avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
İçinden su akan büyük bir kanyon.  Tepeler gerçekten çok dik ve tepelerde büyüyen ağaçlar var.  Uzaklarda, zirveleri karla kaplı olan bir dağ yükseliyor.

CAVES & CLİFFS: PART II BUGÜN JAVA'DA ÇIKTI​

Oldukça uzun bir yürüyüş oldu, ama biz buradayız. Zirve de. Caves & Cliffs Güncellemesi: Bölüm II bugün çıktı ve merakla beklenen mağara güncellemesini tamamladı. Kutlamanın her zamankinden daha yüksek bir dağın zirvesine tırmanmaktan daha iyi bir yolu var mı? Bir an duralım ve sadece o manzaraya bakalım. Beklemek. Bu ses ne. Sakın bana keçinin döndüğünü söyleme.

AAAARGH.

Offf! Ah! Ah!

Neredeyim? Burası karanlık! Sanki bugünden önce düşebileceğimden daha büyük bir mesafeye düşmüş gibiyim. Rakamlar. Ben bu damlataş mağarasından çıkmaya çalışırken umarım 1.18'in getirdiği tüm yeni özellikleri beğenirsiniz. Gitmeden önce bana bir mum verir misin? Burası gerçekten karanlık.

ÖZELLİKLERİ​

  • Adınızın sunucu listelerinde görüntülenmesini devre dışı bırakmak için bir "Sunucu Listelerine İzin Ver" seçeneği eklendi
  • Artık Realms Bildirimleri seçeneğini bulabileceğiniz bir Çevrimiçi seçenekler ekranı eklendi
  • Yeni Overworld biyomları eklendi
  • Gürültü mağaraları ve akiferler eklendi
  • Tek oyunculu dünyalar için dünya otomatik kaydetme göstergesi eklendi
  • Axolotl'ların artık kendilerine ait, ayrı bir mafya şapkası var
  • Axolotl'lar artık sadece Clay Blocks'un üzerindeki sudayken Lush Caves'de ortaya çıkıyor.
  • Badlands Mineshafts artık daha yüksekte üretiyor
  • Gömülü Hazine Sandıkları bir Su Solunum İksiri içerebilir
  • Varsayılan parlaklık 50 olarak değiştirildi
  • Morina, Somon, Kirpi Balığı, Tropik Balık, Kalamar ve Yunuslar artık yalnızca 50 ila 64 yüksek arasındaki suda yumurtluyor
  • Donmuş Tepeler biyomu
  • Glow Squids artık sadece 30 yüksekliğin altındaki su bloklarında ortaya çıkıyor
  • Yağmur yağıyorsa, uyumak yağmuru durduracak ve hava döngüsünü sıfırlayacaktır (1.17'de uyumak her zaman hava döngüsünü sıfırlayacaktır)
  • Illagers (Vindicator, Pillager, Evoker) artık bebek köylülere saldırmıyor
  • Oyuna yeni müzikler eklendi
  • Yeni cevher dağılımı ve büyük cevher damarları
  • Overworld inşa ve üretim limitleri genişletildi
  • Bulut seviyesini 128'den 192'ye yükseltti
  • Efektlerin envanter ekranında nasıl görüneceği yeniden tasarlandı, böylece tarif kitabı açıkken bile gösterilmeleri sağlandı
  • Dünya oluşturma ekranından "Mağaralar" ve "Yüzen adalar" dünya türleri kaldırıldı
  • Kolunuzu hafifçe duvara sürttüğünüzde koşmak artık yürümeye indirgenmiyor
  • Tropikal Balıklar artık her yükseklikte Lush Caves'de ortaya çıkıyor
  • Köyler biraz daha dağınık
  • Dünya spawn seçim algoritması elden geçirildi, artık oyuncu iklim parametrelerine göre spawn oluyor

GELİŞMELER​

  • Overworld'de yukarıdan aşağıya düşmek için "Mağaralar ve Uçurumlar" eklendi
  • Overworld'de 50 blok boyunca lav üzerinde strider sürmek için "Ev gibi hissettiriyor" eklendi
  • İnşa yüksekliği sınırında bir köylü ile ticaret yapmak için "Yıldız Tüccarı" eklendi
  • Çayır biyomunda müzik kutusuyla müzik çalmak için “Müzik Sesi” eklendi

