Kurbağa ile Tanış | Minecraft

avnnn

Genel Moderatör
Katılım
16 Şub 2020
Konular
271
Mesajlar
875
Çözümler
2
Tepki puanı
1,138
Puanları
7,910
frogs-header-spaced.png

KURBAĞAYLA TANIŞ​

Kurbağalara ve eskiden yedikleri şaşırtıcı şeylere derin bir dalış!

Sevgili evcil hayvan sümüklerinizi saklayın, çünkü kurbağalar yolunuza atlıyor! Vahşi Güncelleme yakında geliyor, bu da bu küçük amfibilerin (ve diğer bazı yeni arkadaşların ) yakında dünyalarınızda ve umarım kalplerinizde bir yer bulacağı anlamına geliyor. Ancak birisini üssünüze kabul etmeden önce, onu biraz tanımak adettendir - bu yüzden yeni yapışkan dilli arkadaşlarımız hakkında biraz sohbet etmek için kendi Vanilla Oyun Geliştiricimiz Alexander Östman'ın peşine düştüm.

En baştan başlayalım: Kurbağa fikri ilk ne zaman ortaya çıktı?

Alexander : Bir süre önce, hem keçi hem de kurbağa aynı mob oylamasındaydı, ama keçi kazandı - bu yüzden benim kişisel kanaatim, kurbağanın keçiye yenildikten sonra geri dönüşü olduğu!

Daha ciddi bir not, The Wild Update'i planlarken, orada mangrov bataklıkları olmasını istediğimizi biliyorduk ve orada yaşayacakları için kurbağaları aynı anda tanıtmak mantıklıydı.

Ayrıca, mevcut bataklıkları daha ilginç hale getirmek ve mangrov bataklıklarıyla bir bağlantı oluşturmak için en uygun kalabalıktı.

Ayrıca Minecraft'a kurbağa eklemek büyük bir adım değil çünkü onlar çok ikonik hayvanlar ve Minecraft'ta daha fazla amfibi kullanabiliriz. Axolotl'u Caves & Cliffs: Part I'e ekledik ama bence her zaman daha fazla gerçek amfibiye sahip olabiliriz. Ayrıca gerçekten büyüleyici, uydurma çeteler eklemek de harika, ama gerçek hayattan ilham alan çetelerin gerçekçi dokunuşunu gerçekten seviyorum.

1654098455476.png


Peki kurbağalar nasıl slime yiyor? Pek iştah açıcı görünmüyorlar ama belki de kurbağalar bir şeylerin peşindedir!

Alexander : Balçıklar bataklıkların doğal sakinleridir ve kurbağaların da orada yaşayacağını biliyorduk. Öyleyse neden en küçük sümükleri kurbağalar yemesin? Ve sonra prototip oluşturmaya başladık ve kurbağanın slime yemesinin ve ardından slime topunu gazını çıkarmanın süper eğlenceli olduğunu düşündük.

Ek olarak, farklı kurbağa çeşitleri olacağını biliyorduk ve her birinin kendileriyle ilgili benzersiz bir şeye sahip olmasını istedik - bu yüzden kurbağa ışıklarını bulduk. Işık yayan ve görünüşte karşılık gelen kurbağasına benzeyen bir bloğa sahip olmanın harika olacağını düşündük. Ama kurbağa onu nasıl üretecekti? Kurbağalar küçük balçıklar yerse, görünüş olarak çok benzer oldukları için küçük magma küplerini de yiyebileceklerini düşündük. Temel olarak, eğer bir kurbağa küçük bir magma küpü görürse, bunun küçük bir balçık olduğunu düşünür ve kendi kendine “Evet, bunların çok lezzetli olduğunu biliyorum!” diye düşünür. ve onu yiyor. Hatasını anlayınca harika, parlak bir blok tükürür!

Vay! Ne kadar basit yaratıklar. Ama slime'lar, başlangıçta yemeleri gereken mob değildi...

Alexander : Hayır, asıl fikir onların ateşböceklerini yemeleriydi, ama topluluk bize onların gerçek dünyadaki birçok kurbağa için zehirli olabileceklerini söyleyince, yeni bir besin kaynağı üzerinde çalışmaya başladık - balçık ve magma küpleri. Eskiden papağanlarla benzer bir şey yapmıştık. Başlangıçta çikolata parçacıklı kurabiyeler yediler, ancak gerçek hayatta asla bir papağan çikolatası beslememelisiniz çünkü bu onlar için çok zehirlidir.

