Minecraft Snapshot 20w49a | Minecraft: Java Edition

avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
Işık ve karanlığın sınırı arasındaki iki Sculk Sensörünün görüntüsü.  Biri diğerine sinyal gönderir.


MİNECRAFT

SNAPSHOT 20W49A

20W49A'DAKİ YENİ ÖZELLİKLER​

  • Damlataş mağaraları biyomu eklendi
  • Sculk sensörleri eklendi

DAMLATAŞ MAĞARALARI BİYOMU​

Bu biyom, yaklaşmakta olan daha büyük mağaralar için tasarlandığından henüz doğal olarak üretilmiyor. Bununla birlikte, mevcut mağaralardaki biyomu görmek istiyorsanız damlataş mağaralarla tek biyomlu bir dünya yaratabilirsiniz.

  • Zeminlerde, tavanlarda ve küçük su havuzlarında bol miktarda sivri damlataş içerir.
  • Bazı yerlerde damlataş bloklardan yapılmış daha büyük dikitler, sarkıtlar ve sütunlar bulacaksınız.

SCULK SENSÖRLERİ​

  • Tuhaf, filizlerle dolu sculk dünyasıyla tanışın - yakındaki titreşimleri algılama konusundaki benzersiz yetenekleriyle sizi korkutacak sculk sensörlerine hazırlanın.
  • Titreşim, fiziksel harekete neden olan herhangi bir şeydir; Dikkatli olursanız, sensörler tarafından gizlice algılanamayan bazı hareketler vardır.
    • Bu sinsice dost titreşimler şu anda yürüme, yere düşme veya mermi fırlatmayı / ateşlemeyi içerir.
  • Sculk sensörleri, diğer sculk kaynakları tarafından doğrudan oluşturulan titreşimleri dinlemeyecektir.
  • Bir titreşim algılandığında, kaynak konumdan sensöre blok başına 1 oyun tik hızında bir sinyal gönderilir.
    • Bir sinyal halihazırda ona doğru giderken diğer titreşimler sensör tarafından algılanamaz.
    • Sinyal geldiğinde, sensör 40 oyun tıklaması için (yaklaşık 2 saniye) etkinleştirilecektir.
    • Etkinleştirildiğinde, sensör diğer titreşimleri algılayamaz.
  • Sculk sensörleri, etrafındaki 8 blokluk bir yarıçaptaki titreşimleri algılayabilir.
  • Sculk sensörlerini çıkarmak için en etkili araç çapadır.
  • Su ile tıkanmış olabilirler.

REDSTONE EMİSYONU​

  • Sculk sensörleri, etkinleştirildiklerinde bir redstone sinyali yayar.
  • Kızıltaş sinyalinin gücü, titreşim sinyalinin kat ettiği mesafe ile ters orantılıdır.
    • Bu, titreşim ne kadar yakınsa Redstone sinyali o kadar güçlü olduğu anlamına gelir.
    • Çıktı aynı zamanda sculk sensörünün yarıçapına göre ölçeklenir, böylece titreşim 0 uzaklıktayken (doğrudan sensörün üstünde) maksimum redstone sinyal gücüne ulaşabilir.

TİTREŞİM FREKANSLARI​

  • Sculk sensörleri, karşılaştırıcılar ile benzersiz bir etkileşime sahiptir.
  • Oyundaki her titreşim belirli bir frekans değerinin altına düşer ve bu değer bir karşılaştırıcı ile ölçülebilir.
  • Doğru mekanizma ile bu, yakınlarda belirli bir eylemin ne zaman gerçekleştiğini tespit etmenizi sağlar.


Titreşim TipiFrekans Değeri
Adım1
Kapak2
Yüzmek3
Elytra Serbest Düşüş4
Yere Vur5
Sıçrama6
Kurt Sallayarak6
Mermi Atışı7
Mermi Arazisi8
Yemeye Başlayın7
Yemeyi bitir8
Varlık Hit9
Zırh Standına Eşya Ekle9
Açık Blok11
Kapat Bloğu10
Blok Değiştir11
Bloğu Kaldır10
Engelle'ye basın11
Engellemeyi Kaldır10
Blok Ekle11
Bloğu Ayır10
Açık Konteyner11
Kapsayıcıyı Kapat10
Dağıtım Başarısız10
Flint Ve Çelik Kullanın12
Yer Bloğu12
Bloğu yok etmek13
Sıvı yerleştirin12
Toplama Sıvısı13
Balıkçılık Çubuk15
Makaralı Olta14
Pistonu uzatın15
Sözleşme Pistonu14
Patlama15
Şimşek çarpması15

YÜN TIKANIKLIĞI​

  • Yün, kazıma sensörleri ile özel bir etkileşime sahiptir.
  • Bir yün blok titreşim kaynağı yolunda ise, sensör onu algılayamayacaktır.