BLOKLAR​

  • Büyüleyici Tablolar artık düşük miktarda ışık yayar
  • Cave Vine, Twisting Vine, Weeping Wine ve Kelp'in ucundaki Makasları kullanmak, onların daha fazla büyümesini engeller.
  • Copper Ore artık 2-5 (2-3'ten) Raw Copper item düşüyor
  • Taş Kesici'de, bir Bakır Blok 4 Kesim Bakır'a dönüştürülebilir.
  • Kil, Çim, Kir, Tarım Arazisi, Yosun, Köklü Kir, Podzol ve Miselyum için Sınırlı Büyük Damla Yaprak yerleştirme

ETKİLERİ​

  • Efekt listeniz artık envanterinizin sol tarafı yerine sağ tarafında gösteriliyor
  • Envanter efektleri listesi görünür olduğunda, ekran karmaşasını azaltmak için oyun görünümünden gizlenecektir.
  • Artık efekt listesini görmenin iki modu var: Kompakt ve Klasik
    • Klasik, birbiri ardına önceden var olan efektler listesidir.
    • Kompakt, her efekt için küçük ekran mülkü için uygun tek bir simgedir
  • Oyun, mevcut ekran alanına uyacak şekilde iki mod arasında otomatik olarak geçiş yapacaktır (yemek tarifi kitabının açık olması dahil)

BÜYÜK CEVHER DAMARLARI​

  • Cevher Damarları, büyük, nadir, yılan benzeri yeraltı cevher oluşumlarıdır.
  • 0 ile 50 yükseklikler arasında Bakır Cevher Damarları oluşur ve Granit ile karıştırılır
  • -60 ve -8 yükseklikleri arasında Demir Cevheri Damarları oluşur ve Tüf ile karıştırılır

MOB YUMURTLAMA​

  • Canavarlar artık sadece bloklardan gelen ışığın 0 olduğu yerlerde ortaya çıkıyor (gökyüzü ışığı hala eskisi gibi yumurtlamayı engelliyor)

MÜZİK​

  • Overworld'e (Hayatta Kalma Modunda oynarken) ve ana menüye Lena Raine ve Kumi Tanioka'nın yeni müzikleri eklendi
  • Lena Raine'den 'Otherside' başlıklı yeni bir müzik diski eklendi. Bu, nadiren Kale Koridor Sandıklarında veya çok daha nadiren Zindan Sandıklarında bulunabilir.

YENİ DÜNYA BİYOMLARI​

DAMLATAŞI MAĞARALARI​

  • Zeminlerde ve tavanlarda ve ayrıca küçük su havuzlarında bol miktarda Sivri Damla Taşı ve Damla Taşı Bloğu içerir
  • Bazı yerlerde Damlama Taşlarından yapılmış daha büyük dikitler, sarkıtlar ve sütunlar bulacaksınız.
  • Ekstra Bakır Cevheri içerir
  • Boğulanlar Damla Taşı Mağaraları içindeki akiferlerde yumurtlayabilir

DONMUŞ ZİRVELER​

  • Buz ve kar ile pürüzsüz dağ zirveleri
  • Keçi ve Yeti yumurtlar. Bekle, hayır, aslında sadece Keçiler.

KORU​

  • Büyük Ladin Ağaçları ve Toz Kar tuzakları ile karlı arazi. Deri çizme giymek isteyebilirsiniz!
  • Dağ zirvelerinin altında veya tepelerde yüksek irtifa arazilerinde üretme eğilimi
  • Kurtlar, Tavşanlar ve Tilkiler Yumurtlar

PÜRÜZLÜ TEPELER​

  • Kar ve Taş bloklarla dramatik pürüzlü dağ zirveleri
  • Keçi Yumurtlar

YEMYEŞİL MAĞARALAR​

  • Moss zeminleri ve tavanları kaplar
  • Spor Çiçekleri tavandan büyür ve parçacıklar damlar
  • İçinde damlayan bitkilerin yetiştiği Kil havuzları içerir
  • Açelya Çalıları ve Çiçekli Açelya Çalıları İçerir
  • Açelya Ağacı, köklerinin Yemyeşil Mağaralarda olmasını sever, bu nedenle bir Açelya Ağacı (yerde veya mağarada) bulursanız, altınızda Yemyeşil bir Mağara olduğunu bilirsiniz.
  • Glow Berries ile Cave Vines tavandan büyür ve mağaraları aydınlatır