Kurbağalar için bu tasarım değişikliğini yaptıktan sonra ateşböceklerinin kapsamı küçüldü. Bu güncelleme için çabalarımızı nereye koyacağımızı seçmek zorunda kaldığımızda, oyuna daha fazla değer kattığını düşündüğümüz diğer özellikler üzerinde çalışmaya devam etmeye karar verdik.

Yolda bir yerde, kurbağaların iştahını kabartan başka bir kalabalık vardı. Bize bunun ne olduğunu ve perde arkasında neler olduğunu anlatabilir misiniz?

Alexander : Yeme davranışını ilk uyguladığımda, kurbağa sadece balçık yemeye kodlanmış. Ama kurbağa ışıklarını bulduğumuzda, bunu diğer varlıklara, yani magma küplerine genişletmek zorunda kaldık.

Bu yüzden, yaratıcılarımız için kurbağaların "mob yeme" davranışını düzenlenebilir hale getirmeye karar verdik, böylece onlar da isterlerse kurbağaların farklı çeteleri yemesine izin verebilir, hatta başka herhangi bir çeteyi yiyebilecek yeni çeteler yaratabilirler. Bu davranışı test ederken, komik olacağını düşündüğüm için kurbağaların keçi yiyebilmelerini sağladım ve işe yaradı! Kurbağalar keçileri yiyordu ve çok memnun kaldık.

Bundan kısa bir süre sonra, kurbağanın ilk beta sürümünü gönderdik. Bu büyük bir başarıydı, insanlar kurbağayı sevdi ve inanılmaz geri bildirimler alıyorduk. İsveç saatiyle öğleden sonra bunu yayınladık ve ben uyuyana kadar Twitter'da buna tepki veren insanları izledim. Gerçekten harikaydı.

Ertesi gün, Twitter'a bakmamı söyleyen bir mesajla uyandım. Bunu yaptığımda, bir topluluk üyesinin keçileri yiyen kurbağaların videosunu yayınladığını gördüm! Hatta kocaman bir keçi çiftliği bile vardı ve kurbağalar onları birer birer koparıyordu. Beta sürümü için kurbağaların keçi yemesine neden olan kodu kaldırmayı unutmuşum! Kelimenin tam anlamıyla gülmekten sandalyemden düştüm, ÇOK utandım ama aynı zamanda kesinlikle komikti.

Tabii ki, hemen düzelttim, ama komik olan şey, düzeltme geldiğinde topluluktan çok fazla tepki aldım! Pek çok kişi böyle güzel bir özelliği kaldırmamam gerektiğini ve keçi yiyen kurbağaları geri istediklerini söyleyerek beni etiketledi. Bu güne kadar, bazen birileri beni keçi yiyen kurbağayı geri getirmem için etiketler. Hatta ekibimizde bu biraz iç şaka haline geldi.

1654098575691.png


Şimdi yazmayı bırakabilirim çünkü o hikayenin zirvesinde değilim. Farklı kurbağa türleri hakkında daha fazla bilgi verebilir misiniz?

Alexander : Evet, kısacası, soğuk, ılık ve ılıman kurbağamız var ve sonra kurbağa ışıkları sırasıyla yemyeşil, sedefli ve hardal sarısı. Ilıman kurbağa, normal bataklıklarda ortaya çıkan varsayılan kurbağadır ve size hardal rengi bir kurbağa ışığı verir. Yemyeşil kurbağa ışığı, bir iribaşı soğuk bir ortama alarak elde ettiğiniz soğuk kurbağadan, sedefli kurbağa ışığı ise sıcak yerlerde yumurtlayan sıcak kurbağadan gelir.

Doğru kurbağa ve kurbağa ışığı isimleri üzerinde çok düşündük, sanırım “tropik kurbağa” ve “sıcak kurbağa” gibi isimlerimiz vardı, birçok fikirden sektirdik. Ancak birçok tartışmadan sonra, bunu basit tutmamız ve kurbağalar için ortamlarına ve bloklar için renklerine göre onlara isimler vermemiz gerektiğini düşündük.

Kurbağa ışığı bloklarına çok odaklandık çünkü bu isimler aslında oyuncu envanterinde görünecekti, örneğin, yeşil oldukça basitti: "verdant", İspanyolca "green" kelimesi olan "verde"den gelir veya en azından yeşilin bir tonu. Ardından, bulanık turuncu-sarı bir renk için harika bir isim olan hardal rengi kurbağa ışığımız var. Beyaz kurbağa ışığı özellikle aldatıcıydı - “blanc” gibi birçok farklı kelimeden bahsettik ama gerçekten doğru gelmediler. Bir noktada, Cory'nin [Scheviak, Oynanış Tasarımcısı, editörün notu] olduğunu düşünüyorum: “Sedef rengine ne dersiniz? Ve kazananın o olduğunu hemen anladık.

