • Kurtlar, tavşanlar ve tilkiler yumurtlar.

BÜYÜK CEVHER DAMARLARI​

  • Cevher damarları büyük, nadir, yılan benzeri yeraltı cevher oluşumlarıdır.
  • Bakır damarları y 0 ile y 50 arasında oluşur ve Granit ile karıştırılır
  • y-60 ve y-8'in altında demir damarları oluşur ve Tüf ile karıştırılır.

YÜCE ZİRVELER​

  • Kar ve taş ile dramatik pürüzlü dağ zirveleri
  • Keçi yumurtlar

YEMYEŞİL MAĞARALAR BİYOMU​

  • Moss zeminleri ve tavanları kaplar
  • Spor Çiçekleri tavandan büyür ve parçacıklar damlar
  • İçinde damlayan bitkilerin yetiştiği Kil havuzları içerir
  • Açelya Çalıları ve Çiçekli Açelya Çalıları İçerir
  • Açelya Ağacı, köklerinin Yemyeşil Mağaralarda olmasını sever, bu nedenle bir Açelya Ağacı (yerde veya mağarada) bulursanız, altınızda Yemyeşil bir Mağara olduğunu bilirsiniz.
  • Glow Berries ile Cave Vines tavandan büyür ve mağaraları aydınlatır

ÇAYIR BİYOMU​

  • Platolarda veya geniş dağ sıralarının yakınında oluşma eğiliminde olan büyük çimenli ve çiçekli biyom.
  • Bazen yalnız bir uzun meşe veya huş ağacı içerir, genellikle bir arı yuvası vardır.
  • Müziğin Sesini Düşünün!
  • Eşek, tavşan ve koyun yumurtlar.

MOB YUMURTLAMA​

  • Canavarlar artık sadece bloklardan gelen ışığın 0 olduğu yerlerde ortaya çıkıyor (çatı penceresi hala eskisi gibi yumurtlamayı engelliyor)
  • Çok oyunculu oyuncuların, özellikle diğer oyuncular uçarken, amaçlanandan daha fazla veya çok daha az düşmanla karşılaşabileceği bir sorun düzeltildi.

YENİ CEVHER DAĞITIMI​

  • Cevher üretimi, yeni dünya yüksekliğine uyacak ve madenciliğe daha fazla strateji eklemek için değiştirildi.
  • Artık tüm cevherler için en iyi olan tek bir y seviyesi yok, takas yapmanız gerekiyor.
  • Demir cevheri, y 16'ya doğru güçlü bir önyargı ile y 72'nin altında üretir.
  • Demir cevheri ayrıca yükseldikçe daha fazla demir cevheri ile 112'nin üzerinde üretir.
  • Bakır cevheri, y 48'e doğru güçlü bir önyargı ile y 0 ile y 96 arasında üretir.
  • Bakır cevheri, damlataş mağaraları biyomunda daha büyük miktarlarda üretilir.
  • Lapis lazuli, y 0'a doğru güçlü bir önyargı ile y 64'ün altında üretir. Bununla birlikte, Lapis y -32'nin altında veya y 32'nin üstünde havaya maruz kalamaz. Ya gömülü olacak ya da suyun içinde.
  • Kömür, y 96 ve yukarısına doğru güçlü bir önyargı ile y 0'ın üzerinde üretir.
  • Kömür havaya maruz kalmayı azaltmıştır, bu nedenle gömülü veya su altında havaya maruz kalandan daha fazla kömür bulacaksınız.
  • Altın, y -16'ya doğru güçlü bir önyargıyla, y 32'nin altında üretir.
  • Badlands biyomlarında (hala) ekstra altın bulunabilir.
  • Redstone cevheri y 16'nın altında üretir. Redstone cevheri üretimi, y -32'nin altına ve daha aşağılara inildikçe kademeli olarak artar.
  • Elmas, y 16'nın altında, aşağı indikçe daha fazla elmas üretir.
  • Elmaslar havaya maruz kalmayı azaltmıştır, bu nedenle gömülü veya su altında havaya maruz kalandan daha fazla elmas bulacaksınız.