ÇAYIR​

  • Platolarda veya geniş dağ sıralarının yakınında oluşma eğiliminde olan büyük çimenli ve çiçekli biyom
  • Bazen yalnız, uzun bir Meşe veya Arı Yuvası olan Huş Ağacı içerir
  • Müziğin Sesini Düşünün!
  • Eşekleri, Tavşanları ve Koyunları Yumurtlar

KARLI YAMAÇLAR​

  • Toz Kar tuzaklarını gizleyebilecek çok karlı arazi. Umarım o deri çizmeleri saklamışsındır!
  • Dağ zirvelerinin altında veya tepelerde yüksek irtifa arazilerinde üretme eğilimi
  • Tavşanlar ve Keçiler Yumurtlar
1-18-dripstone-caves-carousel.jpg
1-18-frozen-peaks-carousel.jpg

1-18-grove-carousel.jpg
1-18-jagged-peaks-carousel.jpg

1-18-lush-caves-carousel.jpg
1-18-snowy-slopes-carousel.jpg

1-18-stony-peaks-carousel.jpg
1-18-meadow-carousel.jpg


YENİ CEVHER DAĞITIMI​

  • Cevher üretimi, yeni dünya yüksekliğine uyacak ve madenciliğe daha fazla strateji eklemek için değiştirildi. Artık tüm cevherler için en iyi olan tek bir yükseklik seviyesi yok - ödün vermeniz gerekiyor!
  • Demir Cevheri, yükseklik 16'ya doğru güçlü bir eğilim ile 72 yüksekliğin altında üretir.
  • Copper Cevheri, yükseklik 48'e doğru güçlü bir önyargı ile 0 ile 96 yükseklik arasında üretir. Copper Cevheri, Damla Taşı Mağaraları Biyomunda daha büyük miktarlarda üretilir.
  • Lapis Lazuli Cevheri 64 yüksekliğinin altında, 0 yüksekliğe doğru güçlü bir önyargı ile üretir. Ancak -32 yüksekliğinin altında veya 32 yüksekliğinin üzerinde Lapis Lazuli Cevheri havaya maruz kalamaz. Ya gömülü olacak ya da su içinde.
  • Kömür Cevheri, 96 ve daha yüksek yüksekliklere doğru güçlü bir önyargı ile 0 yüksekliğin üzerinde üretir. Kömür Cevheri havaya maruz kalmayı azaltmıştır, bu nedenle gömülü veya su altında havaya maruz kalandan daha fazla Kömür Cevheri bulacaksınız.
  • Altın Cevheri, -16 yüksekliğe doğru güçlü bir önyargı ile 32 yüksekliğin altında üretir. Ekstra Altın Cevheri -48 yüksekliğinin altında üretir. Ekstra Altın Cevheri, 32 yüksekliğin üzerindeki Badlands biyomlarında bulunabilir.
  • Redstone Cevheri yüksekliği 16'nın altında üretir. Redstone Cevheri üretimi, siz -32 yüksekliğinin altına ve daha aşağıya inildikçe kademeli olarak artar.
  • Elmas Cevheri, yüksekliğin 16'nın altında, aşağı indikçe daha fazla Elmas Cevheri üretir. Elmas Cevherinin havaya maruz kalması azaltılmıştır, bu nedenle gömülü veya su altında havaya maruz kalandan daha fazla Elmas Cevheri bulacaksınız.
  • Zümrüt Cevheri, dağlık biyomlarda -16 yüksekliğin üzerinde üretir, yükseldikçe daha fazla Zümrüt Cevheri. 0 yüksekliğinin altındaki Zümrüt Cevheri çok nadirdir!
Minecraft 1.18'deki cevher dağılımının bir grafiği.