Farklı kurbağa türlerini nasıl elde edersiniz?

Alexander : Oyuncular için oldukça basit ve sezgisel olmasını istedik, bu yüzden iribaşın büyüdüğü yerin kurbağanın türünü belirlediğini düşündük. Kurbağaları belirli bir bölgeye çekebilir ve orada çiftliğinizi kurarak iribaş üretmelerini sağlayabilirsiniz. Ancak en kolay yol, bir kova alıp içine bir iribaş koymak, sonra onu istediğiniz bir biyoma getirip orada büyümesini sağlamaktır.

Herkese ulaştığında, oyuncuların oyununu etkileyen kurbağayı nasıl görüyorsunuz?

Alexander : Bence kurbağa tamamen sevimli. Balçık topları yetiştirmek için ideal olduğunu düşünüyorum elbette. Daha da ötesi, Survival'da kurbağa ışığı blokları elde etmenin tek yolu magma yiyen kurbağalar. Bunun için birçok oyuncunun kurbağa kullanacağına eminim. Oyunda aslında o kadar çok farklı renkte ışık yayan bloğa sahip değildik, bu yüzden kurbağa ışıklarının aynı zamanda bir ışık kaynağı görevi gören harika bir dekoratif blok olarak kullanışlı olacağını düşünüyorum. Kurbağaları, yapıları için çok ve çok sayıda kurbağa ışığı bloğu almak için kullanmak üzere toplayan oyuncuları hayal ediyorum. Kurbağaların farklı çeşitleri olduğundan ve bazılarının elde edilmesi biraz macera gerektirdiğinden, kurbağanın güzel bir koleksiyon yönü de var.

Froglight blokları da organik bir maddedir, çünkü bunlar kurbağa tarafından sindirilen ve daha sonra tüküren organizmalardır, bu nedenle doğal olarak çok benzersiz ve organik bir görünüme sahiptirler. Ayrıca yeni bir blok elde etmenin oldukça benzersiz bir yolu, onu elde etmek için kurbağa ile birlikte çalışmanız gerekiyor, bu benim çok mutlu olduğum bir oyun mekaniği.

1654098628943.png
1654098641480.png


Kurbağalar hakkında en sevdiğiniz şey nedir?​

Alexander : Yeme animasyonu çok hızlı ve çok havalı görünüyor, Chi [Wong, Vanilla 3D Artist] onunla gerçekten harika bir iş çıkardı! Ne zaman bir sümüğe doğru yürüyen ve schhhhlup yapan bir kurbağa görseniz, kurbağaya beyin fırtınası yaparken %100 bizim hayal ettiğimiz gibi oluyor ve kesinlikle çok komik. Bu hızlı hareketi yakalamakla harika bir iş çıkardı ve bunu görmek çok eğlenceli.

Ayrıca çıkardıkları seslerin çok havalı ve derpy olduğunu düşünüyorum! Kurbağa, çok daha karmaşık olan ve Minecraft'ta şimdiye kadar yarattığımız en havalı şeylerden biri olan gardiyan gibi çetelere kıyasla oldukça basittir. Ama aslında kurbağanın basitliğini seviyorum çünkü sadece zıplıyor, bir şeyler yiyor ve komik sesler çıkarıyor ve onu gerçekten eğlenceli ve çekici kılan tüm bu harika animasyonlara sahip. Tüm bu küçük dokunuşlar, başlangıçta hayal ettiğimizden daha da iyi olmasını sağladı.

Vakit ayırdığınız için çok teşekkürler, İskender! Şimdi kurbağalarla tanışacağım için daha da heyecanlıyım.

7 Haziran'da The Wild Update Overworld'e çıktığında kendi kurbağalarınızı yakalayın!
 

Sperayz

Yönetici
Katılım
13 Mar 2022
Konular
70
Mesajlar
405
Tepki puanı
400
Puanları
4,561
Hey selam kurbağa, umarım bana uğur getirirsin :). Emeklerine sağlık.
 
Katılım
10 Haz 2022
Konular
5
Mesajlar
47
Tepki puanı
9
Puanları
810
Froglight bloğu gerçekten çok hoş gözüküyor :) Eline emeğine sağlık.