TEKNİK BİLGİLER​

  • Sculk sensörlerinin, yerleştirildikten sonra veya devre dışı bırakıldıktan sonra 1 tik bekleme süresi vardır.
  • Bu kısa soğuma süresi boyunca titreşimleri algılayamaz. Bu, güç verdiği bir aygıtın gücü kesildiğinde kendisini etkinleştirmesini önlemek içindir. Bu noktada geri bildirim bekliyoruz!

20W49A'DAKİ DEĞİŞİKLİKLER​

  • Bir paketin doluluğu artık gelişmiş araç ipuçlarının açık veya kapalı olmasından bağımsız olarak ortaya çıkıyor.
  • Sarkıtlar ve dikitler, yerleştirirken vardiya tuşuna basmadığınız sürece uçlar yan yana ise birleşir.

20W49A'DAKİ TEKNİK DEĞİŞİKLİKLER​

  • Titreşimleri algılayan Sculk Sensörlerini desteklemek için yeni bir oyun olay sistemi uygulandı.
  • Dünyanın yüksekliği ile ilgili değerler artık özelleştirilmiş dünyalar için sergileniyor.
  • Maksimum yapı yüksekliği sunucu ayarı kaldırıldı.
  • Occludes_vibration_signals blok etiketi eklendi. Bu etiketteki herhangi bir şey titreşimleri engeller ve varsayılan olarak yün etiketi girişlerini devralır.
  • Yeni parçacık türleri: titreşim ve dust_color_transition
  • Titreşimleri algılayan Sculk Sensörlerini desteklemek için yeni bir oyun olay sistemi uygulandı.

OYUN ETKİNLİKLERİ​

Bu sistem, özellikle yeni sculk sensörünün bu olayları titreşim olarak algılayabilmesi için, dünyadaki belirli eylemlerin yakınlardaki parçalarda ne zaman gerçekleştiğini belirlemek için geliştirilmiştir.

Aşağıdakiler, ilk oyun etkinliklerinin bir listesidir:
  • minecraft:step
  • minecraft:swim
  • minecraft:flap
  • minecraft:elytra_free_fall
  • minecraft:hit_ground
  • minecraft:splash
  • minecraft: projectile_shoot
  • minecraft: projectile_land
  • minecraft:entity_hit
  • minecraft:block_place
  • minecraft:block_destroy
  • minecraft:fluid_place
  • minecraft:fluid_pickup
  • minecraft:block_open
  • minecraft:block_close
  • minecraft:block_switch
  • minecraft:block_unswitch
  • minecraft:block_attach
  • minecraft:block_detach
  • minecraft:block_press
  • minecraft:block_unpress
  • minecraft:container_open
  • minecraft:container_close
  • minecraft:explode
  • minecraft:armor_stand_add_item
  • minecraft:wolf_shaking
  • minecraft:dispense_fail
  • minecraft:fishing_rod_cast
  • minecraft:fishing_rod_reel_in
  • minecraft: piston_extend
  • minecraft: piston_contract
  • minecraft:flint_and_steel_use
  • minecraft:eating_start
  • minecraft:eating_finish
  • minecraft:lightning_strike

ETİKETLER​

Bununla birlikte gelen ve veri paketleri ile değiştirilebilen oyun etkinlik etiketleri de vardır. Altında bulunabilirler data/minecraft/tags/game_events.

  • vibrationsSculk Sensörü tarafından hangi oyun etkinliklerinin titreşim olarak kabul edildiğini belirler. Şu anda, eklenen tüm oyun etkinlikleri varsayılan olarak bu etiketin içindedir.
  • ignore_vibrations_stepping_carefully Olayın kaynağı gizlice girdiğinde hangi oyun olayları Sculk Sensörü tarafından göz ardı edilmelidir.
Aşağıdaki oyun etkinlikleri ignore_vibrations_stepping_carefully varsayılan olarak mevcuttur:

  • minecraft:step
  • minecraft:hit_ground
  • minecraft: projectile_shoot
 
Katılım
10 Kas 2019
Konular
225
Mesajlar
1,057
Çözümler
19
Tepki puanı
1,049
Puanları
8,710
Yeni biyomun adı çok hoşuma gitti, "Damlataş Mağaraları".