Minecraft 1.18'de cevher dağılımı. Tam boyutlu görsele bağlantı için buraya tıklayın.


GÜRÜLTÜ MAĞARALARI VE AKİFERLER​

  • Gürültü mağaraları, daha doğal çeşitlilik sağlayan mağara üretmenin yeni bir yoludur. Bazen gerçekten çok büyük olabiliyorlar! Gürültü mağaraları üç çeşittir:
    • Peynir mağaraları: İsviçre peynirindeki delikler gibi. Bunlar genellikle çeşitli büyüklükte mağaralar oluşturur.
    • Spagetti mağaraları: Bazen tagliatelle gibi geniş, uzun dalgalı tüneller
    • Erişte mağaraları: Spagetti mağaralarının daha ince, dalgalı ve daha klostrofobik çeşidi
  • Hayır, gürültülü değiller. Gürültü mağaralarının “gürültü” kısmı teknik bir terimdir ve sesle hiçbir ilgisi yoktur.
  • Eski mağara oymacıları ve kanyonlar, ilginç mağara sistemleri oluşturmak için gürültü mağaralarıyla birleşerek hala üretiyorlar.
  • Oymacılarda olduğu gibi, gürültü mağaraları da yüzeyle kesiştikleri mağara girişlerini oluştururlar.
  • Bir akifer, deniz seviyesinden bağımsız olarak yerel su seviyesine sahip bir alandır.
  • Akiferler, dünya üretimi sırasında gürültü mağaralarında su kütleleri oluşturmak için kullanılır.
  • Bu bazen büyük yeraltı gölleriyle sonuçlanır.
  • Ayrıca dağların içinde ve yüzeyde de oluşabilirler.
  • y0'ın altındaki akiferler bazen su akiferleri yerine lav akiferleri olacaktır.
  • Magma Blokları bazen yeraltı su kütlelerinin dibinde oluşur.
  • Sualtı mağara oymacıları ve su altı kanyonları kaldırıldı, çünkü akiferler mağaralarda su üretmek için kullanılıyor.

SPRİNT​

  • Önceden, bir blokla herhangi bir çarpışma, sprint'i yürümeye indirgerdi. Şimdi, bir blokla çok küçük çarpışma açıları için oyuncular sprintlerini koruyorlar. Daha büyük çarpışma açıları için eski davranış korunur.

ESKİ DÜNYALARIN YÜKSELTİLMESİ​

  • Yeni ve eski arazi arasındaki geçiş daha az "uçurumlu"
    • Yüzey yüksekliği karışacak mı? Evet.
    • Biyomlar karışacak mı? Evet.
    • Mağaralar karışacak mı? Kilometreniz değişebilir.
  • Eski parçalarda, y=0'da Anakaya varsa, havasız blokların altındaki bölümler yeni nesil ile doldurulacaktır.
  • Eski parçalarda y=0 ile y=4 arasındaki eski Ana Kaya, Deepslate ile değiştirilir
  • y=-64'e yeni bir Anakaya katmanı yerleştirilir

DÜNYA NESLİ​

  • Üretim aralığı ve yapı sınırları, 64 blok yukarı ve 64 blok aşağı, toplam 384 bloğa genişletildi
  • Yeraltı özellikleri, yapıları ve mağaralar, y-64'e kadar tüm yolu oluşturur.
  • İstisna: Diyorit, Granit, Andezit ve Kir, y0'ın altında üretilmez
  • Diorite, Andezit ve Granit jenerasyonunun boyutu ve konumu değiştirildi
  • Damlataşı kümeleri artık normal mağaralarda bulunmaz, yalnızca Damla Taşı Mağaraları biyomlarında bulunur
  • y8 ve altından başlayarak, Deepslate kademeli olarak tüm Taşların yerini alıyor
  • Deepslate blob'ları artık y0'ın üzerinde oluşturmuyor
  • Arazi şekli ve yüksekliği, biyomlardan bağımsız olarak önemli ölçüde değişir.
    • Örneğin, sadece bunun için özel bir biyoma ihtiyaç duymadan bir tepede ormanlar ve çöller oluşabilir.
  • Daha az Diyorit, Granit ve Andezit, y 60'ın üzerinde üretir
  • Taşlı kıyılarda Çakıl şeritleri oluşabilir
  • Bataklık ağaçları suda 2 blok derinliğinde büyüyebilir (sadece 1 blok derinliğinde değil)
  • Kaldırılan su gölü özellikleri, akiferler yerel su seviyelerini sağlar
  • Şekil artık bağımsız olarak kontrol edildiğinden, simüler özelliklere sahip ancak farklı şekillere sahip bir grup biyom varyantı birleştirildi.
  • Bazı biyomları yeniden adlandırdı
  • Geodes artık yalnızca 30 yüksekliğe kadar üretiyor

