Half-Life: Alyx nedir ne zaman gelcek??

Katılım
21 Şub 2020
Konular
4
Mesajlar
4
Tepki puanı
10
Puanları
0
Half-Life: Alyx, Valve tarafından geliştirilen ve yayınlanan yaklaşan bir sanal gerçeklik (VR) oyunudur. Half-Life 2: Episode Two (2007) 'den beri Half-Life serisindeki ilk oyundur ve Half-Life 2'den önce geçmektedir. Oyuncular, Alyx Vance'i o ve babası Eli Combine'lar ile savaşırken kontrol eder. Valve tarafından "amiral gemisi" VR oyunu olarak nitelendirilen Source 2 motoru kullanılarak geliştirilmiştir ve tüm PC uyumlu VR kulaklıklarını destekler. Mart 2020’de Windows’ta piyasaya sürülmesi planlanmaktadır.

Half-Life: Alyx sanal gerçeklik (VR) oynanışı etrafında tasarlandı. Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift, Oculus Quest ve Windows Karışık Gerçeklik dahil tüm PC uyumlu VR kulaklıkları destekler. Valve, oyunun VR merkezli bir oyun için geliştirildiğini ve bu nedenle VR olmayan bir sürüm için planlarının olmadığını söyledi. Half-Life: Alyx, Steam Workshop aracılığıyla kullanıcı modlarını da destekleyecektir.

Oyun, Gordon Freeman'ın Half-Life 2'ye dönmesinden önce gerçekleşir. Oyuncular, Freeman'ın müttefiki Alyx Vance'yi, kendisi ve babası Eli Vance, Dünya'yı fethetmiş yabancı bir imparatorluk olan Combine ile savaşırken kontrol eder. Tasarımcı David Speyrer, bunun bir epizodik oyun veya yan hikaye olmadığını, ancak Half-Life 2 ile aynı uzunluktaki "Half-Life hikayesinin bir sonraki kısmı" olduğunu söyledi. Oyuncular malzemeleri almak, arayüzleri kullanmak, nesneleri fırlatmak ve savaşa katılmak için VR kullanıyorlar. Half-Life 2'nin yerçekimi silahı gibi, oyunun bir başka temel unsuru da oyuncuların yerçekimini manipüle etmelerine izin veren "Grabbity Gloves". Keşif, bulmaca, dövüş ve hikaye gibi geleneksel Half-Life unsurları da öne çıkıyor.


Önceki Half-Life oyunu, Episode Two, 2007'de piyasaya sürüldü. Game Informer'a isimsiz bir şekilde konuşan bir içeriden biri, farklı yaklaşımlarla daha fazla Half-Life projesi geliştirmek için birçok girişimde bulunduğunu, ancak her projenin erken düştüğünü söyledi. 2016-2017 arasında Half-Life serisi için üç önemli yazar, Marc Laidlaw, Erik Wolpaw ve Chet Faliszek, Valve'dan ayrıldı. Gazeteciler bunu, Valve'ın diğer oyunlara verdiği desteğin yanı sıra yeni Half-Life oyunlarının artık geliştirilmediğinin bir göstergesi olarak aldı.

2015 yılında Valve, Haziran 2016'da piyasaya sürülen HTC Vive kulaklığını geliştirmek için elektronik şirketi HTC ile çalışmaya başladı. Valve, ünite için büyük bir oyun geliştirmeye başladı. 2017'deki çalışmalarda en az üç VR oyunu olan birkaç prototip geliştirdiler. Bir Portal oyununun hareketinin VR'de kafa karıştırıcı olacağına karar vererek, Half-Life oyununa yerleştiler. Yerçekimi tabancası Half-Life 2 için olduğu gibi VR da proje odağını verdi. Valve, Half-Life 2 varlıklarını kullanarak prototipler üretti ve oyun sistemlerini VR'ye en uygun hissettirdikleri şekilde daralttı. Tasarımcı Robin Walker şöyle dedi: “2016'da bu işe başladığımızda ... Half-Life 3, korkunç derecede korkutucu bir beklentiydi ve bir dereceye kadar VR'nin kendimizi kandırabileceğimize inanmamız için bir yol olduğunu düşünüyorum."

50'den fazla kişiden oluşan ekip, Valve'ın tarihinin en büyüğü ve 2018'de satın alınan bir stüdyo Valf Campo Santo'yu içeriyor. Oyun Valve'in Source 2 motorunda yapıldı. Yazarlar arasında Valve'ı müteahhit olarak yeniden birleştiren Wolpaw ve Wolpaw ile Portal 2'yi yazan Jay Pinkerton var. Alyx, önceki oyunlarda Merle Dandridge'in yerini alan, Valve daha genç bir ses istediği için Ozioma Akagha tarafından seslendirildi. Önceki oyunlar sessiz kahramanlar kullanırken, Valve, Alyx'i konuşmanın hikaye anlatıcılığını geliştirdiğini keşfetti. İlave aktörler arasında, 2017 yılında vefat eden Robert Guillaume'ın yerine Eli, James Moses Black ve Rhys Darby var. Geri dönen oyuncular arasında Tony Todd (Vortigaunts), Mike Shapiro (G-Man) ve Ellen McLain (yayınları birleştirin) bulunmaktadır.

Valve, Half-Life: Alyx’i Kasım 2019’da yayınladı ve yayın tarihi Mart 2020’ye ayarlandı. Oyun, 2019'un sonunda satın alınan Valve Index kulaklık sahiplerine ücretsiz. İzleyicilerin daha fazla Half-Life oyunu beklemeleri gerekip gerekmediğini sordu, tasarımcı David Speyrer: “İnsanların Half-Life: Alyx'e bir kez nasıl tepki verdiğini bekleyip görmek zorunda kalacağız, ancak ilerlemeye devam etmeyi çok isteriz.”