GÜRÜLTÜ MAĞARALARI VE AKİFERLER​

  • Gürültü mağaraları, daha doğal çeşitlilik sağlayan mağara üretmenin yeni bir yoludur. Bazen gerçekten çok büyük olabilirler!
    Gürültü mağaraları üç çeşittir:
    • Peynir mağaraları. İsviçre peynirindeki delikler gibi. Bunlar genellikle çeşitli büyüklükte mağaralar oluştururlar.
    • Spagetti mağaraları. Bazen tagliatelle gibi geniş, uzun dalgalı tüneller
    • Erişte mağaraları. Spagetti mağaralarının daha ince, dalgalı ve daha klostrofobik çeşidi
  • Hayır, gürültülü değiller. Gürültü mağaralarının “gürültü” kısmı teknik bir terimdir ve sesle hiçbir ilgisi yoktur.
  • Eski mağara oymacıları ve kanyonlar, ilginç mağara sistemleri oluşturmak için gürültü mağaralarıyla birleşerek hala üretiyorlar.
  • Oymacılarda olduğu gibi, gürültü mağaraları yüzeyle kesiştiğinde mağara girişleri oluştururlar.
  • Akifer, deniz seviyesinden bağımsız olarak yerel su seviyesine sahip bir alandır.
    Akiferler, dünya üretimi sırasında gürültü mağaralarının içinde su kütleleri oluşturmak için kullanılır.
    Bu bazen büyük yeraltı gölleriyle sonuçlanır! Ayrıca dağların içinde ve yüzeyde de oluşabilirler.
  • y0'ın altındaki akiferler bazen su akiferleri yerine lav akiferleri olacaktır.
  • Magma Blokları bazen yeraltı su kütlelerinin dibinde oluşur
  • Sualtı mağara oymacıları ve su altı kanyonları kaldırıldı, çünkü akiferler mağaralarda su üretmek için kullanılıyor.

SEÇENEKLER​

  • Gök gürültülü fırtınalar sırasında gökyüzünün yanıp sönmesini durdurmak için bir erişilebilirlik seçeneği eklendi
  • Oyun tarafından kullanılan ses cihazını belirleme seçeneği eklendi
  • Kontroller ayarlarına "Toggle Sprint" ve "Toggle Sneak" eklendi
  • Tuş Bağlantıları, Kontrollerden erişilebilen kendi ayarlar ekranına taşındı

KARLA KAPLI TEPELER​

  • Buz ve kar ile pürüzsüz dağ zirveleri
  • Keçi ve yeti yumurtlar. Hayır, aslında sadece keçiler.

KARLI YAMAÇLAR​

  • Toz kar tuzaklarını gizleyebilen çok karlı arazi. Deri çizme giymek isteyebilir!
  • Dağ zirvelerinin altında veya tepelerin üzerinde yüksek irtifalı arazide üretme eğilimindedir.
  • Tavşan ve keçi yumurtlar.

TAŞLI ZİRVELER​

  • Pürüzlü veya pürüzsüz olabilen taşlı dağ zirveleri
  • Keçi yumurtlar
  • Bazen kalsit şeritleri içerir

DÜNYA NESLİ​

  • Üretim aralığı ve yapı sınırları, 64 blok yukarı ve 64 blok aşağı, toplam 384 bloğa genişletildi
  • Yeraltı özellikleri, yapıları ve mağaralar, y-64'e kadar tüm yol boyunca üretilir.
  • İstisna: Diorit ve Granit ve Andezit ve Kir, y0'ın altında üretilmez
  • Diorite, Andezit ve Granit jenerasyonunun boyutu ve konumu değiştirildi
  • Damlataşı kümeleri artık normal mağaralarda bulunmaz, yalnızca damlataş mağaraları biyomunda bulunur
  • y0'dan başlayarak ve derin kayrak altından başlayarak kademeli olarak tüm taşların yerini alır
  • Deepslate blobları artık y0 üzerinde oluşturmuyor
  • Arazi şekli ve yüksekliği, biyomlardan bağımsız olarak önemli ölçüde değişir. Örneğin, sadece bunun için özel bir biyoma ihtiyaç duymadan bir tepede ormanlar ve çöller oluşabilir.
  • y 60'ın üzerinde daha az diyorit/granit/andezit üretir
  • Taşlı kıyılarda çakıl şeritleri oluşabilir
  • Bataklık ağaçları suda 2 blok derinlikte büyüyebilir (sadece 1 blok derinlik yerine)

21W37A'DAKİ DEĞİŞİKLİKLER​

  • Illagers (Vindicator, Pillager, Evoker) artık bebek köylülere saldırmıyor
  • Aksolotllar artık sadece yemyeşil mağaralarda ortaya çıkıyor
  • Axolotl'ların artık kendilerine ait, ayrı bir mafya şapkası var
  • Bulut seviyesini 128'den 192'ye yükseltti

21W37A'DAKİ TEKNİK DEĞİŞİKLİKLER​

  • İstemciye bağlı yığın güncelleme ağ paketi, ek olarak hafif güncelleme verileri içeren başka bir paketle değiştirildi. Ayrı bir hafif güncelleme paketi hala mevcuttur ve yığın güncellemesi olmadan hafif bir güncelleme gerçekleştiğinde gönderilir.
  • Görüş mesafesi artık parçaların kare yerine oyuncuların etrafına silindirik olarak yüklenmesine neden oluyor
  • Dünya nesil gürültüsü hakkında bilgi artık hata ayıklama ekranında görüntüleniyor
  • Minecraft Dungeons'tan illageralt , rune benzeri yazı tipi eklendi (şu anda yalnızca komutlarla kullanılabilir)
  • Eklenen başlangıç seçeneği --jfrProfile ve komut JFR Java FlightRecorder yanı sıra birkaç özel olaylar ile profilleme başlayın.
  • Yağma tablosu işlevleri set_contents ve set_loot_table artık geçerli blok varlık tipine sahip bir tür alanı gerektiriyor
  • Minecraft 1.2'den önce kaydedilen son dünyalar ("örs öncesi") artık doğrudan açılamıyor
  • Veri paketi formatı 8'e yükseltildi
  • Yeni video ayarı "Öncelikli güncellemeler".
  • Skorbord, skor sahibi ve takım isimleri için kaldırılan uzunluk sınırları
  • Mob yumurtlayanlar artık yumurtlama için hafif kontrolleri geçersiz kılabilir

JFR PROFİLLEME​

ÖZEL ETKİNLİKLER​

  • minecraft.ServerTickTime: ortalama sunucu onay sürelerini bir saniye aralıklarla gösteren örnekleme olayı
  • minecraft.ChunkGeneration: bireysel yığın aşamaları oluşturmak için geçen süre
  • minecraft.PacketRead | minecraft.PacketSent: ağ trafiği
  • minecraft.WorldLoadFinishedEvent: ilk dünya yükleme süresi

PROFİL OLUŞTURMA ÇALIŞTIRMASINI SONLANDIRMA​

Çalıştırma daha sonra aşağıdakilerden biri tarafından durdurulacaktır:
  • JVM'yi kapatma
  • jfr oyun içi komutu durdur
  • jcmd CLI aracı

GENEL BAKIŞ​

Java Uçuş Kaydedici ( https://openjdk.java.net/jeps/328 ), performans ve çalışma zamanı özelliklerini analiz etmek için Java Runtime ile birlikte verilen dahili JVM profil oluşturma aracıdır. Herhangi bir stok Java profil oluşturucu veya izleme aracısı kullanılarak izlenebilen veya analiz edilebilen özel ölçümlerin yanı sıra dahili JVM performans ölçümlerini ortaya çıkarmak için kullanışlı bir araçtır.

RAPORLAR​

Bir özet JSON raporu hem günlük dosyasına hem de hata ayıklama klasörüne yazılır ve beraberinde JMC https://github.com/openjdk/jmc veya formatı destekleyen başka herhangi bir profil oluşturma aracında analiz edilmeye hazır bir .jfr kaydı bulunur .

PROFİL OLUŞTURMA ÇALIŞTIRMASINI BAŞLATMA​

Aşağıdaki alternatiflerden herhangi biri kullanılarak bir profil oluşturma çalıştırması başlatılabilir:
  • --jfrProfile bir Minecraft sunucusunu veya istemcisini başlatırken başlatma bayrağı
  • jfr oyun içi komutu başlat
  • jcmd gibi düzenli Java CLI araçları

YAĞMA MASALARI​

DEĞİŞEN İŞLEVLER​

SET_CONTENTS, SET_LOOT_TABLE​

Yeni zorunlu alan türü eklendi . Bu etiketin sürümler arasında doğru şekilde taşınabilmesini sağlamak için bu tür BlockEntityTag.id içine yazılacaktır.

ESKİ DÜNYA DÖNÜŞÜMÜ​

  • Minecraft 1.2'den önce kaydedilen son dünyalar ("örs öncesi") artık açılabilmesi için oyunun önceki bir sürümünde dönüşüm gerektiriyor
  • Dönüşüm en iyi 1.6.4 ve önceki sürümlerde çalışır - sonraki sürümlerde ilk kez açılan dünyalar yanlış biyom bilgisine sahip olacaktır

ÖNCELİK GÜNCELLEME AYARI​

  • Bu ayar, tek bir kare sırasında hangi parça bölümlerinin eşzamanlı olarak güncelleneceğini belirler.
  • En muhafazakar seçenek “yakındaki” güncellemeden önceki duruma karşılık gelir.
  • Yeni "oyuncu tarafından" ve "hiçbiri" seçenekleri, blokları yerleştirirken veya kaldırırken (özellikle ışık kaynakları) takılmaları önemli ölçüde azaltır, ancak potansiyel olarak dünya güncellemelerinde nadiren görsel olarak fark edilebilir gecikmelere neden olabilir.

SPAWNER VERİ DEĞİŞİKLİKLERİ​

  • Spawners şimdi destekleyen custom_spawn_rules NBT SpawnData alan ve SpawnPotentials listesi
  • custom_spawn_rules anda alanları içerebilir block_light_limit ve sky_light_limit iki alan ile aralıkları tamsayıdır - min_inclusive ve max_inclusive
  • Yapmak için SpawnPotentials diğer ağırlıklı listelerine benzer biçimlendirmek, yapı olarak değiştirildi {ağırlığı: <int>, veriler: < 'Ağırlık' olmadan önceki içerikleri, 'varlık' olarak değiştirildi 'Varlık'>}
  • Bu değişikliği yerleştirmek için, önceki içerikleri SpawnData taşındı SpawnData.entity (unsurları aynı o alanın biçimini verme SpawnPotentials.data )
Örnek:

Java:
SpawnData: {
    entity: {
        id: "minecraft:cow"
    },
    custom_spawn_rules: {
          sky_light_limit: {min_inclusive: 10, max_inclusive: 15}
    },
}
SpawnPotentials: [
  {
    data: {
      custom_spawn_rules: {
          block_light_limit: {min_inclusive: 0, max_inclusive: 15}
      },
      entity: {id: "minecraft:pig"},
    },
    weight: 2
  },
  {
    data: {
      custom_spawn_rules: {
          block_light_limit: {min_inclusive: 5, max_inclusive: 10},
          sky_light_limit: {min_inclusive: 10, max_inclusive: 15}
      },
      entity: {id: "minecraft:panda"}
    },
    weight: 1
  }
]
 
Katılım
11 Eyl 2021
Konular
0
Mesajlar
9
Tepki puanı
6
Puanları
160
Detaylı ve uzun bir konu olmuş, okurken eğlendim. Ellerine sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dolica