TEKNİK​

  • Gök gürültülü fırtınalar sırasında gökyüzünün yanıp sönmesini durdurmak için bir erişilebilirlik seçeneği eklendi
  • Eklenen fall_from_height ve ride_entity_distance ilerleme tetikleyiciler
  • Diğer benzer tetikleyicilerle eşleşmesi için nether_travel değiştirildi
  • Oyun tarafından kullanılan ses cihazını belirtmek için bir seçenek eklendi
  • Değiştirilen hafif ve bariyer parçacıkların block_marker
  • İstemciye bağlı yığın güncelleme ağ paketi, ek olarak hafif güncelleme verileri içeren başka bir paketle değiştirildi
    • Ayrı hafif güncelleme paketi hala mevcuttur ve yığın güncellemesi olmadan hafif bir güncelleme gerçekleştiğinde gönderilir
  • "Chunk Builder" adlı yeni video ayarı
  • Yığın işleme ardışık düzeninin öncelik sırası değiştirildi
    • Yüksek render mesafesi ile hızlı uçarken, dünyadaki işlenmemiş yığın delikleri artık görünmemelidir
  • Görüş mesafesi artık parçaların kare yerine oyuncuların çevresine silindirik olarak yüklenmesine neden oluyor
  • Kontroller ayarlarına "Toggle Sprint" ve "Toggle Sneak" eklendi
  • Tuş Bağlantıları, Kontrollerden erişilebilen kendi ayarlar ekranına taşındı
  • Dünya nesil gürültüsü hakkında bilgi artık hata ayıklama ekranında görüntüleniyor
  • Minecraft Dungeons'tan illageralt , rune benzeri yazı tipi eklendi (şu anda yalnızca komutlarla kullanılabilir)
  • Eklenen başlangıç seçeneği --jfrProfile ve komut JFR iyi birkaç özel etkinlikler olarak Java Uçuş Recorder ile profilleme başlamak
  • Yağma tablosu işlevleri set_contents ve set_loot_table artık geçerli bir blok varlık tipine sahip bir tür alanı gerektiriyor
  • Yeni ganimet tablosu işlevi set_potion eklendi
  • Maksimum arka plan iş parçacığı miktarı artırıldı
  • Minecraft 1.2'den önce en son kaydedilen dünyalar ("Örs" öncesi) artık doğrudan açılamıyor
  • Veri paketi formatı 8'e yükseltildi
  • Kaynak paketi formatı 8'e yükseltildi
  • - -report veri jeneratöründe seçeneği artık yerine canlılarını, worldgen bütününe verilen referans dosyalar oluşturur
  • Skorbord, skor sahibi ve takım isimleri için kaldırılan uzunluk sınırları
  • Bağımsız server.jar artık paketler düz arşiv olmak yerine ayrı kitaplıklar içeriyor
  • Sunucu kaynak paketleri için boyut sınırı 250 MB'a yükseltildi
  • Sunucular artık durum isteklerinde oyuncu listesi göndermemek için çevrimiçi oyuncuları gizleme özelliğini true olarak ayarlayabilir
  • "Simülasyon Mesafesi" adlı yeni ayar
  • Mob yumurtlayanlar artık yumurtlama için hafif kontrolleri geçersiz kılabilir
  • Dünya yüklemesi için telemetri eklendi
 

Dolica

Elmas Üye
Katılım
27 Eki 2021
Konular
30
Mesajlar
80
Tepki puanı
94
Puanları
3,610
Bana göre Minecraft tarihinin en güzel güncellemesi karlı dağlar olabilir. :love: